McLaren sám neví, na čem je. Nestihl vyzkoušet ani základní nastavení

Austrálie bude pro McLaren velkou neznámou. Tým sice oproti loňsku udělal pokrok v určitých oblastech, ale svůj předsezonní program nezkompletoval a do Melbourne cestuje s nejasnou představou toho, co v prvním závodě může očekávat. Poté, co v roce 2015 protrpěl McLaren nejhorší sezonu v historii, to podle testů v Barceloně vypadá, že do letošního ročníku vkročila stáj přece jen lépe. Odkroužila…

4 Štítky: Eric Boullier Zveřejněno 14. 03 2016 — Lukáš Štěrovský

Austrálie bude pro McLaren velkou neznámou. Tým sice oproti loňsku udělal pokrok v určitých oblastech, ale svůj předsezonní program nezkompletoval a do Melbourne cestuje s nejasnou představou toho, co v prvním závodě může očekávat.

Poté, co v roce 2015 protrpěl McLaren nejhorší sezonu v historii, to podle testů v Barceloně vypadá, že do letošního ročníku vkročila stáj přece jen lépe. Odkroužila celkem 780 okruhů během osmi dní, což je oproti loňsku (380 kol během dvanácti dní) výrazný pokrok, co se spolehlivosti týče.

Přesto do Melbourne tým vyráží zahalen oparem nejistoty. Proč? „Nezvládli jsme dokončit poslední konfiguraci a nastavení pro první závod, takže do Austrálie jedeme s neznámými čísly. V tomto směru to nebude lehký start do víkendu, protože bychom se potřebovali soustředit na odlišné nastavení vozu pro každý trénink a konečné pochopení našeho balíčku v co nejkratší době,“ řekl závodní ředitel Eric Boullier.

„Od posledních předsezonních testů jsme ve Wokingu vyvinuli obrovské úsilí, abychom dostali do Austrálie nové části a viděli, jak se nám skutečně daří. Určitě jsme o krok napřed oproti tomu, kde jsme byli z hlediska přípravy loni v tomto čase. Máme najeto mnohem více kilometrů a provedli jsme většinu nezbytných systémových kontrol, na kterých jsme během sezony 2015 neustále pracovali.“

Popisovanou změnu pocítil na vlastní kůži i Jenson Button. „Soustředili jsme se hlavně na náš vlastní vývoj a procesy, takže se těším, až zjistím, kde se skutečně nacházíme. Pracovali jsme tvrdě na tom, abychom pro vůz zajistili nové díly, kdykoliv to jen bylo možné. Melbourně bude určitě výzva, ale celkový balíček je rozhodně krok vpřed oproti loňsku.“

A na jaké pozici tedy Brit pro nedělní závod vidí sám sebe? Odpověď nepřekvapí. „Letos je spousta proměnných – nová pravidla pro kvalifikaci a pneumatiky, navíc Austrálie vždycky vytváří nepředvídatelné závody, takže stát se může cokoliv.“

Jedno je však jisté: McLaren na tom bude o něco lépe než minulý rok. Otázkou zůstává, o kolik se posune dopředu. Sama Honda přiznala, že ještě není zcela spokojena s výkonem své pohonné jednotky a má na čem pracovat. V neděli budeme moudřejší…

Čtěte dále: Testy skončily. Zůstaly po nich ale spíše otazníky

Jenson Button přiznal, že loni ho forma McLarenu-Hondy málem dohnala k ukončení kariéry. Letos by to tak špatné být nemělo

Jenson Button přiznal, že loni ho forma McLarenu-Hondy málem dohnala k ukončení kariéry. Letos by to tak špatné být nemělo

Diskuse k článku

Napsat komentář