McLaren přehodnotí svůj přístup k letošní sezóně po domácím závodě v Británii

Šéf McLarenu Eric Boullier si nemyslí, že by mělo smysl odepsat letošní sezónu už v její první polovině, ale možná bude vhodné změnit taktiku.

1 Štítky: McLaren Zveřejněno 13. 05 2014 — Jan Pastorek

Šéf McLarenu Eric Boullier si nemyslí, že by mělo smysl odepsat letošní sezónu už v její první polovině, ale možná bude vhodné změnit taktiku.

Klíčem k výkonnosti na okruzích je vývoj a McLaren je přesvědčený, že je v něm úspěšný, i když výsledky zatím vidět nejsou.

„Abych byl upřímný, museli jsme zajít do velkých detailů, abychom pochopili, proč nemáme výkonnost, jak máme vyvíjet auto, dokonce jsme zpochybnili, jak nasazujeme koncepty a jak auto vyvíjíme na každodenní bázi,“ vysvětloval Boullier.

„Teď máme všechno na místě. Je pravda, že jsme začínali s dost velkou ztrátou, abych byl upřímný, ale máme velmi dobré týdenní tempo, jestli se to tak dá říct, co se vývoje týče.“

To se ale ještě nemusí naplno projevit ani v nadcházejících dvou závodech, protože ty se svými požadavky na vůz vymykají z průměru kalendáře.

„Monako a Kanada jsou trochu speciální, protože mají speciální profil tratě,“ připomněl šéf McLarenu. A která by MP4-29 mohla sednout víc? „Spíš by to měla být Kanada, ale ani Monako by pro nás nemuselo být špatné. Důvod je ten, že je naše auto dobře vyvážené v pomalých zatáčkách, velmi ovladatelné, takže Monako by nás nemuselo tolik bolet, dá se říct.“

V každém případě by se výsledky vývoje, o kterých Boullier mluvil, měly projevit naplno až po těchto dvou Grand Prix. „Myslím, že se otázka, jak jsme schopní dohánět a jak rychle dokážeme dohánět, projeví v Rakousku a Silverstonu.“

„Neříkám, že v Silverstonu vyhrajeme, jen říkám, že se v těchto závodech dozvíme víc o své schopnosti dohánět ztrátu.“

Pak přijde čas na velké hodnocení, které by ale nemělo přinést odpis letošní sezóny. „Nemyslím, že své soustředění přesuneme na rok 2015,“ odhadl Boullier. „Ale je možné, že po Silverstonu nakreslíme čáru a začneme nasazovat na letošní vůz radikálnější koncepty, spíš než abychom přešli na vůz 2015, ne jehož konceptech už také pracujeme.“

Diskuse k článku

Napsat komentář