McLaren plánuje větší balík úprav na Rakousko
Větší krok vpřed očekává McLaren od větších vylepšení vozu, která chystá na Red Bull Ring.
2
Štítky: McLaren
Zveřejněno 27. 05 2015 — Jan Pastorek
Větší krok vpřed očekává McLaren od větších vylepšení vozu, která chystá na Red Bull Ring.
Formule 1 nyní zavítá na jeden závod do zámoří, a až se vrátí do Evropy, nasadí McLaren v Rakousku vylepšené auto. Změn se dočkají přední a zadní křídlo, karoserie a podlaha.
Některé díly možná stihne McLaren nasadit už v Kanadě, ale většinu si nechá na Red Bull Ring. „V Rakousku nasadíme vylepšení, která by nás měla posunout na další úroveň,“ potvrdil šéf týmu Eric Boullier.
Změny by se měly týkat jen vozu, pohonnou jednotku by měla Honda vylepšit s využitím žetonů až v létě.
@Honza
Také bych to tak viděl. I z čistě z laického pohledu se to jeví jako logické. Nejdřív vyladit motor, tj. vymáčknout z něj maximum výkonu, otestovat a ujistit se o spolehlivosti, a pak se zajímat o zbytek.
Ale konstruktéři vědí víc. 😛 Nevím sice přesně, jak fungují simulátory, ale vzhledem k tomu, že nestojí zrovna malý peníz, tak nastavit tam současný motor s výkonem 100% (nebo tak, co si od něj v budoucnu slibují) a testovat aerodynamiku, to by snad neměl být až takový problém… Druhá věc je, jak to bude vypadat na trati. Nevím sice nic o těch jejich žetonech na úpravy, resp. co a za kolik se počítá, ale měnit něco, co se třeba později už změnit nedá mi přijde jako nesmysl. Vůbec pokud se jedná o McLaren. Bojovat o titul je jedna věc, jezdit uprostřed pole je věc druhá. Tato sezóna je pro ně odpískaná, tak proč se nejdřív nesoustředit na to hlavní – motor, a až potom upravovat zbytek? Vždyť nejsou druzí/třetí, aby nutně potřebovali narychlo vyzkoušet nějaké úpravy k zisku pár desetinek na kolo. 🙄
Pochybuji, že změna aerodynamiky jim pomůže o několik míst vzhůru. Za to motor bez pochyb. 😐
To je můj laický pohled na věc, tak mě za to nesnězte! 😆 (Ale tady snad nejsme v takové žumpě plné nenávisti, urážek a posměchu, jako je f1sport.cz 😆 )
Ať je to jak chce, pořád doufám, že McLaren půjde vzhůru. Zlepšení vidět je, ale chce to dál makat, aby příští rok ukázali takovou sílu, jakou si pamatujeme. Kdyby se alespoň McLaren, Ferrari a Mercedes dostali na stejnou úroveň, třeba by to přestala být taková nuda. Poslední opravdu pěkné závody byly souboje Schumacher – Alonso.
Nejsem konstruktér vozů F1, takže pokud mi někdo fundovaný vyvrátí moji teortii rád si to poslechnu…
Proč McLaren upravuje AERO u vozidla, které nejede výkonem na 100%? Přeci je logické pokud umělě snižuji výkon, který následně jsme schopen uměle opět zvednout, je nelogické upravovat díly které mi jedou na vozidle, jehož pohonný potenciál je na 80-90%
Těch 5%-10% musí logicky totálně zamávat s celým AERO balíčkem, když vezmu pouze „rychlost proudění vzduchu“ u vozidla které jede na plný výkon po trati a téhož identického vozidla které jede na 90%
Nechápu tedy ten smysl, a nebo nám Honda mlží a motor už je zprovozněn na 100%, nebo McLaren teprve nyní nasazuje díly, které měl nasadit po předsezóních testech…. to se mi jeví spíše jako ono, ale v tom případě nevidím rapidní zlepšení, pouze zefektivnění současného „méně efektivního“ vozu…. logickým krokem by pak bylo na konci sezony nasazeni VERZE C se 100% potenciálem motoru…
mám pravdu? nebo ne?