McLaren a Honda jednají s FIA. Nelíbí se jim nová podoba pravidel

Pravidlo o nutnosti dodávání motoru dalším týmům v případě potřeby je trnem v oku McLarenu a jeho exkluzivnímu dodavateli pohonné jednotky, Hondy. Regule, jež vstoupí v platnost od sezony 2017, se tak oba subjekty snaží skrze debaty s FIA zvrátit. Po měsících vyjednávání konečně šéfové týmů F1 dospěli k dohodě ohledně agregátů, která zahrnuje celkové náklady, dodávání…

4 Štítky: Pohonné jednotky Zveřejněno 7. 06 2016 — GPF1.cz

Pravidlo o nutnosti dodávání motoru dalším týmům v případě potřeby je trnem v oku McLarenu a jeho exkluzivnímu dodavateli pohonné jednotky, Hondy. Regule, jež vstoupí v platnost od sezony 2017, se tak oba subjekty snaží skrze debaty s FIA zvrátit.

Po měsících vyjednávání konečně šéfové týmů F1 dospěli k dohodě ohledně agregátů, která zahrnuje celkové náklady, dodávání pohonných jednotek, vyrovnání výkonnosti a zvuku motorů od roku 2017 do roku 2020. FIA nyní může donutit výrobce s nejmenším počtem zákazníků dodávat týmu, který motor potřebuje. V této chvíli by šlo právě o Hondu.

Ta se brání myšlence nucených dodávek, ale zároveň ujišťuje, že bude připravena, pokud to bude třeba, přidat druhý tým pro sezonu 2017. Předseda McLarenu Ron Dennis však uvedl, že teprve až stáj dokáže ovládnout celý šampionát, pak bude přemýšlet o dodávání druhým týmům.

Když se reportéři Autosportu tázali na předmět jednání s FIA, šéf Hondy Yusuke Hasegawa řekl: „Byla zaměřena na povinnost dodávání zákaznickým týmům. Je přirozené, že se [McLaren] nechce dělit o naše motory s ostatními týmy, se kterými se dohodneme. Oni nechtějí, aby tím zlepšovali své soupeře, Honda nechce mít nucenou povinnost. Jedná se ale o pravidlo a my jsme rádi, že se podílíme na aktivitách F1.“

Šéf týmu Eric Boullier také potvrdil, že jednání, která probíhají s FIA, se týkají pravidla o dodávání motoru. „V současné době stále diskutujeme s FIA o důsledcích tohoto pravidla, řekněme této dohody mezi FIA a výrobci motorů. S většinou z toho souhlasíme. Existuje ale ještě několik ustanovení, o kterých chceme i nadále vést diskuzi.

Máme vlastní názory, vlastní postoje. Společně s Hondou samozřejmě hodně investujeme, abychom si byli jisti tím, že brzy budeme mít čtvrtou konkurenceschopnou pohonnou jednotku. To je důvod, proč tolik jednáme a kvůli čemu se může zdát, že máme některé názory, které jsou odlišné.“

Hasegawa převzal pozici od nyní již ex-šéfa Hondy Yasuhisa Araie na začátku března, kdy se Arai dostal pod rostoucí tlak přetrvávající z minulé sezony. Honda zápasila nejen s výkonem, ale i spolehlivostí. Letos je pohonná jednotka v této oblasti výrazně lepší, navíc se postupně zvyšuje celkový výkon motoru.

Hasegawa je tak spokojený s tím, k jakému pokroku v rámci jeho vlády došlo. „V současné době jsem velmi šťastný. Cítím, že [McLaren] mi věří. Naše současná výkonnost je založena na loňských zkušenostech. Výsledky z minulého roku letos nechceme,“ prozradil současný šéf Hondy.

Čtěte dále: Honda zatím nemá jasno. Pro motor 2017 zvažuje několik konceptů

Výkonnost Hondy jde nahoru. Co když ale její služby bude příští rok potřebovat i jiný tým?

Výkonnost Hondy jde nahoru. Co když ale její služby bude příští rok potřebovat i jiný tým?

Text: Roman Havel

Diskuse k článku

Napsat komentář