Místo pilotů jsou pod tlakem spíše jejich sponzoři

Piloti F1 se dostávají čím dál více do pozadí. A místo nich jsou pod větším tlakem spíše jejich sponzoři. Inženýrský element F1 už přesáhl zdravou úroveň, myslí si bývalý šampion F1 Nigel Mansell. Tlak na sponzory roste, to k současné formuli 1 bohužel patří. V posledních letech tento trend začíná výrazně nabírat na síle. Počínaje…

1 Štítky: Finance Max Verstappen Nigel Mansell Zveřejněno 23. 10 2015 — Marie Tomšíková

Piloti F1 se dostávají čím dál více do pozadí. A místo nich jsou pod větším tlakem spíše jejich sponzoři. Inženýrský element F1 už přesáhl zdravou úroveň, myslí si bývalý šampion F1 Nigel Mansell.

Tlak na sponzory roste, to k současné formuli 1 bohužel patří. V posledních letech tento trend začíná výrazně nabírat na síle. Počínaje existenčními problémy týmů a mizivou šancí na zisk sedačky konče. Podle některých názorů tak formule 1 přichází o kvalitní piloty, kteří by se mohli tučným písmem zapsat do historie královny motorsportu. Podobné ohlasy znějí i z řad fanoušků.

Mistr světa z roku 1992 zastává podobný názor jako většina bývalých pilotů formule 1 včetně ikonických jmen jako Emerson Fittipaldi nebo Niki Lauda. Ze současných jezdců má totožný názor například Kimi Räikkönen.

“Není to chyba samotných pilotů, ty se jen podřizují současným trendům. Nemají čas na to, aby fyzicky navštívili danou zemi a okruh. Dnes vše probíhá přes simulátory, dokonalým příkladem je Max Verstappen. Talent má, to bez pochyb. Na druhou stranu je až překvapující, že na okruhu se kterým nemá žádné reálné zkušenosti, se vyrovná zkušeným pilotům. Důvod je prostý, vše se naučí díky simulátorům. Nepotřebuje znát auto, na to má inženýry. Nemá respekt vůči limitům auta. Nehoda v Monaku to jednoznačně potvrdila. Stát se to o pár let dříve, tak na další závodění by mohl zapomenout,” řekl Mansell.

“Když jsem závodil, tak bylo štěstí, když jsme měli tři inženýry. Dnes je jich tam okolo třiceti. Samozřejmě že doba se změnila, ale my jsme mohli ukázat svůj styl, a to si současný pilot nemůže dovolit. Například pokud jezdec zvolí agresivní způsob jízdy, musí dříve pro nové pneumatiky. A věci jako DRS, to je naprostá šílenost, která potápí dovednosti pilotů.”

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2014, Grand Prix of Japan, Nigel Mansell *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Diskuse k článku

Napsat komentář