Maďarský přístup může být inspirací pro další evropské tratě
Úbytek evropských tratí v kalendáři F1 by se mohl alespoň pro příští rok o něco zmírnit. Vyjma Monzy probíhají taktéž jednání o udržení Nürburgringu. Těmto okruhům by mohlo být inspirací Maďarsko, které se dočkalo nového, desetiletého kontraktu. Evropa může být kolébkou formule 1, ale výčet evropských závodů rok od roku klesá s tím, jak dochází k expanzi kalendáře…
Úbytek evropských tratí v kalendáři F1 by se mohl alespoň pro příští rok o něco zmírnit. Vyjma Monzy probíhají taktéž jednání o udržení Nürburgringu. Těmto okruhům by mohlo být inspirací Maďarsko, které se dočkalo nového, desetiletého kontraktu.
Evropa může být kolébkou formule 1, ale výčet evropských závodů rok od roku klesá s tím, jak dochází k expanzi kalendáře do exotických lokalit, jako je Střední východ, Asie, Jižní Amerika, které snáz platí poplatky za pořádání závodu.
Navzdory tomu, že 60 % fanoušků u televizních obrazovek jsou právě Evropané.
Z tohoto pohledu je optimistické, že Hungaroring uzavřel před nedávnem novou smlouvu na pořádání Grand Prix po dobu dalších deseti let, tedy až do roku 2026.
Trať v Budapešti, která se v kalendáři F1 poprvé objevila roku 1986, už přitom měla platnou smlouvu do sezony 2021, ale dosáhla jejího prodloužení. „Máme novou smlouvu, je to tak. Dělají dobrou práci, podporují sport, je to dobré pro stát, pro nás. Jsem šťastný vždy, když jsme v Maďarsku,“ prohlásil Bernie Ecclestone.
Tento rok Hungaroring oslaví třicet let od vstupu do kalendáře, navíc se dočkal nového asfaltu a obrubníků. Miklos Sesztak, národní ministr pro místní rozvoj, popsal, jak může být taková smlouva výhodná pro okruh a představil i další změny, které trať či její zázemí postupně čekají. „Aniž bych nějak porušil mlčenlivost pojící se se smlouvou, mohu prozradit, že budeme schopni organizovat závod F1 dalších pět let za velmi výhodných podmínek.
Vyjma Monzy probíhají jednání o pokračování F1 (od roku 2017 a dále) i s německým Nürburgringem. Vedení si je jisté, že v šampionátu setrvá.
— GPF1 (@GPF1cz) 22. dubna 2016
Navzdory tomu, že po loňském závodě všichni byli spokojení, víme, že musíme pár věcí vylepšit. Prvním krokem v tomto ohledu byl nový povrch. Mohu potvrdit, že peníze, které poskytne v roce 2017 vláda, půjdou na vylepšení vybavení okruhu. Každý rok je závod F1 jednou z nejvýznamnějších sportovních akcí v celé zemi, takže místní vláda je zavázána a má zájem na tom, aby kvalita okruhu byla co nejlepší.“
Prodloužení smlouvy s Hungaroringem by mohlo znamenat alespoň nějaký optimismus či spíše naději pro další evropské podniky, které jsou v ohrožení. Momentálně se nejvíce mluví o Monze, kterou chce Bernie Ecclestone nahradit Imolou.
Nebo se jedná jen o další jeho obchodní trik? Starosta Monzy Roberto Scanagatti prohlásil, že je přesvědčen o setrvání italské trati v kalendáři i pro další roky. Podle něj jednání pokračují, přestože Ecclestone minulý měsíc prohlásil, že není potřeba mít nadále Italskou Grand Prix.
Navíc se podle posledních informací také jedná o návratu německého Nürburgringu. Je možné, že by Evropa začala pomalu, ale jistě, opět získávat své dominantní postavení? I když…
Možná je opravdu čas skončit. Bernie Ecclestone by rád rozšířil kalendář o PĚT závodů. VŠECHNY by se jely v USA. Jdeme na panáka… #IndyCar — GPF1 (@GPF1cz) 20. dubna 2016
Čtěte dále: Zástupci Imoly už vyjednávají s Ecclestonem
Diskuse k článku