Limity dráhy bude od zítřka kontrolovat elektronika

Ředitelství závodu dnes zkoušelo elektronický systém kontroly dodržování okrajů dráhy. Bude to poprvé, kdy přejetí bílé čáry všemi čtyřmi koly budou detekovány automaticky. Žadonili jsme po technických zástupcích Ferrari, Toro Rosso a Williamsu, aby nám prozradili, jak detailně systém funguje. Bohužel nevěděli přesně. Přesnou proceduru si FIA zatím nechává pro sebe. Zajímalo nás totiž, jak…

Štítky: Pravidla Zveřejněno 22. 07 2016 — Tomáš Richtr

Ředitelství závodu dnes zkoušelo elektronický systém kontroly dodržování okrajů dráhy. Bude to poprvé, kdy přejetí bílé čáry všemi čtyřmi koly budou detekovány automaticky. Žadonili jsme po technických zástupcích Ferrari, Toro Rosso a Williamsu, aby nám prozradili, jak detailně systém funguje.

Bohužel nevěděli přesně. Přesnou proceduru si FIA zatím nechává pro sebe. Zajímalo nás totiž, jak bude systém kontrolovat jezdce v těch úsecích, které nejsou osazeny časovými smyčkami a které jinak detekuji polohu auta na dráze:

smycka

Tyto smyčky jsou rozmístěny v úseku vždy několika desítek metrů. To znamená, že zdaleka ne všechny zatáčky jsou pokryté a dají se kontrolovat. Jak se ale ukazuje, FIA nemá v úmyslu kontrolovat všechny zatáčky. Konkrétně v Maďarsku to budou jenom zatáčky č. 4 a 11. U ostatních zatáček totiž FIA není přesvědčena, že vyjetím za bílou čáru pilot získává výhodu.

V kvalifikaci to tedy bude stejné jako na Silverstonu. Tedy při přejetí bílé čáry bude relevantní čas vymazán. V závodě bude pilot nejprve varován, a pokud se jeho prohřešek bude opakovat, dostane penalizaci.

Čtěte dále: Hamilton viní z páteční nehody nové obrubníky

Dodržování limitů trati bude opět velkým tématem

Dodržování limitů trati bude opět velkým tématem

Diskuse k článku

Napsat komentář