Limity dráhy bude od zítřka kontrolovat elektronika
Ředitelství závodu dnes zkoušelo elektronický systém kontroly dodržování okrajů dráhy. Bude to poprvé, kdy přejetí bílé čáry všemi čtyřmi koly budou detekovány automaticky. Žadonili jsme po technických zástupcích Ferrari, Toro Rosso a Williamsu, aby nám prozradili, jak detailně systém funguje. Bohužel nevěděli přesně. Přesnou proceduru si FIA zatím nechává pro sebe. Zajímalo nás totiž, jak…
Ředitelství závodu dnes zkoušelo elektronický systém kontroly dodržování okrajů dráhy. Bude to poprvé, kdy přejetí bílé čáry všemi čtyřmi koly budou detekovány automaticky. Žadonili jsme po technických zástupcích Ferrari, Toro Rosso a Williamsu, aby nám prozradili, jak detailně systém funguje.
Bohužel nevěděli přesně. Přesnou proceduru si FIA zatím nechává pro sebe. Zajímalo nás totiž, jak bude systém kontrolovat jezdce v těch úsecích, které nejsou osazeny časovými smyčkami a které jinak detekuji polohu auta na dráze:
Tyto smyčky jsou rozmístěny v úseku vždy několika desítek metrů. To znamená, že zdaleka ne všechny zatáčky jsou pokryté a dají se kontrolovat. Jak se ale ukazuje, FIA nemá v úmyslu kontrolovat všechny zatáčky. Konkrétně v Maďarsku to budou jenom zatáčky č. 4 a 11. U ostatních zatáček totiž FIA není přesvědčena, že vyjetím za bílou čáru pilot získává výhodu.
V kvalifikaci to tedy bude stejné jako na Silverstonu. Tedy při přejetí bílé čáry bude relevantní čas vymazán. V závodě bude pilot nejprve varován, a pokud se jeho prohřešek bude opakovat, dostane penalizaci.
Čtěte dále: Hamilton viní z páteční nehody nové obrubníky
Diskuse k článku