Letos by mohly padat traťové rekordy, předpovídá po analýze zlepšení vozů Pirelli

Pirelli se podívalo, jak vozy formule 1 meziročně zrychlily, a spočítalo rozdíly. Očekává další zlepšení, které by mohlo přepisovat historické tabulky.

Štítky: Pirelli Pneumatiky Zveřejněno 19. 03 2015 — Jan Pastorek

Pirelli se podívalo, jak vozy formule 1 meziročně zrychlily, a spočítalo rozdíly. Očekává další zlepšení, které by mohlo přepisovat historické tabulky.

Nejrychlejším časem loňského víkendu v Austrálii byl 1:29,375 ze třetího tréninku, zatímco letošní nejlepší čas měl hodnotu 1:26,327, v obou případech byly zajeté na měkkých pneumatikách. To je zrychlení o tři sekundy, ale loni by pravděpodobně byl čas rychlejší, kdyby kvalifikace nebyla mokrá.

Nejrychlejší závodní kolo mělo letos hodnotu 1:30,945, zajel ho Hamilton na střední směsi. To je o 1,5 sekundy rychlejší než loňské nejlepší kolo 1:32,478, které za jel Rosberg loni, ten ale při tom použil měkkou směs. Rozdíl mezi směsmi je asi 1,4 sekundy, takže celkový rozdíl se opět blíží třem sekundám.

„Tato čísla podtrhují to, co jsme očekávali po zimních testech, došlo k významnému snížení časů na kolo, a to vozy budou během roku dál zrychlovat,“ komentoval sportovní šéf Pirelli Paul Hembery.

„Dokonce bychom na některých okruzích mohli vidět nové traťové rekordy. S ohledem na to jsme letos upravili strukturu všech našich zadních pneumatik 2015, abychom zlepšili jejich schopnost zvládat extrémní nároky, které jsou na ně kladeny.“

Srovnání časů v Austrálii

2014 2015 Rozdíl (s)
Čas Pneu Čas Pneu
1. trénink 1:31,840 Střední 1:29,557 Střední 2,283
2. trénink 1:29,625 Měkká 1:27,697 Měkká 1,928
3. trénink 1:29,375 Měkká 1:27,867 Měkká 1,508
Kvalifikace 1:30,775 Měkká 1:26,327 Měkká 4,448
Závod 1:32,478 Měkká 1:30,945 Střední 1,533

Diskuse k článku

Napsat komentář