Týmy F1 kvůli kalendáři zvažují přechod na dvousměnný provoz

Doslova mamutí porce závodů v nadcházející sezoně dělá vrásky mnoha stájím. Výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff dokonce uvažuje nad zavedením dvousměnného provozu pro své inženýry. Rozrůstající se počet závodů kalendáře formule 1 je velmi aktuální a žhavé téma. V sezoně 2016 by mohlo být hned jednadvacet zastávek, ale na to, zda se znovu pojede v americkém Austinu či na…

Štítky: Mercedes Toto Wolff Zveřejněno 21. 01 2016 — Josef Nekvinda

Doslova mamutí porce závodů v nadcházející sezoně dělá vrásky mnoha stájím. Výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff dokonce uvažuje nad zavedením dvousměnného provozu pro své inženýry.

Rozrůstající se počet závodů kalendáře formule 1 je velmi aktuální a žhavé téma. V sezoně 2016 by mohlo být hned jednadvacet zastávek, ale na to, zda se znovu pojede v americkém Austinu či na jiných okruzích, si musíme ještě počkat. Velmi napěchovaný harmonogram budou mít týmy zejména v průběhu června a července, kdy je čeká hned šest Grand Prix v sedmi týdnech. Nalézt proto řešení, jak se s takovou porcí závodních víkendů vypořádat, je nyní na pořadu dne mnoha z nich.

S počtem přesunů, nalétaných hodin a času stráveného nad složitými úkoly se pochopitelně zvyšuje i únava zaměstnanců a toho se nejvíce obává výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff. Na druhou stranu ale chápe nutnost zvýšit počet závodů.

„Mít více závodů má své výhody i nevýhody. Z pohledu držitele komerčních práv chápu, že více akcí generuje vyšší příjmy, větší publikum a pokrytí, takže je to plus. Pokud ale jde o to, udělat exkluzivní podívanou, tak je to možná mínus.

Při organizaci je třeba být opatrný, protože jsme viděli psychické i fyzické limity týmu. Takže se zaměřujeme na různé koncepty, jak můžeme přežít 21 závodů, protože si nejsem jistý, zda se s tím při současném složení týmu dokážeme vyrovnat. Díváme se na to, jak bychom mohli optimalizovat přesuny, zvykli si na časové posuny a odpočinuli si. Možná zavést druhou směnu pro lidi, kteří již velmi tvrdě pracují. To je vše, co můžeme vzít v úvahu,“ popsal Wolff.

Zavést druhé směny ale nebude tak jednoduché a podle Wolffa se prý nebude týkat všech zaměstnanců. „Existuje spousta lidí, které těžko vyměníte, protože jsou to ti nejlepší. Obzvlášť těžké období bude ke konci roku, kde se nachází spousta závodů, na které se cestuje daleko. Chci jen chránit tým, chránit jednotlivce, proto musíme zjisti, co můžeme dělat, aby to bylo nejúčinnější, ale také funkční,“ doplnil výkonný ředitel Mercedesu.

Výkonný ředitel Mercedesu zvažuje zavedení dvousměnného provozu pro své inženýry

Výkonný ředitel Mercedesu zvažuje zavedení dvousměnného provozu pro své inženýry

Diskuse k článku

Napsat komentář