Red Bull zveřejnil svou grafiku chráněného kokpitu
Světlo světa spatřilo řešení chráněného kokpitu v podání Red Bullu. Na rozdíl od preferovaného řešení FIA, které testovalo Ferrari během testů v Barceloně, se vyznačuje přítomností akrylátového canopy tvořící chráněnou plochu v rámci pevné konstrukce. I tato konstrukce má jiné tvary než řešení testované Ferrari. Red Bull se řadí mezi odpůrce řešení FIA/Ferrari s tím,…
Světlo světa spatřilo řešení chráněného kokpitu v podání Red Bullu. Na rozdíl od preferovaného řešení FIA, které testovalo Ferrari během testů v Barceloně, se vyznačuje přítomností akrylátového canopy tvořící chráněnou plochu v rámci pevné konstrukce. I tato konstrukce má jiné tvary než řešení testované Ferrari.
Red Bull se řadí mezi odpůrce řešení FIA/Ferrari s tím, že by se dal najít elegantnější způsob. S tím souhlasí i Claire Williamsová, podle které řešení Red Bullu nabízí “futurističtější vzhled”.
Jaké řešení nakonec spatří světlo světa záleží výhradně na FIA. Někteří jezdci, jako například Lewis Hamilton, doufají, že systém nebude povinný, ale pouze dobrovolný. Dobrovolnost systému ale ředitel závodů Charlie Whiting vyloučil.
Whiting současně dodal, že řešení FIA/Ferrari už bylo zevrubně testováno, zatímco nápad Red Bullu nikoli. Systém Halo má být kompletně připraven v květnu a FIA je připravena jej nasadit už příští sezonu.
Čtěte dále: Video: Test nové verze systému Halo
Diskuse k článku