Komisař Derek Warwick si pochvaluje systém trestných bodů
Bývalý britský závodník považuje nový způsob trestání za efektivní. Zároveň ale přiznává, že na konci sezony může systém doznat drobných změn.
Bývalý britský závodník považuje nový způsob trestání za efektivní. Zároveň ale přiznává, že na konci sezony může systém doznat drobných změn.
Letošní sezona představila novinku, která by měla odradit notoricky neukázněné piloty. Za různé typy prohřešků nyní mohou nasbírat určitý počet bodů. Když se jejich součet vyšplhá na číslo 12, hříšníkovi nezbyde nic jiného, než že bude nucen vynechat následující velkou cenu. Systém trestných bodů si našel své odpůrce i příznivce. Poměrně pochopitelně se příliš nezamlouvá Pastorovi Maldonadovi, který se obává, že trestné body jezdce odradí od snahy závodit.
Derek Warwick, bývalý pilot formule 1, který často pracuje jako sportovní komisař na velkých cenách a podílí se tak na udělování bodů, však systém považuje za dobrý.
„Myslím, že to funguje. Možná, že na konci roku budeme nuceni provést pár změn, třeba co se týče míry postihu za některé incidenty – v některých případech může být příliš velký, jindy zase malý. Charlie Whiting tyto věci velmi pozorně sleduje a možná po sezoně dojde k drobným korekcím.
Pokud někdo nasbírá tolik bodů, že bude muset vynechat závod, bude to znamenat jednoduše to, že celý rok jezdí špatně. Systém je dobrý. Je to stejné jako na běžných silnicích. Pokud mě třikrát nebo čtyřikrát chytnou, jak porušuji předpisy a jedu moc rychle, přijdu o řidičák. A tak by to mělo být,“ řekl Warwick v rozhovoru pro televizi Sky.
V prvních čtyřech závodech ročníku 2014 se již pěti jezdcům podařilo nasbírat trestné body. Dva mají na kontě Valtteri Bottas, Kevin Magnussen a Adrian Sutil. Tři body nasbíral Pastor Maldonado za nebezpečnou havárii s Gutiérrezem v Bahrajnu, čtyři pak Jules Bianchi za dvě způsobené havárie – s Maldonadem se srazil v Malajsii a se Sutilem v Bahrajnu.
Diskuse k článku