Klíč ke zlepšení Ferrari leží v pohonné jednotce

Technický šéf Ferrari James Allison popsal některé změny pohonné jednotky, na které se v Maranellu zaměřili.

1 Štítky: Ferrari James Allison Zveřejněno 30. 01 2015 — Jan Pastorek

Technický šéf Ferrari James Allison popsal některé změny pohonné jednotky, na které se v Maranellu zaměřili.

Loni se z motoru Ferrari stal veřejný spor mezi vyhozeným šéfem pohonu Lucou Marmorinim a vedením stáje. Marmorini tvrdil, že je jednotka menší a méně výkonná proto, že to tak chtěli lidé z aerodynamiky.

Mezitím ale muselo Maranello opustit mnoho dalších lidí a nová struktura se soustředila na zlepšení. „S loňským motorem a pohonnou jednotkou jsme měli několik problémů,“ připustil Allison. „Na začátku sezóny nebyl přísun výkonu moc sofistikovaný a pro jezdce bylo těžké dostat od plynu odezvu, jakou chtěli. Během sezóny jsme to hodně zlepšili a u SF15-T jsme udělali další krok.“

To ale pochopitelně není vše.

„Zřejmou slabinou loňského vozu bylo množství elektrické energie, které jsme dokázali rekuperovat z turba, nebylo dost dobré, abychom v závodě byli konkurenceschopní,“ vysvětloval Allison.

„Byl to jeden z důvodů, proč byla loni kvalifikační výkonnost Ferrari relativně lepší než závodní. Pokusili jsme se změnit architekturu motoru, abychom dosáhli lepšího kompromisu mezi kvalifikační a závodní výkonností.“

Celkově těsnější uspořádání vnitřností vozu umožnilo štíhlejší siluetu SF15-T, pomohly k tomu i efektivnější chladiče.

Vzhledem ke ztrátě, kterou Ferrari v oblasti pohonu dohání, Allisona těší, že došlo k uvolnění vývoje, je možné ho protáhnout do sezóny, na konci února nedojde ke zmrazení jako loni.

„Je to frustrující, když vám na polici leží něco, co by mohlo přidat výkon. Je dobré, že v roce 2015 máme tuto flexibilitu, aby vývojový program mohl pokračovat,“ uzavřel.

Diskuse k článku

Napsat komentář