Kdo je na tom lépe? Jezdci Ferrari a Mercedesu se neshodnou, v neděli čekají velký boj

Rozložení sil před kvalifikací na Velkou cenu Číny je celkem příjemně nejasné. Zatímco první trénink ovládly mercedesy, ve druhém dominovalo Ferrari. Kdo je má lepší formu? Na tom se čtveřice pilotů těchto stájí shodnout neumí, nicméně jejich prohlášení nabízejí zajímavá vodítka nejen ke kvalifikačním prognózám. Ferrari ke spokojenosti něco chybí i přesto, že Kimi Räikkönen…

1 Štítky: Ferrari Mercedes Zveřejněno 15. 04 2016 — Josef Nekvinda

Rozložení sil před kvalifikací na Velkou cenu Číny je celkem příjemně nejasné. Zatímco první trénink ovládly mercedesy, ve druhém dominovalo Ferrari. Kdo je má lepší formu? Na tom se čtveřice pilotů těchto stájí shodnout neumí, nicméně jejich prohlášení nabízejí zajímavá vodítka nejen ke kvalifikačním prognózám.

Ferrari ke spokojenosti něco chybí i přesto, že Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel v Šanghaji ovládli druhý trénink. Finovi se nelíbí chování pneumatik a Němec ještě nedosáhl přesného vyvážení auta. Základ je nicméně v obou případech dobrý. Bude to ale stačit na Mercedes, který také neměl jednoduchý úvod?

Těžko říct, dobrého tempa totiž Scuderia dokázala dosáhnout pouze s nasazením super-měkké směsi pneumatik. Ostatní dvě sady, které Pirelli do Šanghaje přivezlo, jako by maranellským vozům neseděly a navíc to na nich klouzalo.

„Byl to docela zvláštní den. Nevím, jestli to bylo podmínkami nebo větrem, ale hodně to klouzalo. Pak jsme nasadili super-měkké pneumatiky a přilnavost se zlepšila, ale nebylo to zcela ideální,“ líčil po prvních trénincích Kimi Räikkönen.

„Naše auto je skvělé, ale s jinými pneumatikami jsme dost bojovali a těžké to bylo zejména s přilnavostí. Zajel jsem však jedno pěkné kolo a odjel dlouhý stint na super-měkké sadě, takže nakonec to nebylo špatné. Je tu hodně větrno, takže je to velmi složité a trať se těžko čte,“ doplnil vítěz druhého tréninku.

Obdobných pocitů se nevyvaroval ani Sebastian Vettel, jenž svého kolegu nakonec podpořil druhým nejrychlejším časem. Nicméně Němec se podle svých slov potýkal s nesprávným vyvážením vozu.

„Celkově to nebylo špatné, ale můžeme se ještě zlepšovat. Vyvážení auta ještě není tam, kde bych ho chtěl mít. Pátek není tak důležitý, pokud jde o umístění, je to spíše o pocitech, a ty mám dobré. Ještě to ale není úplně ono, takže vyvážení můžeme zlepšit dnes v noci a pokusit se posunout výše,“ uvedl Vettel.

„Degradace pneumatik byla poměrně vysoká. Jedno dobré kolo potřebujete pro kvalifikaci, ale v závodě to je o sérii dobrých kol. Čína je pro každého docela nemilosrdná k pneumatikám a mohli jste vidět, jak to klouzalo,“ dodal Němec na adresu pneumatik.

Ferrari však i přes problémy vzbuzuje respekt u jezdců Mercedesu. „Vypadá hodně silně a podle všeho spolu v neděli svedeme skutečný boj. Budu startovat až za nimi, bude těžké je předjet a dostat se do první trojky,“ myslí si Lewis Hamilton.

Ten se rovněž potýká s nalezením dobrého vyvážení a přiznává, že na mechaniky čeká perná noc. „Zaostáváme i v dalších oblastech, v prvních výjezdech jsme taky udělali několik chybek. Rozhodně se potřebujeme zlepšit, ale pracujeme na tom,“ ujišťuje Brit.

Že budou vozy Scuderie hodně rychlé, to ví i Hamiltonův týmový kolega, který se snaží fanoušky i tým uklidnit. „Není důvod být nervózní jen proto, že Ferrari je rychlé. Nevíme, kolik měli jeho jezdci paliva,“ říká Nico Rosberg.

„Musíme si udělat svoje úkoly. Jsem spokojený s tím, kde jsme, ale víme, že z vozu vymáčkneme ještě víc. Tenhle okruh je náročný na pneumatiky, rychle se opotřebují. Musíme najít úplně jiné nastavení, než jaké obvykle používáme. Proto je tak obtížné získat dobré vyvážení.

Jak jsem říkal, Ferrari bylo hodně rychlé, budeme se muset přes noc podívat na data a najít několik desetinek, které nám chybí. Vypadá to ale, že je vše v našich rukou,“ ujišťuje německý pilot. „Pokud v kvalifikaci bude skutečně pršet, může se stát cokoliv. Nicméně to pro všechny bude stejné.“

Čtěte dále: Druhý trénink na GP Číny ovládlo Ferrari před Mercedesem

Na Vettela podobně jako na ostatní čeká ještě hodně práce

Na Vettela podobně jako na ostatní čeká ještě hodně práce

Diskuse k článku

Napsat komentář