Jezdcům se nelíbí modifikovaná poslední zatáčka v Sepangu, je prý otravná a nezajímavá

Zřejmě nejvýraznější změnou, která byla provedena na konfiguraci malajsijského okruhu, je úprava zatáčky číslo 15, tedy vlásenky, která svírá úhel téměř o 80 stupňů. Několik pilotů ji však hned po pátečních trénincích označilo za nezajímavou, otravnou, zvláštní nebo nudnou. Jedním z nejostřejších kritiků byl nováček v barvách Manoru Ocon, podle kterého poslední zatáčka přestala býti výzvou. „Vůbec…

2 Štítky: Sepang Zveřejněno 1. 10 2016 — Šimon Trantina

Zřejmě nejvýraznější změnou, která byla provedena na konfiguraci malajsijského okruhu, je úprava zatáčky číslo 15, tedy vlásenky, která svírá úhel téměř o 80 stupňů. Několik pilotů ji však hned po pátečních trénincích označilo za nezajímavou, otravnou, zvláštní nebo nudnou.

Jedním z nejostřejších kritiků byl nováček v barvách Manoru Ocon, podle kterého poslední zatáčka přestala býti výzvou. „Vůbec nemůžete najet na apex zatáčky, protože tam je vyvýšenina. Když na ni najedete, přední kolo se zvedne, tak se zatáčky vybírat nemají. Není to žádná výzva, ale nuda. Není zábava projíždět zatáčku pomalu a opatrně,“ prohlásil Francouz.

K Oconovi se přidali i Carlos Sainz a Jolyon Palmer, kterým nové rozložení poslední zákruty přijde nezvyklé a změnou k horšímu. „Nelíbí se mi to, protože celé kolo na to tlačíte, a nakonec o všechno přijdete v poslední zatáčce. Nelíbí se mi to, protože je to divné,“ říká Sainz.

„Úpravy, které byly provedeny, nejsou špatné. Zatáčka i celý okruh se staly zajímavějšími co do možností pro předjíždění, pro nás je to však změna k horšímu.  Brzdění se stalo velmi těžkým a zrádným, protože nenajíždíte ani zdaleka na apex a vrchol zatáčky,“ prohlašuje zase Palmer.

Návrhy, které byly na okruhu v Sepangu byly zrealizovány, vzešly ze společnosti Dromo Engineering, která se specializuje na úpravu závodních okruhů. Jeden z jejích představitelů, Jarno Zaffelli, obhajuje provedené změny. „Nová poslední zatáčka nabídne spoustu nových příležitostí k předjíždění. Napomůže tomu úplně nový profil a umístění vrcholu.“

Čtěte dále: Druhý trénink rovněž v režii Mercedesu

Pilot Renaultu Jolyon Palmer se připojil ke kritikům modifikací na okruhu v Sepangu. Budou obavy jeho a mnoha dalších oprávněné?

Pilot Renaultu Jolyon Palmer se připojil ke kritikům modifikací na okruhu v Sepangu. Budou obavy jeho a mnoha dalších oprávněné?

Diskuse k článku

Napsat komentář