Jezdci se shodují, že pneumatiky pro Monako jsou příliš tvrdé

Piloti v Monaku očekávají závod na jednu zastávku. Měkká i super měkká směs jsou velmi tvrdé a vydrží dlouho.

Štítky: Pirelli Pneumatiky Zveřejněno 24. 05 2015 — Filip Fikejz

Piloti v Monaku očekávají závod na jednu zastávku. Měkká i super měkká směs jsou velmi tvrdé a vydrží dlouho.

Někteří jezdci se shodli, že směsi pneumatik zvolené pro Velkou cenu Monaka jsou příliš tvrdé. Pirelli pro závod v uličkách Monte Carla zvolilo měkkou a super měkkou směs. Trať má letos nižší teplotu a jezdci mají problém dostat pneumatiky do provozní teploty a dosáhnout potřebné přilnavosti.

Upozornil na to například nejrychlejší jezdec kvalifikace Lewis Hamilton. „Museli jsme dost zabrat, než se pneumatiky dostaly do provozního režimu. Jsou velmi tvrdé na to, že mají být měkké a super měkké. Jsou neuvěřitelně tvrdé,“ upozornil úřadující mistr světa.

„Dá se na nich najet hodně kol. Odpoledne bylo trochu chladněji a musel jsem po vyjetí z boxů odjet ještě zahřívací kolo a až poté rychlé. I v něm kole byly dost pomalé. Musel jsem to udělat s oběma typy (pneumatik),“ upozornil.

Pirelli nasadilo super měkkou směs poprvé v sezoně. Italský výrobce již dříve upozornil, že došlo ke změně jejich struktury, což vedlo k větší trvanlivosti.

Podle Sergia Péreze bylo Pirelli při výrobě příliš konzervativní. „Super měkké pneumatiky už nejsou super měkké. Je to střední směs. Mají velmi nízkou přilnavost, trvá dlouho, než se zahřejí a nevidíme problém s jejich opotřebením,“ zhodnotil Mexičan, který v kvalifikaci skončil sedmý.

Valtteri Bottas upozornil na trvanlivost pneumatik. „Na měkčí směsi můžete odjet celý závod, na super měkkých okolo poloviny. Určitě to bude závod na jednu zastávku,“ očekává Fin.

„Měkké jsou příliš tvrdé, dokonce i super měkké jsou na hraně. Jsem si jistý, že pokud se zeptáte jakéhokoliv jezdce, řekne vám, že pneumatiky jsou pro tento okruh příliš tvrdé,“ dodal.

S tím souhlasí i Bottasův týmový kolega Felipe Massa. „Ano, pro tuto trať jsou super měkké příliš tvrdé. Možná budou lépe fungovat na jiné trati, kde je použijeme,“ zhodnotil.

Diskuse k článku

Napsat komentář