Jak se příští rok budou volit pneumatiky do závodu?

FIA potvrdila, jak to bude vypadat s volbou pneumatik pro příští sezonu. Pirelli totiž svou škálu čtyř specifikací rozšiřuje na pět, a to o ultra-měkkou fialovou sadu. Rozšíří tak škálu dosavadních typů: super-měkká, měkká, střední a tvrdá. Na každý víkend Pirelli doposud vybralo dvě z těchto čtyři specifikací. A v samotném závodě musela být nasazena…

1 Štítky: Pirelli Zveřejněno 2. 12 2015 — Tomáš Richtr

FIA potvrdila, jak to bude vypadat s volbou pneumatik pro příští sezonu. Pirelli totiž svou škálu čtyř specifikací rozšiřuje na pět, a to o ultra-měkkou fialovou sadu. Rozšíří tak škálu dosavadních typů: super-měkká, měkká, střední a tvrdá.

Na každý víkend Pirelli doposud vybralo dvě z těchto čtyři specifikací. A v samotném závodě musela být nasazena každá z nich alespoň jednou. Nově bude Pirelli nabízet specifikace tři.

Logika povinnosti, jak se sadami během závodu naložit, se nyní změní. Letos na každého pilota vychází celkem 13 sad pneumatik do sucha (sedm tvrdších a šest měkčích). Jedna sada tvrdé specifikace je nasazena v úvodu tréninku (letos 30 minut, příští rok už 40 minut).

Zbývá: 6 sad tvrdých & 6 sad měkkých

Jedna sada tvrdé specifikace musí být vrácena Pirelli před druhým tréninkem a jedna sada měkké specifikace před třetím tréninkem.

Zbývá: 5 sad tvrdých & 5 sad měkkých

Ten, kdo se v kvalifikaci dostane do Q3, nasadí jednu sadu měkké specifikace právě pro Q3, ale musí ji po kvalifikaci vrátit Pirelli. Ti, kteří se do Q3 nedostali, mohou tuto sadu nasadit v závodě. Sady použité v kvalifikaci lze nasadit v závodě.

Co je tedy nového pro ročník 2016? I příští rok bude mít pilot k dispozici 13 sad pneumatik do sucha. Z těchto dvou sad Pirelli nominuje dvě pro závod, ale jenom jednu z nich je pilot do závodu skutečně povinen použít. Pirelli také určí, která sada musí být nasazena v Q3. Po volbě Pirelli pak pilotovi na volný výběr zbude deset sad. FIA uvádí, že:

“Každý pilot si pak může zvolit zbývajících deset sad ze tří dostupných specifikací.”

Jak bývá u FIA nechvalně špatným zvykem, vysvětlení pravidel jí moc nejde. A tudíž ani z výše uvedeného není zcela přesné, jak vlastně procedura volby sad pro příští rok vypadá.

FIA ale potvrdila, že jako letos i nadále musí pilot v závodě použít dvě různé specifikace pneu (nově ne ze dvou, ale tří specifikací). Přitom jedna z nich musí být ta, kterou stanoví Pirelli.

Jednoduše řečeno: Pirelli určí jednu sadu, a pilot si pak může určit, zda použije ještě navíc tu tvrdší, nebo tu měkčí.

Pirelli už předem dalo najevo, že ultra měkká fialová bude dostupná pouze pro městské okruhy. Výše popsaná logika by se ale měla vztahovat i na tratě, kde bude Pirelli nominovat dosavadní škálu, tedy bez ultra-měkké.

Diskuse k článku

Napsat komentář