Horner by rád obnovil vložený závod s vozy jedné značky pro jezdce F1

Šéf Red Bullu by rád pro jezdce F1 zavedl vložený závod s vozy jedné značky, jako byl na sklonku semdesátých let Procar.

Štítky: Christian Horner Procar Zveřejněno 19. 07 2015 — Filip Fikejz

Šéf Red Bullu by rád pro jezdce F1 zavedl vložený závod s vozy jedné značky, jako byl na sklonku semdesátých let Procar.

Šéf Red Bullu Christian Horner navrhuje zavést sérii v duchu někdejšího šampionátu Procar, ve kterém v letech 1979 a 1980 jezdili v rámci závodních víkendů piloti formule 1. Závodilo se tehdy ve speciálně upravených sportovních vozech BMW M1 o závodních víkendech osmi evropských velkých cen. V poslední době se diskutuje o změně formátu závodních víkendů a Horner vidí řešení právě ve speciální vložené sérii, které by se účastnili přímo závodníci F1.

Roku 1979 Procar celkově vyhrál Niki Lauda, o rok později se z celkového prvenství radoval Nelson Piquet. Pak se BMW zaměřilo na vývoj motoru pro F1 a šampionát skončil.

Horner si myslí, že možnost vidět piloty F1 závodit v jiných vozech by diváky i promotéry lákala víc než vložené závody jiných sérií. „Myslím, že by bylo zábavné něco jako před lety Procar, kde elitní jezdci závodili ve stejných vozech,“ věří šéf Red Bullu. „V dnešním světě komerčních závazků a tlaků by to pochopitelně nebylo jednoduché, ale bylo by pěkné hledat koncept, na některé závody přilákat starší jezdce a přivést tak nové jezdce proti těm starším.“

Horner také připomíná, že nyní mají jezdci více volného času než dříve. „Je to koncept k diskusi, ale proč ne?“ upozorňuje.

Horner vidí problém současné F1 v dominanci Mercedesu od zavedení stávajících šestiválcových turbomotorů. „Fanoušci chtějí vidět soutěž a my tu máme posledních osmnáct měsíců dominující tým. Odvádějí dobrou práci a zaslouží si být na této pozici. Na druhou stranu můžete pochopit, že když jsou výsledky velmi předvídatelné, nikomu se to nelíbí.“

Ani za časů Procar to ovšem se sponzory a smlouvami nebylo jednoduché. Seriálu se například kvůli sponzorským smlouvám nemohli zúčastnit jezdci, jejichž týmy F1 používaly pneumatiky Michelin, protože v sérii se jezdilo na gumách Goodyear, ani jezdci továrních týmů Ferrari, Renault a Alfa Romeo, kteří nesměli být spojováni s konkurenční automobilkou BMW.

Diskuse k článku

Napsat komentář