Honda rozšiřuje svoji britskou továrnu, chystá se dodávat pohonnou jednotku dalším týmům
Honda podle svého šéfa Yusuke Hasegawy rozšířila svoji základnu v britském Milton Keynes tak, aby byla připravená v budoucnu dodávat pohonné jednotky více týmům. Japonský výrobce se pro Autosport vyjádřil, že se už nemůže dočkat, až bude dodávat motory dalším zákazníkům. V minulém roce byla Honda spojována s dodávkami týmu Red Bull, nakonec se však…
Honda podle svého šéfa Yusuke Hasegawy rozšířila svoji základnu v britském Milton Keynes tak, aby byla připravená v budoucnu dodávat pohonné jednotky více týmům.
Japonský výrobce se pro Autosport vyjádřil, že se už nemůže dočkat, až bude dodávat motory dalším zákazníkům. V minulém roce byla Honda spojována s dodávkami týmu Red Bull, nakonec se však Rudí býci vrátili k Renaultu.
Předpokládá se, že jedním z důvodů, proč z dohody sešlo, byl McLaren, který má mít mít coby hlavní partner právo veta. Tím pádem by mohl zamezit případným spojením, které by nebyly v jeho zájmu.
Honda se nyní primárně soustředí na vylepšení její pohonné jednotky, se kterou měla ona i McLaren v posledních dvou letech nemalé potíže. Práce na britské základně však naznačují plány do budoucna. „Nemáme prostor na poskytování materiálu dalšímu týmu, ale v budoucnu bychom měli mít. Musíme jen připravit více zdrojů a organizační struktury. Na konci příštího roku už možná budeme moci říct, že jsme připraveni dodávat motor novému zákazníkovi. Pracujeme na tom,“ odtajnil plány Hasegawa.
„Továrnu v Milton Keynes jsme již postavili. Je to jedna z těch větších továren. Není sice nějak závratně obrovská, ale velikostí nám bohatě stačí. Takže když se rozhodneme připravit druhý motor pro druhý tým, tak pouze stačí najmout více zaměstnanců a inženýrů. Máme pro ně spoustu volných stolů.“
Zatím se žádná konkrétní nabídka neobjevila, nějaké rozhovory prý nicméně probíhají. Na otázku, zda už některý z rivalů McLarenu projevil zájem, Hasegawa odvětil: „Z dlouhodobého hlediska ano Vlastně se mě každý ptá, zda je možnost, že bychom dodávali další motor, ale to jsou pouze nezávazné hovory. Z konkrétního obchodního hlediska zatím nemáme nic domluveno.“
Po náročném loňském roce předvedla letos Honda solidní zlepšení a přiblížila se svým rivalům z Mercedesu, Ferrari a Renaultu. V červenci Carlos Sainz prohlásil, že se současný motor japonské automobilky vyrovná rok staré specifikaci Ferrari, která se nachází v útrobách vozu Toro Rosso, se kterým Španěl závodí.
Hasegawa věří, že Honda je nyní už „o trochu lepší než motor Ferrari z roku 2015“. Stále však zbývá dlouhá cesta, než dostihnou letošní pohonnou jednotku Renaultu a Ferrari.
Čtěte dále: Vyhrajte motokáru, se kterou závodily hvězdy McLarenu!
Diskuse k článku