Hill: Sdílení dat zachází moc daleko, inženýři říkají jezdcům, jak mají řídit
Damon Hill nepovažuje úplné sdílení dat mezi jezdci jedné stáje za šťastné. Vidí v něm dokonce určitou nespravedlnost.
Damon Hill nepovažuje úplné sdílení dat mezi jezdci jedné stáje za šťastné. Vidí v něm dokonce určitou nespravedlnost.
Ze sdílení dat udělal letos téma Mercedes, protože Lewis Hamilton a Nico Rosberg často hovoří o tom, jak si nemůžou udržet žádnou výhodu před týmovým kolegou, jelikož si vzájemně vidí do karet. Tak to chce vedení týmu, ale Toto Wolff si po Rakousku postěžoval, že se v garáži objevila snaha určité věci tajit.
„Nenazval bych to podvodem,“ komentoval mistr světa z roku 1996 Damon Hill pro Telegraph. „Je to chytré, když neukazujete své karty. Pokud nastavíte laťku, tak je tu jen proto, aby ji někdo překonal.“
„Svým způsobem je to jako okrádání člověka o talent. Je to moc informací. Soukromí jezdce, jeho tajemnosti, talentu nebo nadání to nechává jen málo prostoru. Pokud jsou Lewisovy speciální techniky detailně pitvány, tak je to trochu moc vlezlé.“
Rosberg po posledním závodě přiznal, že během závodních víkendů nehodlá ukazovat všechno hned, právě proto, aby to týmový kolega nevyčetl z telemetrických dat. Hill s takovým přístupem nejenže souhlasí, ale ještě by ho podpořil omezenější výměnou dat.
„Za starých času jsme všechna ta data neměli,“ připomněl. „Jezdec musel vyjet na okruh a dívat se, aby na to přišel. Znalosti jste nemohli získat jinak než vlastní prací.“
„Teď inženýři sdílejí každý detail, každou nuanci. Dostává se to do bodu, kdy inženýři říkají jezdcům, co mají při řízení dělat. Myslím, že to zachází moc daleko.“
Diskuse k článku