Hamilton se na čele cítil pohodlně. Penalizovaný Rosberg je přesvědčen, že pravidla neporušil
Lewis Hamilton odjel poklidný závod a zvítězil v domácí Grand Prix. Nico Rosberg, který v závodě skončil druhý, si je jist, že jeho inženýři při komunikaci v závěru neporušili nová pravidla o omezené komunikaci mezi inženýrem a pilotem. Sportovní komisaři však vynesli jiný verdikt. Na konečné rozhodnutí ředitelství závodu v čele s Nigelem Mansellem se čekalo více jak…
Lewis Hamilton odjel poklidný závod a zvítězil v domácí Grand Prix. Nico Rosberg, který v závodě skončil druhý, si je jist, že jeho inženýři při komunikaci v závěru neporušili nová pravidla o omezené komunikaci mezi inženýrem a pilotem. Sportovní komisaři však vynesli jiný verdikt.
Na konečné rozhodnutí ředitelství závodu v čele s Nigelem Mansellem se čekalo více jak dvě hodiny. Pro Němce nakonec skončilo penalizací deseti vteřin. Následky? Pokles na třetí místo v závodě a náskok na čele šampionátu jediný bod před Lewisem Hamiltonem.
Podle Rosberga byl problém a příčina penalizace v instrukci, aby co nejrychleji přeřazoval ze sedmého rychlostního stupně.
— GPF1 (@GPF1cz) July 10, 2016
Rosbergův problém spočíval v tom, že se mu auto zaseklo na sedmém rychlostním stupni a on okamžitě do rádia nahlásil problém s převodovkou. Obratem mu přišel příkaz k tomu, aby se onomu stupni vyhýbal, načež se Rosberg zeptal, zda jím má rychle prořazovat, nebo ho nepoužívat vůbec. Další instrukce ho autorizovala k prvně jmenovanému postupu, což ho zpomalilo a do cíle dojel se sekundovým náskokem na třetího Verstappena.
„Byl to velmi kritický problém, protože moje auto hodně zpomalilo poté, co se zaseklo na sedmém rychlostním stupni. Bylo mi řečeno, abych nastavil auto do výchozího nastavení a pokusil se problém spravit, což jsem udělal. Kdybychom nic nezměnili, v pomalých zatáčkách by mi určitě zhasl motor a nedojel bych. V takovém případě je povoleno komunikovat s inženýrem o problému,“ prohlásil.
Rosberg strávil většinu času soubojem s Maxem Verstappenem, kterým byl na začátku závodu v přechodných podmínkách předjet, ale svoje místo si vybojoval na vysychající trati zpět.
„Byl to dobrý boj, na pneumatikách do přechodných podmínek jsem byl celkem rychle předjet, ale pak jsem s ním bojoval na suchých pneumatikách, a to bylo lepší. Max odvedl při bránění dobrou práci, byla to zábava,“ pochválil mladého Nizozemce Rosberg, který stále drží vedení v šampionátu jezdců, nyní však jen o jediný bod.
Zatímco jeho týmový kolega zažil velmi nevyzpytatelný a problematický závod, Lewis Hamilton si svou domácí Velkou cenu užil a z vítězství měl obrovskou radost. „Byl to pro mě skvělý závod, na čele jsem se cítil pohodlně a sledoval jsem časy jezdců za mnou. Měl jsem na to jet rychleji, ale v takovýchto podmínkách nikdy nechcete moc riskovat.
Na konci, když jsem proťal cílovou čáru, jsem chtěl skákat radostí, ale bohužel to nešlo. Tyto momenty jsou úžasné, jsem moc pyšný,“ radoval se dojatý Brit ze svého čtvrtého domácího vítězství.
Hamiltonův závod však nebyl úplně perfektní. Při jízdě za safety car na začátku závodu do bezpečnostního vozu málem narazil, podle něj za to mohly malé problémy s brzdami. „Nemohl jsem dostat zadní brzdy do ideální teploty. Snažil jsem se, ale safety car byl nepředstavitelně pomalý, proto to nešlo. Proto jsem do něj málem narazil. Brzdil jsem, ale brzdy nebyly dost zahřáté, takže málem došlo ke srážce,“ komentoval incident Hamilton.
Čtěte dále: Suverénní Hamilton. Za mokra si dojel pro další triumf na domácí trati
Diskuse k článku