Hamilton je zaskočen přínosem nového turba Ferrari. Do boje o špici řadí i Red Bull

Vítěz obou pátečních tréninků Lewis Hamilton se nechal slyšet, že upravené turbodmychadlo Ferrari na něj svým přínosem udělalo dojem. Tým z Maranella přivezl tento vylepšený díl na právě probíhající kanadskou Velkou cenu v naději, že přinese kýžený boj o vítězství v závodě s Mercedesem, na který Scuderia zatím marně čeká. Ferrari touto změnou ovšem podstupuje určité riziko, protože vyčerpalo…

Štítky: Ferrari Lewis Hamilton Mercedes Zveřejněno 11. 06 2016 — GPF1.cz

Vítěz obou pátečních tréninků Lewis Hamilton se nechal slyšet, že upravené turbodmychadlo Ferrari na něj svým přínosem udělalo dojem. Tým z Maranella přivezl tento vylepšený díl na právě probíhající kanadskou Velkou cenu v naději, že přinese kýžený boj o vítězství v závodě s Mercedesem, na který Scuderia zatím marně čeká.

Ferrari touto změnou ovšem podstupuje určité riziko, protože vyčerpalo již 28 žetonů na změny v pohonné jednotce a zbývají mu pouhé čtyři. Technický vedoucí italské stáje Jock Clear však svým prohlášením ujišťuje, že se tyto změny vyplácí a fungují dle očekávání.

Sebastian Vettel ukázal sílu onoho nového komponentu Ferrari ve druhém tréninku, kdy se mu podařilo na špičce výsledkové tabule rozdělit piloty Mercedesu a postavit se na druhou příčku, 257 tisícin sekundy za Lewise Hamiltona. Bez povšimnutí nezůstala ani solidní maximální rychlost Scuderie.

„Ferrari působí hodně rychle. Mají nové turbo, takže zlepšili svou rychlost na rovinkách,“ komentoval situaci po pátečních volných trénincích Hamilton. Brit také dodal, že neví, zda Ferrari v pátek ukázalo plnou sílu svého motoru, ale předpokládá, že ano. Dále poznamenal, že i Red Bull bude také dost rychlý a věří v dobré závodění mezi Mercedesem a těmito stájemi.

„Byl to pro mě dobrý den, hledal jsem hranice, za které můžu jít. Nikdy nenajdete svůj limit, pokud se nesnažíte jet na maximum a párkrát nevyjedete z trati,“ komentoval svoje výkony v prvních dvou částech tréninkového programu úřadující mistr světa, který během svých jízd několikrát probrzdil a dokonce zaznamenal malý kontakt s nechvalně známou Zdí šampionů.

Nico Rosberg nedokázal na rychlost svého týmového kolegy odpovědět a ztratil na něj půl vteřiny. V rozhovoru po tréninku přiznal, že přesně nezná důvod své ztráty, ale tuší, že problémem byla stejně jako při závodě v Monaku teplota pneumatik.

„Musím zjistit, zda za to může teplota pneumatik, nebo jsem prostě jsem nebyl dost rychlý. Snad volím špatnou stopu nebo něco takového. Musím tomu prostě porozumět. Dlouhý stint vypadal v pořádku, auto také zatím působí dobře,“ poznamenal lídr mistrovství světa.

„Ferrari vypadá, že je nám hodně blízko, ale v pátek je vždy těžké vyvodit nějaký závěr, protože nevíte, v jakém módu běží jejich motor, ani kolik paliva používají.“

Rosberg komentoval i možná trochu překvapivě nízkou rychlost Red Bullu. Odůvodňuje ji tím, že rakouský tým použil nejslabší rychlostní nastavení svého motoru, a tak neukázal nic ze své standardní rychlosti.

Čtěte dále: Jak velký letos Ferrari udělalo pokrok? Ve skutečnosti spíše ztratilo

Hamilton tipuje na souboj o výhru Mercedes, Ferrari i Red Bull

Hamilton tipuje na souboj o výhru Mercedes, Ferrari i Red Bull

Text: Šimon Trantina

Diskuse k článku

Napsat komentář