Hamilton chce obětovat závod, aby získal zásobu nových motorů
Zajímavou, a vlastně logickou taktiku k vyřešení nevyhnutelných penalizací navrhuje Lewis Hamilton. Ten má totiž pátý element turba a MGU-H své pohonné jednotky. Jakmile bude muset nasadit šestý, bude jej to stát přinejmenším penalizaci poklesu o 10 míst na startu. Jelikož nejsme ani v polovině sezony, je hodně nepravděpodobné, že by s těmito komponentami odjel…
Zajímavou, a vlastně logickou taktiku k vyřešení nevyhnutelných penalizací navrhuje Lewis Hamilton. Ten má totiž pátý element turba a MGU-H své pohonné jednotky. Jakmile bude muset nasadit šestý, bude jej to stát přinejmenším penalizaci poklesu o 10 míst na startu.
Jelikož nejsme ani v polovině sezony, je hodně nepravděpodobné, že by s těmito komponentami odjel Hamilton zbytek sezony. Ba co víc: inženýrské odhady očekávají potřebu ještě minimálně dvou komponent nad plán. Hamilton a Mercedes uvažují o tom, že jakmile bude potřeba šestá komponenta, v rámci stejného víkendu Mercedes po ní nasadí ještě sedmou. Penalizace sice bude o to větší, ale Hamilton, který na lídra šampionátu Nika Rosberga ztrácí pouhý bod, by si ji odpykal v jediné velké ceně, místo dvou. Hamilton pak může využití šesté a sedmé komponenty střídat.
Nevýhodou tohoto řešení je, že v případě nových verzí Mercedesu by je Hamilton nemohl použít, i když otázkou zůstává, jak velká je to v případě dominance pohonných jednotek Mercedesu nevýhoda.
“S tímhle nápadem jsem přišel já sám,” prozradil Hamilton. “Je jasné, že budu potřebovat nový motor. Je jen otázkou, kdy to bude.”
Je otázkou, zda Mercedes bude čekat na selhání, a tím pádem potřebu nasazení šesté komponenty, nebo si zvolí okruh ‘dobrovolně’.
“Musíme vybrat okruh, kde je nejsnazší předjíždět. Nakonec to bude moje vlastní rozhodnutí, protože já nejlépe vím, kde se mi bude nejlépe předjíždět,” řekl Hamilton a dodal, že i když závody ve Spa a na Monze by byly pro takovou taktiku vhodné, nepřemýšlí o nich.
Šéf Mercedesu Toto Wolff pořád doufá, že penalizace nebude nutná ani jedna.
“Původně jsme plánovali zvládnout sezonu se čtyřmi jednotkami, teď jsme na pěti,” uvedl. “Pořád není jasné, že budeme muset čelit penalizaci, i když ta pravděpodobnost je příliš vysoká.”
Toto Wolff očekává, že přinejhorším bude stačit šestý motor, sedmý už ne.
Diskuse k článku