Nico Rosberg v Monaku obhájil loňské vítězství

Rosberg vyhrál start cíl a obhájil v Monaku loňské vítězství. Na pódium ho v dramatickém finiši doprovodili Hamilton a Ricciardo.

9 Zveřejněno 25. 05 2014 — Filip Fikejz

Rosberg vyhrál start cíl a obhájil v Monaku loňské vítězství. Na pódium ho v dramatickém finiši doprovodili Hamilton a Ricciardo.

Před startem Velké ceny Monaka, nejprestižnějšího závodu šampionátu, panovaly v uličkách Montecarla ideální podmínky, teplota vzduchu byla 23 stupňů Celsia, teplota tratě byla o šest stupňů vyšší.

Do zaváděcího kola neodjel Pastor Maldonado a musel být odtlačen do boxové uličky. Start vyšel oběma mercedesům, Rosberg udržel vedení před Hamiltonem, naopak příliš se nedařilo Ricciardovi, dopředu se posunul Vettel a především Räikkönen, který se dostal na čtvrté místo. Ricciardo klesl na páté místo, Alonso na šesté, první desítku zkompletovali Magnussen, Vergne, Kvjat a Hülkenberg.

Ještě v úvodním kole došlo k první havárii, Pérez se v zatáčce Mirabeau vyhýbal Hülkenbergovi a zezadu do něho ťukl Button. Incident byl po závodě vyšetřován komisaři. Na trať vyjel safety car, aby komisaři mohli odklidit Mexičanův vůz. Už v průběhu žluté fáze zajel Grosjean na zastávku v boxech. Jeho týmový kolega Maldonado po problémech před startem do závodu vůbec nevyjel, podle vyjádření týmu byly na vině potíže s palivovým systémem.

Rosberg si restart na začátku čtvrtého kola pohlídal a Hamiltona udržel za sebou, naopak u Casina výrazně zpomalil Vettel, kterého už v průběhu víkendu trápila rekuperační jednotka. Po čtvrtém kole tak vedl Rosberg před Hamiltonem, Räikkönenem, Ricciardem, Alonsem, Magnussenem, Vergnem, Kvjatem, Hülkenbergem a Buttonem. Vettel mezitím po dlouhé zastávce vyjel znovu na trať, ale na své soupeře ztratil prakticky celé kolo, navíc ho pronásledovaly problémy s řazením a ze závodu nakonec přece jenom odstoupil. Ve dvanáctém kole skončil závod také pro Kvjata. Vzadu se dařilo Sutilovi, který dokázal v krátkém sledu předjet Grosjeana, Ericssona i Chiltona.

V 16. kole si Rosberg v čele držel náskok okolo 1,7 sekundy před Hamiltonem, Räikkönen už ztrácel na Angličana téměř devět sekund. Následovali Ricciardo, Alonso, Magnussen, Vergne, Hülkenberg, Button a Bottas. Mezitím Rosberg několikrát probrzdil v Mirabeau. V 19. kole dostali penalizaci pět sekund stop & go Chilton, Bianchi a Gutiérrez, protože dle verdiktu komisařů na startovním roštu nestáli na své pozici. Zřejmě k tomu došlo vzhledem k absenci Maldonada.

Ve 24. kole už jezdci Mercedesu dohnali konec závodního pole o celé kolo. V následujícím okruhu Sutil nedobrzdil do šikany, o svodidla ulomil přední křídlo a zůstal vedle tratě. Jeho vůz bylo třeba odklidit a na trať znovu zamířil safety car.

Toho se většina jezdců rozhodla využít k zastávce v boxech. Zatímco Rosbergova zastávka se obešla bez problémů, Hamilton mírně zaváhal při odjezdu. Na třetím místě se udržel Räikkönen, za ním byli Ricciardo, Alonso, Massa, který zvolil jinou strategii a do boxů nezajel, Vergne, Magnussen, Hülkenberg a Button. Räikkönen v krátkém sledu musel do boxů znovu a propadl se až na čtrnácté místo, údajně měl mírně poškozený vůz poté, co ho při předjíždění o kolo trefila jedna z marussií.

Na konci 30. kola zamířil safety car do boxů, Rosberg si restart před Hamiltonem znovu pohlídal. Hülkenberg dokázal v Portier předjet Magnussena. Räikkönen se neúspěšně pokoušel zdolat Kobajašiho, který se v té době držel na skvělém dvanáctém místě. Vergne obdržel penalizaci, protože ho mechanici v boxech pustili do cesty Magnussenovi.

Vedl Rosberg o necelou sekundu před Hamiltonem, Ricciardem, Alonsem, Massou, Vergnem, který se stále chystal na odpykání penalizace, Hülkenberg, Magnussen, Button a Bottas. Zajímavý souboj předvedli Räikkönen s Kobajašim. Oba mohutně brzdili, Japonec se nakonec nevešel do šikany a musel Fina pustit před sebe.

Ve 46. kole zajel Massa jako poslední ze špičky do boxů, vrátil se na jedenáctém místě. Rozestup prvních dvou jezdců osciloval mezi 0,8 a 1,3 sekundy. V 52. kole odstoupil Vergne s kouřícím motorem. O čtyři kola později ho napodobil Bottas, který byl nucen odstavit svůj monopost v zatáčce u Grand Hotelu.

Ve vedení pokračoval Rosberg, kterého tým v určitých fázích závodu varoval, že by měl šetřit palivo, poté mu inženýři hlásili, že se situace stabilizovala. Hamilton dál držel ztrátu okolo 1,5 sekundy. S většími rozestupy následovali Ricciardo, Alonso, Hülkenberg, za kterým se těsně drželi Magnussen a Button, osmý pokračoval Gutiérrez, kterého stále čekalo odpykání trestu, Räikkönen a Massa.

V 62. okruhu Gutiérrez zavadil v zatáčce la Rascasse pravým zadním kolem o bariéru, poškodil pneumatiku a po hodinách mu zhasl motor. Závod pro něj skončil. Na desáté místo se posunul Bianchi s marussií, ale také jeho ještě čekala penalizace.

V 67. kole Hamilton hlásil týmu, že mu něco spadlo do oka, což ho limitovalo při řízení. Na Rosberga začal výrazně ztrácet, naopak ho dotahoval Ricciardo. Čtvrtý Alonso jezdil osamocen. Vyrovnaná byla skupinka s Hülkenbergem, Magnussenem, Buttonem a Räikkönenem. Bodované pozice drželi ještě Massa a Bianchi.

V 74. okruhu Button předjel Magnussena, kterého vzápětí ve vlásence u Grand Hotelu trefil Räikkönen, když při předjíždění uklouzl na obrubníku, oba vozy zůstaly zaklesnuté do sebe. Mezitím se Ricciardo dotáhl na Hamiltona na rozdíl pouhých 0,5 sekundy.

Rosberg už bez problému udržel vedení a obhájil loňské vítězství. Hamilton uhájil druhé místo před dotírajícím Ricciardem.

Čtvrtý dojel v klidu Alonso, páté místo ubránil před Buttonem a Massou Hülkenberg, osmý dojel Bianchi, kterého ale čekala časová penalizace a ztráta jedné příčky, devátý Grosjean a desátý Magnussen.

Výhra Rosberga vynesla do čela šampionátu se 122 body, před týmovým kolegou Hamiltonem vede o čtyři body, třetí je Alonso s 61, čtvrtý Ricciardo má 54, pátý Hülkenberg 47. V Poháru konstruktérů vede suverénně Mercedes s 240 body před Red Bullem (99 bodů) a Ferrari (78).

Příští závod se jede za dva týdny na okruhu Gillese Villeneuva v Montrealu jako Velká cena Kanady.

GP Monaka 2014 - závod

P.JezdecTýmKolaČasStart
1Nico RosbergMercedes781:49:27.7 h1
2Lewis HamiltonMercedes78+9.2 s2
3Daniel RicciardoRed Bull Racing-Renault78+9.6 s3
4Fernando AlonsoFerrari78+32.4 s5
5Nico HülkenbergForce India-Mercedes77+1 kolo11
6Jenson ButtonMcLaren-Mercedes77+1 kolo12
7Felipe MassaWilliams-Mercedes77+1 kolo16
8Jules BianchiMarussia-Ferrari77+1 kolo21
9Romain GrosjeanLotus-Renault77+1 kolo14
10Kevin MagnussenMcLaren-Mercedes77+1 kolo8
11Marcus EricssonCaterham-Renault77+1 kolo22
12Kimi RäikkönenFerrari77+1 kolo6
13Kamui KobajašiCaterham-Renault75+3 kola
20
14Max ChiltonMarussia-Ferrari75+3 kola19
-Esteban GutiérrezSauber-Ferrari59+19 kol17
-Valtteri BottasWilliams-Mercedes55+23 kol13
-Jean-Eric VergneSTR-Renault50+28 kol7
-Adrian SutilSauber-Ferrari23+55 kol18
-Daniil KvjatSTR-Renault10+68 kol9
-Sebastian VettelRed Bull Racing-Renault5+73 kol4
-Sergio PérezForce India-Mercedes0+78 kol10
-Pastor MaldonadoLotus-Renault0+78 kol15

 

Diskuse k článku

9 komentářů: “Nico Rosberg v Monaku obhájil loňské vítězství”

  1. Turbinen napsal:

    Tak lwetošní Marussie nejsou marné 😉 jediné co je brzdí je asi tak Chilton….

  2. Flynn napsal:

    V pohodě. Alespoˇn to mělo punc autenticity. No já po závodech kolikrát ani nejsem schopen pořádně mluvit, natož sepsat kloudnou větu…

    Filip Fikejz:
    Flynn: Omlouvám se, chvíli na webu byla verze, kterou jsem vydal bezprostředně po závodě. Obsahovala některé překlepy způsobené snahou vydat text co nejdříve po projetí závodníků cílem. Nyní už by mělo být vše v pořádku.

  3. kikin napsal:

    Hrůza V 😥 ettel

  4. Filip Fikejz napsal:

    Flynn: Omlouvám se, chvíli na webu byla verze, kterou jsem vydal bezprostředně po závodě. Obsahovala některé překlepy způsobené snahou vydat text co nejdříve po projetí závodníků cílem. Nyní už by mělo být vše v pořádku.

  5. Flynn napsal:

    Filipe, opravte si prosim par překlepů ;-).
    Jinak závod super, i s mírným drama nakonec.
    nejvíce mne dostávají ty onboard kamery – stačilo mi jedno závodní kolo s Ricchiardem, aby mne začala bolet a motat se hlava a ti kluci musí zvládnout těch kol 78. A při tom se trefit na dráhu, vyhýbat se soupeřům…
    Jinak Manco je “klasika”. Doporučuji pro srovnání např i film Grand Prix, kdy lze zjistit, že se vlastně ta dráha opravdu (téměř) nemění.
    O to větší obdiv nad stíhací jízdou Senny na Prosta v deštivé GP 1984

  6. zdenek143 napsal:

    Vynikající podívaná.I když “bez přítomnosti” Ferrari….Pořád je to F1,možná ještě lepší než předtím:)

  7. Pietro napsal:

    9. plac, dva body a ještě poražený Sauber v týmech. ❗ Co více chtít?

  8. Kulichkulich1 napsal:

    to mas pravdu

  9. tonda68 napsal:

    to je mazec

Napsat komentář