Hamilton zahájil sezonu 2015 výhrou v Austrálii před Rosbergem

Mercedes zahájil novou sezonu doublem. Vyhrál Hamilton před Rosbergem. Na stupně vítězů je při prvním startu s Ferrari doprovodil Vettel.

95 Zveřejněno 15. 03 2015 — Filip Fikejz

Mercedes zahájil novou sezonu doublem. Vyhrál Hamilton před Rosbergem. Na stupně vítězů je při prvním startu s Ferrari doprovodil Vettel.

Ještě před samotným startem úvodního závodu sezony 2015 došlo k redukci startovního pole. Valtteri Bottas kvůli problémům se zády nebyl připuštěn na start a na rošt nedojeli ani Kevin Magnussen a Daniil Kvjat. Do Velké ceny Austrálie v Melbourne na okruhu Albert Park tak vyjelo jen patnáct jezdců.

Start nejlépe vyšel Hamiltonovi, Rosberg udržel druhé místo, následovali Massa, Vettel, Sainz, Nasr, Ricciardo a Räikkönen, který se po nevydařeném startu propadl až na osmou příčku. Sainz měl v první zatáčce drobný kontakt s Räikkönenem. Fin následně zpomalil, kolem něj projížděli Nasr a Maldonado, který se po drobném kontaktu s Brazilcem roztočil a skončil zádí vozu ve svodidlech. Na trať vyjel safety car. Záhy ze závodu odstoupil Grosjean, který zajel do garáže. Šance pro Lotus tak skončily hned v prvním kole. Někteří jezdci využili pasáž za safety carem k zastávce v boxech.

Zaváděcí vůz odbočil do boxů na konci třetího kola. Hamilton si suverénně pohlídal vedení před Rosbergem, Massou a Vettelem. Výborně jedoucí Nasr se posunul na páté místo. Sainze, který měl zřejmě problémy v důsledku kontaktu s Räikkönenem, předjel i Ricciardo. První desítku uzavírali Räikkönen, Verstappen a Hülkenberg.

Ve čtrnáctém kole došlo ke kontaktu mezi posledními dvěma jezdci – dvanáctým Buttonem a třináctým Pérezem, který se Angličana snažil podjet, ale po nájezdu na obrubník neudržel vůz zcela pod kontrolou.

Jako první zajel na plánovanou zastávku v sedmnáctém kole Räikkönen. Po problémech s upevněním pravého zadního kola ztratil poměrně dost času.

Hamilton zatím vedl o pohodlných 2,4 sekundy před Rosbergem. Třetí Massa už zaostával o dalších více než deset sekund.

Rosberg se v osmnáctém kole v jedenácté zatáčce mírně otřel o stěnu, ale k žádné výraznější újmě na voze pravděpodobně nedošlo. Mezitím Räikkönen na nových pneumatikách zaznamenal nejrychlejší kolo. Do boxů postupně zamířili také Massa, Hülkenberg a Ricciardo. Vettel se po rychlých kolech a vydařené zastávce dostal před Massu. Naopak problémy v boxech měl Sainz, jeho mechanikům se nedařilo sundat levé zadní kolo. Naopak bezproblémové zastávky absolvovali Hamilton, Nasr i Rosberg.

V polovině závodu vedl Hamilton o 2,6 sekundy před Rosbergem, následovali Vettel, Massa, Räikkönen, který předjel v přímém souboji Verstappena, za nimi následovali Nasr, Ricciardo, Hülkenberg, Ericsson, Pérez, Sainz, který se po zastávce propadl až na konec závodního pole, a Button. Na první zastávku stále čekali Verstappen a Pérez.

Verstappen zajel poprvé do boxů ve 33. kole, ale brzy po návratu na trať ze závodu odstoupil s kouřícím motorem.

Mezitím Rosberg zajel nejrychlejší kolo a snížil ztrátu na Hamiltona na 1,5 sekundy, ale obhájce titulu po upozornění týmu, že ho Němec stahuje, zrychlil a svůj náskok znovu zvýšil na 2,1 sekundy. Naopak Rosberg dostal upozornění, že má šetřit palivo.

V 41. kole absolvoval Räikkönen svou druhou zastávku v boxech. Také on brzy po návratu na trať ze závodu odstoupil, protože mu mechanici špatně upevnili levé zadní kolo.

Na Rosbergovo nejrychlejší kolo Hamilton reagoval zrychlením a novým nejrychlejším kolem. Závodní pole bylo dost rozkouskované, pořadí stabilní. V boji o osmou příčku Ericsson dotahoval Sainze. V 56. okruhu ho v klidu předjel.

Hamilton si pohlídal náskok okolo 1,5 sekundy před Rosbergem až do cíle a dojel si pro svou 34. výhru. Při prvním startu za Ferrari se na stupně vítězů prosadil také Vettel. Následovali Massa a Nasr, který tak při debutu bodoval skvělým pátým místem. Šestý dojel Ricciardo před Hülkenbergem, prvních bodů se dočkal i osmý Ericsson a završil tak úspěšný den Sauberu, který bodoval po více než roce. Devátý byl další debutant Sainz a první desítku uzavřel Pérez. Button si po problémech McLarenu v testech připsal alespoň dokončený závod.

Příští závod se jede za dva týdny v Sepangu jako Velká cena Malajsie.

GP Austrálie 2015 - závod

P.JezdecTýmKolaČas/ztrátaStart
1Lewis HamiltonMercedes581:31:54.067 h1
2Nico RosbergMercedes58+1.360 s2
3Sebastian VettelFerrari58+34.523 s4
4Felipe MassaWilliams/Mercedes58+38.196 s3
5Felipe NasrSauber/Ferrari58+1:35.149 min10
6Daniel RicciardoRed Bull/Renault57+1 kolo6
7Nico HülkenbergForce India/Mercedes57+1 kolo13
8Marcus EricssonSauber/Ferrari57+1 kolo15
9Carlos Sainz Jr.Toro Rosso/Renault57+1 kolo7
10Sergio PérezForce India/Mercedes57+1 kolo14
11Jenson ButtonMcLaren/Honda56+2 kola16
-Kimi RäikkönenFerrari49Odstoupil5
-Max VerstappenToro Rosso/Renault32Odstoupil11
-Romain GrosjeanLotus/Mercedes0Odstoupil8
-Pastor MaldonadoLotus/Mercedes0Kolize9
-Daniil KvjatRed Bull/Renault0Neodstartoval12
-Kevin MagnussenMcLaren/Honda0Neodstartoval17
-Valtteri BottasWilliams/Mercedes0Nenastoupil-
-Will StevensMarussia-Manor/Ferrari0Nekvalifikoval se-
-Roberto MerhiMarussia-Manor/Ferrari0Nekvalifikoval se-

 

Diskuse k článku

95 komentářů: “Hamilton zahájil sezonu 2015 výhrou v Austrálii před Rosbergem”

  1. Certisko napsal:

    Ondra:

    nojo, Ty jsi mistr obracení všeho co kdo řekne ve prospěch svého názoru 🙂 Diskuse zbytečná 🙂

  2. Ondra napsal:

    Aha, takže Ferrari se rozplývá, jak se zlepšilo, ale ve skutečnosti jen Renault ztratil a Williams se zhoršil, takže je teď na úrovni Ferka. :mrgreen:

  3. Certisko napsal:

    Ondra:

    ano, Mercedes jen mírně vylepšil svůj téměř dokonalý vůz, kdežto konkurence zatím nenašla tu správnou cestu a tak víc a víc ztrácí. Více času testování by jim pomohla 🙂 Ale tohle všechno jsou jen spekulace, individuální názory a tlachání. Podstatné je, že aktuální F1 televiznímu divákovi nabízí jen nudu. Polemizovat tu můžeme jak chceme a stejně budeme každý závod stejně nespokojený jako dnes. Někteří se vzpomínkami na padesát let staré závody budou stejně spokojení, jelikož nuda není horší než byla 🙂

  4. Ondra napsal:

    Zdá se, že zatím ne, protože náskok Mercedesu nebyl konkurencí stažen, spíš naopak. 😉

    Certisko:
    Variotek:

    Silnější konkurence se myslím bude zlepšovat jen minimálně, protože fungují už více méně „dokonale“ v současných možnostech.

  5. FantomasMan napsal:

    Jednoducho hrôza… Top tímy F1 doslovne asi kúria so 100 USD. Ako ináč sa dá vysvetliť to čo predviedli Redbull a McLaren v Austrálií. Tímy s 1/4 rozpočtami ich totálne strápnili. Ono celá F1 ide do kytek… Takto to dopadne keď tímy a výrobcovia motorov rozhodujú o pravidlách. K budúcemu roku by som to celé zrušil a začal by som s projektom 0 s novými pravidlami o ktorých by rozhodovala výradne FIA. A komu sa to nepáči môže sa zbaliť a odísť. Takúto platenú Mercedes šou nikto nechce… 😡

  6. Variotek napsal:

    Certisko:
    Variotek:

    otázkou je, kdo skutečně by testováním získal. Silnější konkurence se myslím bude zlepšovat jen minimálně, protože fungují už více méně „dokonale“ v současných možnostech. Prostor ke zlepšení je vždy, ale radikální změny zlepšení jen tak nepřijde. Naopak Ti jež zaostávají se mohou rychleji dotáhnout. A že na to někdo nemá? Když to řeknu trochu ošklivě a arogantně, tak chudé týmy nemají v F1 co dělat. Pokud chce F1 stavět na tom, že umožní závodit kdejakému chudému příbuznému který bude jen do počtu.. jak jsem již zmínil, bylo by dobré aby do F1 přišlo více automobilek, bylo více továrních týmu s vlastnímy motory, zázemím, kapitálem.. ale to je skutečně jen sen

    Ano to říkám také kdo na to nemá ať tam není. Jenže i ty malé týmy jsou potřeba a ani automblka není zárukou úspěchu, jen se podívej jak dopadlo BMW, Toyota, Alfa Romeo nebo Renault (80. léta). Já bych chtěl návrat zákaznických týmů, bohužel téměř každý oponuje že každé auto vypadalo stejně (což je nesmysl) a že by malý tým koupil silný vůz a hned by vyhrával (což je ještě větší nesmysl).

  7. Flynn napsal:

    Otřu se o ejkeje… 🙂

    Během psaní příspěvků mne v anglině zastoupila manželka a momentálně jsem s dcerou správně vyřešil zapeklitý příklad s lineárními rovnicemi se zlomky. A to, co se nyní dcera učí, jsem již dávno a s úspěchem zapomněl 🙂

  8. Flynn napsal:

    To je fakt, ale kdo by Ti nakonec zbyl?

    Mercedes, Ferrari, McLaren, současně Red Bull? Ostatní by to neufinancovali. Vždyť i ten Red Bull není tým, který stojí za samohyby na čtyřech kolech (proto také ta limča stojí 4x více než chemicky ta samá z Lidlu či Kauflandu). Samozřejmě i dříve toto bylo – např. Tyrrell/Benneton, Lotus byl díky JPS přezdíván „černá rakev“, současný retro re-design Williamsu jako Martini (ach, skvělé!).
    To bychom na přelomu dekády také klidně mohli mít šampionát „Formule Ferrari/Mercedes“…

    Malinká odbočka – proč je v IT tolik úspěšných Rusů: ne jenom proto, že jich je statisticky ze 160 milionů v konečných číslech hodně, ale také proto, že z minimálních zdrojů dokázali vytřískat maximum. Pokud máš dost peněz, nemusíš až tolik radikálně inovovat; pokud máš daný budget, tak závisí spíše na invenci, jak předběhnout konkurenci (viz např. Brawn GP v r. 2009 z poslední doby)

    Certisko:
    Variotek:

    otázkou je, kdo skutečně by testováním získal. Silnější konkurence se myslím bude zlepšovat jen minimálně, protože fungují už více méně „dokonale“ v současných možnostech. Prostor ke zlepšení je vždy, ale radikální změny zlepšení jen tak nepřijde. Naopak Ti jež zaostávají se mohou rychleji dotáhnout. A že na to někdo nemá? Když to řeknu trochu ošklivě a arogantně, tak chudé týmy nemají v F1 co dělat. Pokud chce F1 stavět na tom, že umožní závodit kdejakému chudému příbuznému který bude jen do počtu.. jak jsem již zmínil, bylo by dobré aby do F1 přišlo více automobilek, bylo více továrních týmu s vlastnímy motory, zázemím, kapitálem.. ale to je skutečně jen sen

  9. Certisko napsal:

    Variotek:

    otázkou je, kdo skutečně by testováním získal. Silnější konkurence se myslím bude zlepšovat jen minimálně, protože fungují už více méně „dokonale“ v současných možnostech. Prostor ke zlepšení je vždy, ale radikální změny zlepšení jen tak nepřijde. Naopak Ti jež zaostávají se mohou rychleji dotáhnout. A že na to někdo nemá? Když to řeknu trochu ošklivě a arogantně, tak chudé týmy nemají v F1 co dělat. Pokud chce F1 stavět na tom, že umožní závodit kdejakému chudému příbuznému který bude jen do počtu.. jak jsem již zmínil, bylo by dobré aby do F1 přišlo více automobilek, bylo více továrních týmu s vlastnímy motory, zázemím, kapitálem.. ale to je skutečně jen sen 🙂

  10. Flynn napsal:

    No právě… bohužel…

    Dnes je to tak drahá záležitost, že vývoj zvládají jen bohaté, hiearchií řízené týmy. Dnes by Colin Chapman, Ken Tyrrell či Jack Brabham asi šanci neměli…

    Svým způsobem je vše pouze evolucí, nikoliv revolucí…

    Variotek: Věř mi že by jim to nepomohlo. Testovala by totiž i silnější konkurence a navíc testy nejsou zadarmo. Právě slabší týmy tlačili na silnější aby bylo testování v průběhu sezony zrušeno. Že se to zvládalo dřív a že by se to zvládalo i dnes? Tomu nevěřím, kde je Arrows, kde je Jordan nebo Minardi?

  11. Variotek napsal:

    Certisko:
    ej_kej_ej:

    tak samozřejmě že o tom rozhoduje Ecclestone, ale určitě současný stav z jeho pohledu není bezdůvodný. Dnes o všem rozhodují peníze. A pokud Bernie drží současný stav i přes úpadky sledovanosti atd, tak jedině proto, že to je pro něj osobně výhodné. Kdyby ho současná situace kolem F1 nějak finančně trápila, tak by jistě s nějakou změnou přišel, pokud není nějak vázán smlouvou atd. Změnu dopustí jedině tehdy, když si bude jist, že mu více vydělá. Každodenní testování byla samozřejmě nadsázka, ale zaostávajícím týmům by jistě mohlo, kdyby testovali více. Zvládalo se to dříve, zvládlo by se to i nyní. Je to jen můj názor, ale z hlediska atraktivity pro diváky jsem pravidla nastevyny špatně.

    Věř mi že by jim to nepomohlo. Testovala by totiž i silnější konkurence a navíc testy nejsou zadarmo. Právě slabší týmy tlačili na silnější aby bylo testování v průběhu sezony zrušeno. Že se to zvládalo dřív a že by se to zvládalo i dnes? Tomu nevěřím, kde je Arrows, kde je Jordan nebo Minardi?

  12. Flynn napsal:

    Děkuji, Larry (sorry, píše se to jednodušeji než ej-kej-ej)
    tak nějak postupně odbíhám a čekal jsem na Tvoji reakci.
    Nemile mne překvapila – myslel jsem si, že mne máš více na háku. Ano, i já opisuji od strejdy Gůgla a tety Wiki, kolikrát. Právě proto, jak jsi psal dříve, paměť je selektivní. A právě tak si pamatuji i nudné závody anebo i celé ročníky (a právě proto jsem je někdy i celé nesledoval – nebavily mne).
    Ano – loňský rok byl nejzajímavější za posledních několik let. Ale i tak, jak jsem zmiňoval, se o Mistru světa rozhodlo v posledním závodě (ne, i Vettel to v dřívějších ročnících neměl spanilou jízdou, a proto u mně má Vettel tituly „zaslouženěji“ než Schumacher).
    Je mi líto permanentních sporů mezi námi – každý z nás má trochů jiný pohled na věc. Možná mne vždy zadupeš argumenty (quo bono?), ale zrovna kvůli nějakému ej-kej-ejovi a Flynnovi se F1 nejezdí.To, že je F1 na scestí, připouští momentálně i samotné týmy.
    Dokonce v r. 1981 hrozil uplný kolaps F1 z důvodu rozporu mezi FIA a FISA, to jen tak na okraj. Samozřejmě, tak chytrý nejsem, tuto zákulisní informaci jsem se dočetl v knize. To ale BFU (Běžného Frantu Uživatele) nezajímá. Ten se chce bavit, sledovat závody kolo na kolo, křídlo na křídlo, karamboly, intriky…
    BFU to nezajímá, co bylo před měsícem, natož před rokem…
    Zcela jistě uznáš, že díky Tvé zálibě v tabulkách a hodnoceních stejně „tabulkově“ lepší jezdec nemusí vyhrát – stačí chyba pilota, i jiného, mechanika v boxu, počasí, defektu stroje, a vše je jinak. proto raději sleduji F1 skrze „srdce“ a ne jen přes statistiky (viz např. náš loňský spor ohledně přání titulu Hamilton vs. Rosberg).
    Taktéž uznávám, že můj jistý ambivalentní vztah vůči Tobě se může projevovat i v diskusi s někým jiným – rozhodně to ale není za Tvými zády, neboť diskusi můžeš také sám sledovat (a nikde jsem za Tvými zády neříkal že: „… ejkej je vůl…“). Tvého pohledu na věc si vážím, i když s ním mnohdy nesouhlasím, Tvá urputnost je ale jaksi… únavná…
    Jak jsem již x-krát zmiňoval – kvůli nám dvěma se F1 nejezdí. i když… raději se budu dívat na F1 s růžovými brýlemi či koukat do bílé porcelánové mísy a bavit se, než se hrabat ve statistikách.
    Přeji Ti, aby Ti závody přinášely radost nejenom ve statistikách, ale i během samotného závodu.

    ej_kej_ej:
    Loni se rozhodlo o titulu v posledním závodě, letos se odjel první a zatím jediný závod

    IMHO naobědvat se za 20 minut, probrat lineární rovnice (a neumí si odvodit, nebo alespoň odhadnout údaj o spotřebě paliva), angličtinu a němčinu, dokáže jen genius nebo tlučhuba který se ztratil ve svých kecech a nepromeškal příležitost někomu začrmandat a hned se nominovat do 98% sledujících diváků. Snad by neměl ztrácet čas u obrazovky a v diskuzích….
    Flynne já F1 sleduji také 30 let, ale na rozdíl od tebe si pamatuji jak obrovské výkonostní rozdíly tehdy panovaly a když se tehdy F1neřítila do řiti tehdy, tak nevím proč by se tam měla řítit dnes, i když ty jsi už asi v předstihu. Výsledky si samozřejmě nepamatuju, ale od toho jsou tady volně dostupné statistiky, třeba i na pitomé wiki – nic to se všeználkem nemá, jen s tvoji idiocií (sám jsi se tak opsal).

    Jestli proti mě něco máš, tak to piš laskavě mě a neotírej si o mne hubu v diskuzi s někým jiným jako přizdisráč. Udajný fotřík by na to už koule mít mohl..když už tedy do huby si nevidíš.

    Gute nacht, Larry.

  13. Certisko napsal:

    ej_kej_ej:

    tak samozřejmě že o tom rozhoduje Ecclestone, ale určitě současný stav z jeho pohledu není bezdůvodný. Dnes o všem rozhodují peníze. A pokud Bernie drží současný stav i přes úpadky sledovanosti atd, tak jedině proto, že to je pro něj osobně výhodné. Kdyby ho současná situace kolem F1 nějak finančně trápila, tak by jistě s nějakou změnou přišel, pokud není nějak vázán smlouvou atd. Změnu dopustí jedině tehdy, když si bude jist, že mu více vydělá. Každodenní testování byla samozřejmě nadsázka, ale zaostávajícím týmům by jistě mohlo, kdyby testovali více. Zvládalo se to dříve, zvládlo by se to i nyní. Je to jen můj názor, ale z hlediska atraktivity pro diváky jsem pravidla nastevyny špatně.

  14. ej_kej_ej napsal:

    Certisko:
    Flynn:

    tak snad si to tady Berie přečte a něco s tím udělá Upřímě si myslím, že by s tím něco udělal rád, ale pravidla a smlouvy tam hloupě nastavené, že má asi i trochu svázané ruce. Ti jež dominují jsou spokojení a udělají vše proto, aby to tak zůstalo. Jim teče peněz dost a více je nezajímá. Chtělo by to novou krev, více nových továrních týmů. Začít tak trochu zase od nuly. Nebylo by krásné, co tým to jiný motor? A volné testy a vývoj, každý závod zlepšení, prostě skutečný boj na hraně technologických možností. Hmm, je to jen sen, ale krásný

    Názorný příklad toho, jak někdo dokáže zaměnit příčinu s následky. O tom komu a kolik teče peněz rozhoduje právě Ecclestone coby (spolu)majitel komerčních práv. A dokud bude Ecclestone trvat na systému přerozdělování financí který sám vytvořil, tak se nic nezmění – a neudálo by se tak ani při každodenním testováním, protože to by snad neutáhl ani Mercedes a nebýt dnešní specifikace motorů, tak je tady snad jen jediný motor a to Ferrari.

  15. Certisko napsal:

    Flynn:

    tak snad si to tady Berie přečte a něco s tím udělá 🙂 Upřímě si myslím, že by s tím něco udělal rád, ale pravidla a smlouvy tam hloupě nastavené, že má asi i trochu svázané ruce. Ti jež dominují jsou spokojení a udělají vše proto, aby to tak zůstalo. Jim teče peněz dost a více je nezajímá. Chtělo by to novou krev, více nových továrních týmů. Začít tak trochu zase od nuly. Nebylo by krásné, co tým to jiný motor? A volné testy a vývoj, každý závod zlepšení, prostě skutečný boj na hraně technologických možností. Hmm, je to jen sen, ale krásný 😉

  16. ej_kej_ej napsal:

    Loni se rozhodlo o titulu v posledním závodě, letos se odjel první a zatím jediný závod

    IMHO naobědvat se za 20 minut, probrat lineární rovnice (a neumí si odvodit, nebo alespoň odhadnout údaj o spotřebě paliva), angličtinu a němčinu, dokáže jen genius nebo tlučhuba který se ztratil ve svých kecech a nepromeškal příležitost někomu začrmandat a hned se nominovat do 98% sledujících diváků. Snad by neměl ztrácet čas u obrazovky a v diskuzích….
    Flynne já F1 sleduji také 30 let, ale na rozdíl od tebe si pamatuji jak obrovské výkonostní rozdíly tehdy panovaly a když se tehdy F1 neřítila do řiti tehdy, tak nevím proč by se tam měla řítit dnes, i když ty jsi už asi v předstihu. Výsledky si samozřejmě nepamatuju, ale od toho jsou tady volně dostupné statistiky, třeba i na pitomé wiki – nic to se všeználkem nemá, jen s tvoji idiocií (sám jsi se tak opsal).

    Jestli proti mě něco máš, tak to piš laskavě mě a neotírej si o mne hubu v diskuzi s někým jiným jako přizdisráč. Udajný fotřík by na to už koule mít mohl..když už tedy do huby si nevidíš.

    Gute nacht, Larry.

  17. Flynn napsal:

    Slova jak z mraoru – jen vytesat…

    Jsme na tom úplně stejně…

    Certisko:
    Flynn:

    však tak by to mělo být především. Nic proti lidem, jež sledují statistiky. Když sem byl mladší, tak jsem všeobecně sledoval sport s větším zájmem a zajímal se více o informace ze zákulísí atd, ale co se věnuji hlavně rodině a dětem, tak už na to okolo není mnoho času. Jediné statistiky které řeším je školní prospěch dětí a rozpočet domácnosti F1 vždy byla, nebo alespoň chtěla být, jednou velkou šou, se spoustou hostů a slavných tváří v boxech, spoustou diváků, prostě takovou zábavnou společenskou události. Ale když se lidé budou nudit, tak tenhle byznys bude upadat. Sakra ať nechají McLaren testovat třeba 24hodin denně, 7dní v týdnu, ať mohou piloti cílem prosvištět jako rakety v tuhém boji s Mercedesem a Ferrari a né je do cíle „dotlačit“

  18. Certisko napsal:

    Flynn:

    však tak by to mělo být především. Nic proti lidem, jež sledují statistiky. Když sem byl mladší, tak jsem všeobecně sledoval sport s větším zájmem a zajímal se více o informace ze zákulísí atd, ale co se věnuji hlavně rodině a dětem, tak už na to okolo není mnoho času. Jediné statistiky které řeším je školní prospěch dětí a rozpočet domácnosti 🙂 F1 vždy byla, nebo alespoň chtěla být, jednou velkou šou, se spoustou hostů a slavných tváří v boxech, spoustou diváků, prostě takovou zábavnou společenskou události. Ale když se lidé budou nudit, tak tenhle byznys bude upadat. Sakra ať nechají McLaren testovat třeba 24hodin denně, 7dní v týdnu, ať mohou piloti cílem prosvištět jako rakety v tuhém boji s Mercedesem a Ferrari a né je do cíle „dotlačit“ 🙂

  19. Flynn napsal:

    to Certisko:
    … a jsem rad, ze jsi. Diky tem 98%, jako jsi ty a ja, to vsichni, vcetne Bernieho delaji…

  20. Flynn napsal:

    Ahoj, Tvoji frustraci naprosto chápu.

    nemyslím si, že bys byl přímo jenom „obyčejný“ F1 divák, to bys tady nebyl.

    Dle Tvého vyjádření jsem něco právě mezi tebou a ejkejem, Všeználkem statistik a vůbec všeho.

    Ano, sleduji trochu kořeny, rozumím trochu formulovému ptydepe (každá branže má svůj slang, své ptydepe), ale také se chci bavit, poposkakovat na sedačce dvě kola před cílem, kdy není jasné, kdo zvítězí, kousat si nehty u nepovedené zastávky v boxech oblíbeného jezdce apod.

    Certisko:
    Flynn:

    Já vím, že nejsem zrovna čistokrevný fanda, který by byl za svůj postoj chválen, ale spíše průměrný divák, co se chce bavit. Přeci jen od toho televize je, aby diváky bavila. Zapřísáhlý fanda si najde cestu na okruh, kdežto divák u televize vyžaduje zábavu. Pokud má být F1 sport čistě pro zasvědcené a historicky vzdělané fandy, kterým nejde o zábavu ale o dopisování aktuálních statistik, tak se nemusí cpát na televizní obrazovky. Média nás masírují lákadly na sledování F1 a výsledek je asi takový, jako když Tě manželka vytáhne do kina na akční trhák a místo toho běží romantický román. Já jako průměrný divák jsem zklamán. Současná F1 mi jako současnému diváku nic moc nenabídla.

  21. Certisko napsal:

    Flynn:

    Já vím, že nejsem zrovna čistokrevný fanda, který by byl za svůj postoj chválen, ale spíše průměrný divák, co se chce bavit. Přeci jen od toho televize je, aby diváky bavila. Zapřísáhlý fanda si najde cestu na okruh, kdežto divák u televize vyžaduje zábavu. Pokud má být F1 sport čistě pro zasvědcené a historicky vzdělané fandy, kterým nejde o zábavu ale o dopisování aktuálních statistik, tak se nemusí cpát na televizní obrazovky. Média nás masírují lákadly na sledování F1 a výsledek je asi takový, jako když Tě manželka vytáhne do kina na akční trhák a místo toho běží romantický román. Já jako průměrný divák jsem zklamán. Současná F1 mi jako současnému diváku nic moc nenabídla.

  22. Flynn napsal:

    To certisko:

    Svým „… Týmy potřebují sponzory a ti platí za to, že jsou vidět. Bez diváků to prostě do budoucna nepůjde. Nezajímají mi statistiky a historie, chci si užívat současné závody….“
    jsi právě udeřil hřebíček na hlavičku a ujistil mne, že můj rozpor s A.K.A nestál za to.
    Rozhodně pro Bernieho a všechny je lepší 98% Neználek než 2% Všeználek. Ten nemá co dělat u televize, ten má co dělat v paddocku…

  23. Flynn napsal:

    No nic, přeji všem krásné odpoledne, jdu na oběd a pak s dcerou probrat Newtonovy pohybové zákony, lineární rovnice k přijímačkám, anglinu a němčinu…

    May The Force Be With You…

  24. ej_kej_ej napsal:

    Flynn:
    to ejkej (ale pořád nevím jaký A.K.A, „tak zvaný“ alias, vulgo).

    Děkuji za rozbor mé osobnosti, až jsem se rozplakal…

    Souhlasím, že u některých závodů bylo zajímavější a akčnější sledování růžových lístků v bílé keramice.

    Souhlasím i s tím, že u většiny závodů tak tomu i je…

    Ale do historie, do paměti nejenom blbečka Flynna, ale „mankind“ tak nějak všeobecně vejdou závody úplně jiné, vítězství křídlo na křídlo, kontroverze, aféry…

    Ty si sleduj statistiky, já budu koukat do mísy, spokojení budeme oba…

    Hezké vyznání…ovšemže byl dnešní závod nudný, já taky nikde nepsal a netvrdil že byl zábavný. Dokonce jsem nikde nezpochybňoval závody které vešly do dějin (ačkoliv 3/4 případů které si uvedl jsi v životě neviděl)….Ovšem ty jsi ve zkratce vyslovil soud o F1:
    „jen její koruna je papundeklová, korunovační klenoty orezlé a hermelínový plášť ožraný od molů.“
    Tohle když napíše někdo po údajných 30 letech sledování, tak se mi vybaví Richtrův modelový divák – maminka od plotny.

  25. Variotek napsal:

    ej_kej_ej: Při nejlepší vůli si neumím vybavit jediný faktor, proč by dnešní jezdci nemohli závodit v tehdejších vozech, a stejně tak si neumím představit že by jakýkoliv dnešní jezdec nevysekl poklonu těm starším – krom toho že je to zdvořilost, slušnost a PR, tak snad každý jezdec má také nějaký vzor. Ovšem stupidní frázi o tom, jak se pokaždé tvrdí po jedné jízdě ve veteránu, že by je neuřídili to nikterak nevysvětluje.

    Závodit by mohli proč ne? Ovšem jestli by dosáhli časů jako ti kteří s těmi monoposty závodili tehdy je věc druhá. Ale platí to i naopak…

  26. Certisko napsal:

    Myslím že je zbytečné stále srovnávat současnost s historií. Ono i tehdy byly zcela jiné nároky diváků a to co je pro nás dnes nuda, mohlo být před desítkama let drámo 🙂 Podstatná je ale vždy přítomnost a pokud jsou současní diváci znuděni současnou F1, tak to pro ní není dobré. FIA by se měla snažit udělat závody atraktivnější a tomu pomůže pouze vyrovnanost. Možná by pomohlo třeba rozdávání závaží úspěšným z předchozího závodu jako třeba v DTM. Sice mi to nepřijde spravedlivé, ale síly se vyrovnají a to je pro diváka hlavní. Přeci jen jde o peníze. Týmy potřebují sponzory a ti platí za to, že jsou vidět. Bez diváků to prostě do budoucna nepůjde. Nezajímají mi statistiky a historie, chci si užívat současné závody. Ten dnešní jsem si vůbec neužil a vážně uvažuji, že svojí pozornost přesunu na jiné kategorie, protože F1 už hlavně za to vstávání nestojí.

  27. ej_kej_ej napsal:

    Flynn:
    to ejkej:

    Tehdejší jezdci byli připraveni na tehdejší vozy, současní jsou připraveni na současné vozy.

    Současné by nebavilo mávat fofrklackem, tehdejší mačkat čudlíky.

    Myslím že i Vettel po svezení ve starší formuli tehdejším jezdcům vysekl poklonu.

    Při nejlepší vůli si neumím vybavit jediný faktor, proč by dnešní jezdci nemohli závodit v tehdejších vozech, a stejně tak si neumím představit že by jakýkoliv dnešní jezdec nevysekl poklonu těm starším – krom toho že je to zdvořilost, slušnost a PR, tak snad každý jezdec má také nějaký vzor. Ovšem stupidní frázi o tom, jak se pokaždé tvrdí po jedné jízdě ve veteránu, že by je neuřídili to nikterak nevysvětluje.

  28. Flynn napsal:

    to ejkej (ale pořád nevím jaký A.K.A, „tak zvaný“ alias, vulgo).

    Děkuji za rozbor mé osobnosti, až jsem se rozplakal…

    Souhlasím, že u některých závodů bylo zajímavější a akčnější sledování růžových lístků v bílé keramice.

    Souhlasím i s tím, že u většiny závodů tak tomu i je…

    Ale do historie, do paměti nejenom blbečka Flynna, ale „mankind“ tak nějak všeobecně vejdou závody úplně jiné, vítězství křídlo na křídlo, kontroverze, aféry…

    Ty si sleduj statistiky, já budu koukat do mísy, spokojení budeme oba…

  29. Flynn napsal:

    to ejkej:

    Tehdejší jezdci byli připraveni na tehdejší vozy, současní jsou připraveni na současné vozy.

    Současné by nebavilo mávat fofrklackem, tehdejší mačkat čudlíky.

    Myslím že i Vettel po svezení ve starší formuli tehdejším jezdcům vysekl poklonu.

  30. Flynn napsal:

    O.K. 🙂

    To ale nic nemění na faktu, že to byli jezdci 70., resp.80. let a nyní by již byli bez šance.
    Vidím to i u svého táty, věkově tak někde mezi nimi. Dříve to byl dobrý řidič, dnes se s ním jezdit již bojím, a to nejenom proto, že řídím sám… Ten věk s pozorností udělá své…

    Variotek: Laudovi je 66 Fittipaldimu 68

  31. Ondra napsal:

    Oprava: by stálo za houby. :mrgreen:

    Ondra:
    Pozávodní studio na sportu říkáš stojí za houby,

  32. ej_kej_ej napsal:

    Flynn:
    To ejkej…

    Každopádně ale dnešní generace jezdců má řízení o dost jednodušší než generace 60.-80. let, to snad rozporovat nebudeš.

    Je méně náročné na fyzičku (i když nevím jestli by Fittipaldi byl ochoten podstupovat loňské diety současných jezdců…), ale rozhodně není jednodušší samotné řízení, to tedy rozporovat budu.

    Jestli Fittipaldi není schopen udržet moč, tak nevím jak je schopný posoudit jestli a jak by dnešní jezdci uřídili tehdejší vozy. Troufám si napsat, že dnešní jezdci absolvují takovou náročnou fyzickou přípravu a tréninkovou zátěž o jakou tehdy Emerson třeba ani nezakopl.

  33. Ondra napsal:

    Reklamy mi nevadily, stačilo na pět minut přepnout. Pozávodní studio na sportu říkáš stojí za houby, takže kdo neumí cizí jazyk a vystačí si se závodem, si proti Nově zcela jistě pohoršil. 😉

    ej_kej_ej: Je to bez reklam, takže docela zásadní posun nahoru. Komentář raději nekomentuji (Richtra jako kometátora nemusím, ale dnes nevadil) a pozávodní studio mi nechybí, „rozbor“ Charouze, nebo namachrovaného Rosiny který se snad ve formuli ani nesvezl rád oželím. Kdo neumí cizí jazyk, tak si proti Nově zcela jistě polepšil…

  34. Variotek napsal:

    Flynn:
    To ejkej…
    ad moderní vs. staré vozy:

    Ber to tak, že ten Fittipaldi a Lauda jsou dnes již 70. letí dědci, kteří jsou rádi, že udrží moč, natož pozornost v 300 km/h.

    Každopádně ale dnešní generace jezdců má řízení o dost jednodušší než generace 60.-80. let, to snad rozporovat nebudeš. A ne vždy se přechod z nižší formule podaří, by nám mohla vyprávět třeba Maria de Vilotta, kdyby ještě žila

    Laudovi je 66 Fittipaldimu 68 😉

  35. ej_kej_ej napsal:

    Flynn:
    Nemyslím si, že bych tak úplně mlel faktografické nesmysly. Jen je analyzuji trochu jinak (viz Tvé „všeznalství“ a neomylnost).

    Diskuze se vedla ohledně kvalit F1, sledovatelnosti, dramatičnosti nebo nazvi si to jak chceš a ty jsi daldo placu pár závodů kde byl minimální rozdíl v cíli. Již jsi opomenul dodat, že několik těch soubojů se odehrávalo mezi jezdci jednoho týmu (bylo dnešních 1,6s v íli tak hodně?), nemluvě o tom, že většinu závodů v sezonách které jsi zmínil byla ztráta druhého v cíli něco málo pod minutou a v některých dalších to bylo dokonce i kolo. S ohledem na předmět diskuze to byl, je a zůstane prokazatelným nesmyslem.

    Možná by stálo za uvážení, jestli bys po tvých 30 letech sledování F1 neměl přestat mne titulovat všeználkem, ale přiznat si že se na to díváš přes růžové brýle a přizpůsobuješ si realitu svým představám. V opačném případě budu nucen zapřemýšlet jestli jsi se místo na F1 30 let nedíval do toaletní mísy zasypané růžovými lupeny….

  36. Flynn napsal:

    Ahoj, děkuji za vysvětlení.
    Mám na to podobný názor. Ale právě tak to byla zajímavá doba, kdy téměř totožná technika dokázala oddělit dobré jezdce od těch naprosto fenomenálních.
    Je to vidět i v současnosti, kdy je technika limitující – např. přechod Vettel TR/RB, KOvalainen McL/Virgin (myslím).
    i návrat MSC po „pár“ letech byl propastný – zkrátka každá generace vozů má své jezdce, a to je zajímavé. Fak je ten, že někteří jezdci získali tituly u různých stájí, ale zase je to opět o technice. i (relativně) průměrný jezdec ve skvělém voze získá titul, i fenomenální pilot ve špatném voze titul nezíská…

    Variotek:
    Flynn: Villeneuve si na wing cary stěžoval ještě za svého života, podle něj okrádaly jezdce o zážitek z řízení monopostu. A myslím že řeč nebyla o nezvladatelnosti vozu při vymknutí se kontrole, ale při jíudě pod kontrolou.
    Odpovím za ej kej eje:
    Cosworthy byly populární proto, že většina týmů 60 a 70. let byla garážisty, motory byly levné a spolehlivé, používal je každý čímž se velmi rychle vychytaly mouchy a vyladil se na potřebný výkon. A hlavní důvod, nikdo jiný motory nedělal, krom Ferrari které je však neprodávalo, podobně jako Honda nebo Porsche.

    To ejkej…
    ad moderní vs. staré vozy:

    Ber to tak, že ten Fittipaldi a Lauda jsou dnes již 70. letí dědci, kteří jsou rádi, že udrží moč, natož pozornost v 300 km/h.

    Každopádně ale dnešní generace jezdců má řízení o dost jednodušší než generace 60.-80. let, to snad rozporovat nebudeš. A ne vždy se přechod z nižší formule podaří, by nám mohla vyprávět třeba Maria de Vilotta, kdyby ještě žila 🙁

  37. Flynn napsal:

    To ejkej…
    ad moderní vs. staré vozy:

    Ber to tak, že ten Fittipaldi a Lauda jsou dnes již 70. letí dědci, kteří jsou rádi, že udrží moč, natož pozornost v 300 km/h.

    Každopádně ale dnešní generace jezdců má řízení o dost jednodušší než generace 60.-80. let, to snad rozporovat nebudeš. A ne vždy se přechod z nižší formule podaří, by nám mohla vyprávět třeba Maria de Vilotta, kdyby ještě žila 🙁

  38. Variotek napsal:

    Flynn: Villeneuve si na wing cary stěžoval ještě za svého života, podle něj okrádaly jezdce o zážitek z řízení monopostu. A myslím že řeč nebyla o nezvladatelnosti vozu při vymknutí se kontrole, ale při jíudě pod kontrolou.
    Odpovím za ej kej eje:
    Cosworthy byly populární proto, že většina týmů 60 a 70. let byla garážisty, motory byly levné a spolehlivé, používal je každý čímž se velmi rychle vychytaly mouchy a vyladil se na potřebný výkon. A hlavní důvod, nikdo jiný motory nedělal, krom Ferrari které je však neprodávalo, podobně jako Honda nebo Porsche.

  39. juress napsal:

    majer1:
    Dnes při VC Austrálie na TV RTL asi 4 kola před koncem ukazovali spotřebu jezdců Mercedesu a ti měli 2.23 na kolo a celkovou 119 jak je to možné?

    Jim ta grafika fungovala tak napůl, takže bych se nad tím moc nepozastavoval.

  40. Flynn napsal:

    To by mne také zajímalo…

    Snad by to věděl Všeználek ejkej…

    majer1: možné

  41. majer1 napsal:

    Dnes při VC Austrálie na TV RTL asi 4 kola před koncem ukazovali spotřebu jezdců Mercedesu a ti měli 2.23 na kolo a celkovou 119 jak je to možné?

  42. Flynn napsal:

    Tedy Ty jsi vůl jak lev :-))

    Samozřejmě to vím, takže zase až tak trollit nemusíš. Vždy ten, kdo vyhraje, je lepší než ti druzí. Otázkou je, jestli je to zábava i pro takového idiota, jakým je Flynn…

    ej_kej_ej: byly

  43. Flynn napsal:

    Nemyslím si, že bych tak úplně mlel faktografické nesmysly. Jen je analyzuji trochu jinak (viz Tvé „všeznalství“ a neomylnost).

    Když už bys mne chtěl zjezdit za ignorantství, můžeš na mne vytáhnout i toho Rindta, který byl již dávno po smrti, a přesto se stal mistrem světa, takže ta dominance jednoho týmu/jednoho jezdce tady také byla ;-).

    O Sennovi, resp. ještě lépe o Schumacherovi se nezmiňuji proto, že právě v té době mne F1 nebavila nejvíce. To právě za pilku právě tahalo maximálně vyladěné duo Ferrai/Schumacher. Právě v letech 1996-2002 jsem F1 sledoval nejméně, ba skoro vůbec ( Cherchez la femme :-)) )

    ej_kej_ej: Petersona

  44. ej_kej_ej napsal:

    Flynn: a ad motory – čím
    si vysvětlíš dlouhodobou dominanci motorů Ford Cossworth?

    ještě si na to nepřišel? no byly lepší než konkurence, stejně jako loni a letos Mercedes…a lepší byly proto, že odvedli lepší práci

  45. Flynn napsal:

    No tak zrovna Gilles Villeneuves nám tomu již moc neřekne. A právě wingcary jsem měl na mysli – když se vymkly kontrole, tak klasickou mechanickou cestou řízení je řidič zvládnout nemohl. To nemění nic na tom, že to byly vozy s nejčistším designem.

    Dnešní vozy typu „vánoční stromeček“ se s nimi srovnávat nedají…

    Variotek: nepěkné

  46. ej_kej_ej napsal:

    Flynn:
    to ej-kej-ej:
    1) ad klíče a spol.: sorry, ale tak nějak tak působíš.

    To je tvůj problém, nepiš faktografické nesmyly a nikdo ti nebude oponovat.

    Flynn:
    to ej-kej-ej:

    2) ad závody: o čem se po létech mluví, kdo bývá na piedestalu? Ten, kdo vyhrál rozdílem třídy, anebo si lidi pamatují závod, kdy do poslední chvíle nebylo jasné, kdo zvítězí? O jediném titulu mistra světa „in memoriam“ Jochena Rindta či o Le Mans 1955 nemluvě.

    Tak ti nevím, ale tak nějak se nejvíc omílá Senna, který u všech svých titulů nemusel bojovat s nikým jiným než jen s týmovým kolegou, protože žádný jiný tým neměl techniku, se kterou by mohl bojovat o titul.
    Všech 7 Šumákových titulů tak zrovna nevoněly drámou, třeba…Zase se je pokoušíš s výjimky Petersona dělat pravidlo, kterému by měla F1 dostát asi z principu nebo co. Ale tak to prostě není a nikdy ani nebylo.

    k tomu třetímu bodu – posaď do toho sterilního vozu Fittipaldiho a pak by se vidělo, jestli to nerozjebe jako Lauda, dle kterého by moderní monopost dokázala řídit i cvičená opice. Třeba Prost považuje současné vozy za fajn a konečně dostály technologickému statusu, který se od F1 očekává.

  47. Flynn napsal:

    Sezony, ve kterých by o titul reálně bojovalo víc jak jeden tým nejsou prostě nic nového, ani výjimečného – dokonce je to pro F1 spíš typické. Jestli chceš koukat na vyrovnané souboje tak je mrtě jiných serií…v tomto ohledu tahala F1 vůči jiným seriím za kratší konec lana vždycky (v globálu).
    Tak tady s Tebou (téměř) i souhlasím. 🙂

    Na druhou stranu, když to vezmeš kolem a kolem, tak čtyřnásobná Vettelova dominance v řadě nebyla úplná procházka růžovým sadem s prstem v nose a druhou rukou v kapse.

    Díky tomu i uznávám fikané využití technických možností v rámci pravidel u Rose Brawna v r.2009 a jeho zisk titulu panem Knoflíčkem 😉

    Je fakt, že jsou období, kdy nějaká stáj chvíli tahá pilku (a určuje trendy) – jednou je to Lotus, pak zase třeba Ferrari, McLaren, Tyrrel/Benneton, Lotus, Brabham…

    a ad motory – čím si vysvětlíš dlouhodobou dominanci motorů Ford Cossworth?

    ej_kej_ej: Sorry, ale kolo ztráty měl nezřídka (čti často) i třetí, nebo čtvrtý v pořadí. Nerad se opakuju, ale odmysli si výjezdy SC (v kolika závodech za posledních 20 let nevyjel?) a jsi na tom furt stejně. V l. 2010 -2013 s RB taky žádný jiný tým nebojoval ( podívej se do tabulky PK), předtím Brawn, Ferari atd.

  48. ej_kej_ej napsal:

    Certisko:
    ej_kej_ej: jistě, i v daléko minulosti bylo na staru málo aut a poslední dojížděl s velkou ztrátou, nicméně formule se stále vyvíjela, především technologicky a postupně dospěla do fáze, kdy se i patnáct jezdců vešlo do jedné vteřiny a především kvalifikace byly těsné rozdíly setin, mnohdy i tisícin a to né jen mezi piloty jednoho dominantního týmu. Jistě, nebylo to pravidlem, ale technika se hodně vyrovnala. Vždy byl někdo dominantní, ale zbytek pole sváděl pěkné souboje. Změna pravidel zrazila F1 na kolena a vrátila se k rokům, které zde popisuješ pro srovnání velkých rozdílů. Myslím, že tohle není dobrá cesta. Diváci chtějí vidět vyrovnanou bitvu a né jen zívat při sledování toho, jak někdo vepředu víc a víc ujíždí a ti vzadu víc a víc ztrácejí. V současném stavu je závod zbytečný, GP by měla končit kvalifikací

    Sorry, ale kolo ztráty měl nezřídka (čti často) i třetí, nebo čtvrtý v pořadí. Nerad se opakuju, ale odmysli si výjezdy SC (v kolika závodech za posledních 20 let nevyjel?) a jsi na tom furt stejně. V l. 2010 -2013 s RB taky žádný jiný tým nebojoval ( podívej se do tabulky PK), předtím Brawn, Ferari atd.

    Sezony, ve kterých by o titul reálně bojovalo víc jak jeden tým nejsou prostě nic nového, ani výjimečného – dokonce je to pro F1 spíš typické. Jestli chceš koukat na vyrovnané souboje tak je mrtě jiných serií…v tomto ohledu tahala F1 vůči jiným seriím za kratší konec lana vždycky (v globálu).

    Co se týče techologie, tak loni se dostala tam, kde se zcela zmraženým vývojem archaických osmiválců nebyla – tedy na vrcholu.

  49. Variotek napsal:

    Flynn:
    nezvladatelné vozy začátku 80. let? Gilles Villeneuve byl jiného názoru a nejen on. Začátkem 80. let se používali wing-cary,a ty rozhodně nezvladatelné nebyly, spíše jezdily jako po kolejích, a jezdci v nich zažívali nepěkné přetížení.

    Závod nuda, chválím klidný vyrovnaný komentář bez vtipů a hysterického řvaní, přeřeky neřeším. A jak tu někdo pláče na omezením testování, to si zrušily týmy samy.

  50. Flynn napsal:

    to ej-kej-ej:
    1) ad klíče a spol.: sorry, ale tak nějak tak působíš.
    2) ad závody: o čem se po létech mluví, kdo bývá na piedestalu? Ten, kdo vyhrál rozdílem třídy, anebo si lidi pamatují závod, kdy do poslední chvíle nebylo jasné, kdo zvítězí? O jediném titulu mistra světa „in memoriam“ Jochena Rindta či o Le Mans 1955 nemluvě.
    3) Současné monoposty F1 se mi zdají být lehce sterilní, homogenní. Již to není ta bouřlivost dobrých či nedobrých cest jako např. v 70. letech, či „brutální“ a nezvladatelné vozy začátku 80. let. Jak v medailonku říkal E.Fittipaldi, že dnešní jezdci by si měli sednout do vozů jeho jezdecké generace a pak by se uvidělo…
    Mám F1 rád, sleduji ji více než 30 let (jako malý jsem spolužákům/spolužačkám do památníků kreslil formule), ale rozhodně se mi nelíbí cesta, kam se momentálně řítí… (do řiti)
    Uznávám Tvé encyklopedické znalosti, díky nimž si obhajuješ své názory (a absolutně neuznáváš názory jiné či z jiného úhlu pohledu, díky čemuž Tě tak trochu nesnáším 😉 ), ale ber to tak, že Ty jsi sice odborník na F1 mající více znalostí (všudybylství, všechnoznalství, všehoklíčnictví) než 98% ostatních, ale zrovna kvůli 2% „top funs“ se F1 nejezdí.
    Každopádně Ti ale přeji, a všem kolem, že se snad vše během pár závodů vylepší a závody budou koukatelnější a i SPORT2 se vylepší, alespoň na 50% NOVY.
    František „Flynn“

  51. ej_kej_ej napsal:

    Ondra:
    Když vezmeme čistě závod, tak to snad bylo i lepší na Nově, podle toho, co se píše.

    Je to bez reklam, takže docela zásadní posun nahoru. Komentář raději nekomentuji (Richtra jako kometátora nemusím, ale dnes nevadil) a pozávodní studio mi nechybí, „rozbor“ Charouze, nebo namachrovaného Rosiny který se snad ve formuli ani nesvezl rád oželím. Kdo neumí cizí jazyk, tak si proti Nově zcela jistě polepšil…

  52. Certisko napsal:

    ej_kej_ej: jistě, i v daléko minulosti bylo na staru málo aut a poslední dojížděl s velkou ztrátou, nicméně formule se stále vyvíjela, především technologicky a postupně dospěla do fáze, kdy se i patnáct jezdců vešlo do jedné vteřiny a především kvalifikace byly těsné rozdíly setin, mnohdy i tisícin a to né jen mezi piloty jednoho dominantního týmu. Jistě, nebylo to pravidlem, ale technika se hodně vyrovnala. Vždy byl někdo dominantní, ale zbytek pole sváděl pěkné souboje. Změna pravidel zrazila F1 na kolena a vrátila se k rokům, které zde popisuješ pro srovnání velkých rozdílů. Myslím, že tohle není dobrá cesta. Diváci chtějí vidět vyrovnanou bitvu a né jen zívat při sledování toho, jak někdo vepředu víc a víc ujíždí a ti vzadu víc a víc ztrácejí. V současném stavu je závod zbytečný, GP by měla končit kvalifikací 🙂

  53. Ondra napsal:

    Asi proto, že VER měl už Vergne, tak aby si někdo nemyslel, že zase závodí. :mrgreen:

    Nagger:
    technická – proč má sakra Verstappen v grafice zkratku VES ?

  54. Ondra napsal:

    Tak to tady máme. To bylo pořád jakej tomu sport1 a 2 dá prostor, ale nakonec je to stejné jako na Nově. Předzávodní studio sice 1 h, ale Nova měla 0,5 h předzávodní a 0,5 h pozávodní, když to šlo (nedávali Černé barony a tak.), a někdy dokonce odvysílala i konferenci. Když vezmeme čistě závod, tak to snad bylo i lepší na Nově, podle toho, co se píše. 🙁

    Flynn:
    Přesně tak…

    Vždy jsem se těšil na první závod, i jak mne Tomáš na Nově dokázal dostat do varu. Letos to bylo stylem „… kachny… kachny… kachny…“ i během závodu. Jakoby chlapci u toho spali.
    Předzávodní studio? Nic moc. Pozávodní studio? Neexistuje…
    Srovnám-li znělku a jingle Sport2a Novy, tak nebetyčný rozdíl. Sport2 – Zpívánky/Spievanky, Nova – Rockový koncert (i zvukově, jak bylo zmiňováno). I ten Tomáš působil stylem padesátého klonu a vůbec na to nemá vliv, že tato VC byla snad jedna z nejnudnějších, co jsem kdy viděl.
    Ještě že jsem si nekoupil kvůli tomu placené kanály a dojel sledovat k rodičům. Mám sto chutí poslat majitelům Sport 2 účet za propálený benzín.
    Řečeno se Šejkspírem – mnoho povyku pro nic. Tudy, soudruzi, tudy ne…
    jediné, co mi trochu zvedlo BPM mého srdce, byly F1 medailonky Jodyho Schecktera(Tyrrel P34) a E.Fittipaldiho (Lotus72)

  55. Nagger napsal:

    technická – proč má sakra Verstappen v grafice zkratku VES ?

  56. zdenda94 napsal:

    Tak jsem si ráno taky přivstal, po prvním kole jsem už uvažoval jestli my to za to stálo (oba Lotusy mimo). Ale na druhou stranu bych to samozřejmě nikdy nevypl. Chtěl jsem se dívat na Sport2, ale skončil jsem u SkySport, protože cz přenos se my sekal. Rozhodně jsem nelitoval,… vlastně jsem byl uchvácen, že my nikdo neříká o povolení DRS + vysvětlení co to vlastně je. A několik živých vstupů během závodu, tuším rozhovory s Hornerem ihned po vypadnutí druhého vozu s Renaultem a ještě nějaký 2 jezdci (co vypadly během závodu) už si zrovna nevzpomenu kdo to byl. Navíc žádné reklamy a profesionální komentáře o dění na trati, dokonce se nebáli ani zpochybnit počínání Kimiho to bych u nás neslyšel. Na stranu druhou bych řekl, že mají asi vlastní střih a méně atraktivní pohledy na trať (v některých situacích) třeba kameru z vozu jsem vůbec nepostřehl(škoda).

    Takže jestli to bylo u Sport2 snad ještě horší než dříve na nově(nedovedu si moc dobře představit) jak tu někteří tvrdíte zkuste se kouknout příště na SkySport.
    (ovšem pokud nerozumíte anglicky asi budete mít o dost horší zážitek)

  57. ej_kej_ej napsal:

    Flynn:
    uznávám, že všude jsi byl, všechno znáš a od všeho máš klíče,

    1981 – VC Španělska: 1.-5. místo – rozdíl 1,24 sekundy.
    1969: J.Stewart vyhrál o 0,08 sec.
    1955: GP V.Británie – můj oblíbenec Stirling Moss vyhrál o 0,2sec
    1986: GP Španělska vyhrál o 0,014 sec…

    Ne, všude jsem nebyl, všechno neznám a klíče taky nemám od všeho….jen si umím podložit svůj názor fakty – a proto taky tvrdím že F1 i dnes nabízí to, co vždy nabízela.
    Nic na tom nezmění ani to, že vypíchneš jednotlivé závody z historie, které byly VÝJIMKOU i v rámci té které sezony…natož nějakého dlouhodobějšího celku, nebo trendu.

    Kdyby nevyjížděl SC při každém prdu, tak jsou vícekolové ztráty normální i v moderní historii. Jestli je tady něco paundeklového tak selektivní paměť místních kritiků….kteří prostě hodnotí něco, co není v jejich možnostech a asi ani schopnostech adekvátně ohodnotit.

  58. Flynn napsal:

    Ahoj ej_kej_eji, vítám Tě v nové sezóně.
    Ačkoliv uznávám, že všude jsi byl, všechno znáš a od všeho máš klíče, tak díky i Tvé neomylnosti potvrzuji, že F1 je královnou motorsportu. jen její koruna je papundeklová, korunovační klenoty orezlé a hermelínový plášť ožraný od molů.

    1981 – VC Španělska: 1.-5. místo – rozdíl 1,24 sekundy.
    1969: J.Stewart vyhrál o 0,08 sec.
    1955: GP V.Británie – můj oblíbenec Stirling Moss vyhrál o 0,2sec
    1986: GP Španělska vyhrál o 0,014 sec…

    ej_kej_ej: Koukat se na to můžeš jak chceš, ale královnou motorsportu F1 prostě je a na tom se v dohledné době nic nezmění. Nevím co od F1 očekávaš, ale evidentně něco, co nenabízí a v drtivé většině historie ani nenabízela….

  59. Flynn napsal:

    Přesně tak…

    Vždy jsem se těšil na první závod, i jak mne Tomáš na Nově dokázal dostat do varu. Letos to bylo stylem „… kachny… kachny… kachny…“ i během závodu. Jakoby chlapci u toho spali.
    Předzávodní studio? Nic moc. Pozávodní studio? Neexistuje…
    Srovnám-li znělku a jingle Sport2 a Novy, tak nebetyčný rozdíl. Sport2 – Zpívánky/Spievanky, Nova – Rockový koncert (i zvukově, jak bylo zmiňováno). I ten Tomáš působil stylem padesátého klonu a vůbec na to nemá vliv, že tato VC byla snad jedna z nejnudnějších, co jsem kdy viděl.
    Ještě že jsem si nekoupil kvůli tomu placené kanály a dojel sledovat k rodičům. Mám sto chutí poslat majitelům Sport 2 účet za propálený benzín.
    Řečeno se Šejkspírem – mnoho povyku pro nic. Tudy, soudruzi, tudy ne…
    jediné, co mi trochu zvedlo BPM mého srdce, byly F1 medailonky Jodyho Schecktera (Tyrrel P34) a E.Fittipaldiho (Lotus72)

    otas:
    Jsem velmi zklamán přístupem Sport1/2 (AMC) k přenosům. Přenosy osekané více než na Nově, žádné pozávodní studio, natož tiskovka. Za tohle jim moc lidí platit nebude. Komentář dneska taky nudný, čekal jsem úroveň alespoň jako na Nově. Sorry kluci, ale takhle se to dělat dlouhodobě nedá.

  60. ej_kej_ej napsal:

    Certisko:
    Formule 1 už dávno není královnou motorsportu, možná pouze tím humbukem kolem ní. Sport, kde je podstatná technika, nelze provozovat šetřením na vývoji techniky. Dnešní závod jen ukázal, jak silně lze tento sport degradovat. Je mi líto závodníků, dnes hlavně Buttona, že ač mají své kvality, musí trpět na chvostu. Někdo vždycky musí být poslední, ale mít na jedenáctém místě ztrátu dvě kola, to je naprostá zoufalost…

    1988
    Brazílie:
    1.Prost
    3.Piquet víc jak minuta ztráty
    6.Lotus s jedním kolem ztráty a
    9.(poslední) Arrows tři kola ztráty

    San Marino
    1.Senna
    3.Piquet +1kolo
    9.Warwick +2kola

    Monaco
    1.Senna
    4.Warwick +1kolo
    9.Larini +3kola
    10.(poslední) Capella +6kol

    Mexico
    1.Prost
    4.Alboreto +1kolo
    7.Nanini +2kola

    Kanada
    1.Senna
    4.Piquet +1kolo
    8. poslední Tarquini +2kola

    Detroit
    1.Senna
    3.Boutsen +1kolo
    8. poslední Caffi +2kola

    Francie
    1.Prost
    4.Berger +1kolo

    Anglie
    1.Senna
    6.Warwick +1kolo

    Dál snad už není třeba pokračovat, jen si neodpustím poslední tehdejší závod v Austrálii kde se na start postavilo 26 vozů a do cíle dojelo pouhých 7 vozů, pátý v pořadí s kolem ztráty…

  61. ej_kej_ej napsal:

    74Jirka:
    ej_kej_ej

    má to být královna motorsportu, ale spíš to vypadá jako ten královský šašek u jejích nohou

    Koukat se na to můžeš jak chceš, ale královnou motorsportu F1 prostě je a na tom se v dohledné době nic nezmění. Nevím co od F1 očekávaš, ale evidentně něco, co nenabízí a v drtivé většině historie ani nenabízela….

  62. Certisko napsal:

    Formule 1 už dávno není královnou motorsportu, možná pouze tím humbukem kolem ní. Sport, kde je podstatná technika, nelze provozovat šetřením na vývoji techniky. Dnešní závod jen ukázal, jak silně lze tento sport degradovat. Je mi líto závodníků, dnes hlavně Buttona, že ač mají své kvality, musí trpět na chvostu. Někdo vždycky musí být poslední, ale mít na jedenáctém místě ztrátu dvě kola, to je naprostá zoufalost…

  63. Dallas napsal:

    Gratuluji Lewisovi k zisku 3. titulu mistra světa. Sezóna právě skončila.

  64. 74Jirka napsal:

    ej_kej_ej

    má to být královna motorsportu, ale spíš to vypadá jako ten královský šašek u jejích nohou

  65. ej_kej_ej napsal:

    74Jirka: Stolici mají, ale ta nenahradí pořádný test v komletu s ostatními systémy.

    To ne, jen říkám že „pořádný“ test nemusí mít přínos který si představuješ že by pro motor měl mít. Aby ten přínos byl takový, jaký si představuješ, tak by ty testy musely být neomezené (jak časově – pořádané mimo oficiální termíny, tak lokacemi, prostě v plně v režii týmů). Nemluvě o tom, že Mergl to zvládl levou zadní, Ferrari de facto taky (zůstala jim víc jak 1/3 tokenů) a některé týmy měli problém využít i stávající prostor na testování (Force India, Manor)…

  66. 74Jirka napsal:

    ej_kej_ej: Tak mají snad stolici, tam můžou testovat do aleluja celej rok a ani ten sezonní vývoj není zcela omezený…

    Stolici mají, ale ta nenahradí pořádný test v komletu s ostatními systémy.
    Minulý rok bylo vše sice nové, ale asi dělané více do spolehlivosti, tento rok už se každý snaží poladit na vyšší výkon a ne vše asi ty jednotky snesou.

  67. ej_kej_ej napsal:

    74Jirka: Nepsal jsem neomezený, ale pokud takto měním techniku, tak 9 dnů celkem po sobě jsou na nic. Pokud něco podělají při konstrukci, nemají šanci to napravit. Ten motor nebo spíš komplet by měl mít možnost testování během i během roku. Navíc jak sám píšeš, tak pokud odejde, tak je den testů pryč. Dal bych jim třeba ještě 6 dnů během roku. Tři v létě a tři na podzim. pak se dají i fatální chyby napravit, takhle musí celý rok trpět a bude hůř.

    Tak mají snad stolici, tam můžou testovat do aleluja celej rok a ani ten sezonní vývoj není zcela omezený…

    Byly doby kdy se testovalo opravdu neomezeně i na dráze, motory byly z dnešního pohledu konstrukčně zcela primitivní a závody vypadaly přesně ak, jako ten dnešní….a někdy i hůř. Zarážející je, že loni bylyna tom týmy ještě hůř, šly do prvního závodu v srovnáni s tím letošním prvním víc na slepo a úmrtnost byla řádově nižší…

  68. ej_kej_ej napsal:

    Ondra:
    To je pravda, zvuk mela Nova skvelej, vzdycky kdyz jsem pri reklame prepinal jinam, tak to vsude bylo horsi.

    Jestli to nebude tím, že Sport1/2 pouští dve audiostopy (cz+sk) logicky v stereu a na Nově šel zvuk v Dolby Digital…ale to jen tipuji

  69. otas napsal:

    Jsem velmi zklamán přístupem Sport1/2 (AMC) k přenosům. Přenosy osekané více než na Nově, žádné pozávodní studio, natož tiskovka. Za tohle jim moc lidí platit nebude. Komentář dneska taky nudný, čekal jsem úroveň alespoň jako na Nově. Sorry kluci, ale takhle se to dělat dlouhodobě nedá.

  70. 74Jirka napsal:

    ej_kej_ej: Čistě hypoteticky..co myslíš že by neomezené testy něco zásadního změnily? Možná by se srovnalo na špici, ale ti pomalí by byli ještě pomalejší a jestli se dnes potácejí nad finanční propastí, tak v případě neomezeného testování by se do ní propadli možná s jistotou.
    Krom toho dnes jsou hlavní rozdíly s pravděbodobností hraničící s jistou v motorech – a osobně si myslím, že testovací den který je po každé poruše PU u konce je v poměru cena/přínos prostě drahý i pro ty nejmovitější. Ferrari v oblast motoru udělalo evidentně dobrý krok který je vidět i na Saubru.

    Nepsal jsem neomezený, ale pokud takto měním techniku, tak 9 dnů celkem po sobě jsou na nic. Pokud něco podělají při konstrukci, nemají šanci to napravit. Ten motor nebo spíš komplet by měl mít možnost testování během i během roku. Navíc jak sám píšeš, tak pokud odejde, tak je den testů pryč. Dal bych jim třeba ještě 6 dnů během roku. Tři v létě a tři na podzim. pak se dají i fatální chyby napravit, takhle musí celý rok trpět a bude hůř.

  71. Ondra napsal:

    To je pravda, zvuk mela Nova skvelej, vzdycky kdyz jsem pri reklame prepinal jinam, tak to vsude bylo horsi. 😉

    Roman.VM:
    Nevím jak ostatní „každý píše pěkná nuda“ mě se závod líbil,s novou telematikou jsem byl spokojený. Pravda,mohlo to být zajímavější,obrovská škoda,že Räikkönenvypadl Chválím tv sport za přenosy bez reklam „také to jde“ ale kritiku bych snesl na jejich zvukaře! Ten zvuk oproti nově je špatný,chtělo by to trochu poladit. Je to problém celé televize,ne jen F1!

  72. goreff napsal:

    absolutně nudný a nezáživný závod…

  73. ej_kej_ej napsal:

    74Jirka: tohle mi hlava nebere, tolik změn a jen minimum testů, to by pak jiní sportovci nemuseli taky trénovat a šup s nima do sezony, to jako by hokejista nesměl před sezonou na led s hokejkou

    Čistě hypoteticky..co myslíš že by neomezené testy něco zásadního změnily? Možná by se srovnalo na špici, ale ti pomalí by byli ještě pomalejší a jestli se dnes potácejí nad finanční propastí, tak v případě neomezeného testování by se do ní propadli možná s jistotou.
    Krom toho dnes jsou hlavní rozdíly s pravděbodobností hraničící s jistou v motorech – a osobně si myslím, že testovací den který je po každé poruše PU u konce je v poměru cena/přínos prostě drahý i pro ty nejmovitější. Ferrari v oblast motoru udělalo evidentně dobrý krok který je vidět i na Saubru.

  74. 74Jirka napsal:

    Roman.VM:
    Nevím jak ostatní „každý píše pěkná nuda“ mě se závod líbil,s novou telematikou jsem byl spokojený. Pravda,mohlo to být zajímavější,obrovská škoda,že Räikkönenvypadl Chválím tv sport za přenosy bez reklam „také to jde“ ale kritiku bych snesl na jejich zvukaře! Ten zvuk oproti nově je špatný,chtělo by to trochu poladit. Je to problém celé televize,ne jen F1!

    Promiň mi ten dotaz, ale co se ti dnes na tom závodu líbilo? 11 aut, které dojely do cíle, Mercedes ve vlastní lize nebo že se Mclarenu vůbec podařilo dojet do cíle?

  75. Art007 napsal:

    Nagger:
    vivat FIA – celých 14 jezdců na startu
    dle rychlosti
    1) Mercedes – očekávaně – ale jejich náskok je rozhodně menší, než loni (na Ferrari a Williams)
    2) Ferrari – Vettel předvedl svou německou náturu a ač s horším startem, vytlačil Kimiho z dráhy a zahájil tak nehodu v první zatáčce – výborně Vettel – fakt týmovej duch – než možná přijít o jednu pozici, tak dosrat závod týmovýmu kolegovi – a Ferrari v boxech – no comment – to nebyl profesionální tým, ale banda amatérů :/
    3) Williams – nepatrně za Ferrari, klasicky špatná strategie DLOUHO NIKDE NIKDO
    4) Sauber – nový pohon Ferrari evidentě tým vytáhl hodně dopředu
    5) cokoliv s renaultem – snížený výkon, aby někam dojeli, uvidíme časem– nicméně Redbull tak tak stačí své juniorce, což je mizérie…
    6) Mclaren/Honda – výkon stáhli strašně dolů, aby vůbec dojeli (dosavadní maximum 12kol v kuse rozhodně tímto překonali výrazně)- ale jestli má smysl takhle dojet…

    tobě to připadá jako menší náskok Mercedesu? půl minuty mezi mercedesem a zbytkem „světa“???
    a u McLarenu nestáhli výkon – oni bohužel zatím žádný nemají, tak nemají co stahovat… a s ohledem na pravidla o motorech asi letos ani mít nebudou..
    z F1 je prostě stupidní šetřivý nesmysl… 🙁

    Dokud se nevrátí testování, úpravy na autě, na motorech, na všem – aby se to vylepšovalo – tak to bude horší a horší.. 🙁

  76. Roman.VM napsal:

    Nevím jak ostatní „každý píše pěkná nuda“ mě se závod líbil,s novou telematikou jsem byl spokojený. Pravda,mohlo to být zajímavější,obrovská škoda,že Räikkönen vypadl 🙁 Chválím tv sport za přenosy bez reklam „také to jde“ ale kritiku bych snesl na jejich zvukaře! Ten zvuk oproti nově je špatný,chtělo by to trochu poladit. Je to problém celé televize,ne jen F1!

  77. Nagger napsal:

    vivat FIA – celých 14 jezdců na startu 😎
    dle rychlosti
    1) Mercedes – očekávaně – ale jejich náskok je rozhodně menší, než loni (na Ferrari a Williams)
    2) Ferrari – Vettel předvedl svou německou náturu a ač s horším startem, vytlačil Kimiho z dráhy a zahájil tak nehodu v první zatáčce – výborně Vettel – fakt týmovej duch – než možná přijít o jednu pozici, tak dosrat závod týmovýmu kolegovi – a Ferrari v boxech – no comment – to nebyl profesionální tým, ale banda amatérů :/
    3) Williams – nepatrně za Ferrari, klasicky špatná strategie
    DLOUHO NIKDE NIKDO
    4) Sauber – nový pohon Ferrari evidentě tým vytáhl hodně dopředu
    5) cokoliv s renaultem – snížený výkon, aby někam dojeli, uvidíme časem – nicméně Redbull tak tak stačí své juniorce, což je mizérie…
    6) Mclaren/Honda – výkon stáhli strašně dolů, aby vůbec dojeli (dosavadní maximum 12kol v kuse rozhodně tímto překonali výrazně)- ale jestli má smysl takhle dojet…

  78. 74Jirka napsal:

    ej_kej_ej: Nerad ti beru iluze, ale ano, je to vrchol motorsportu a ze statistického pohledu se dnes v Austrálii neodehrálo nic neobvyklého, spíše naopak…potíž je, že boduje moc jezdců. Jinak souhlas, byla to nuda…až na Terminátora na podiu

    tohle mi hlava nebere, tolik změn a jen minimum testů, to by pak jiní sportovci nemuseli taky trénovat a šup s nima do sezony, to jako by hokejista nesměl před sezonou na led s hokejkou

  79. ej_kej_ej napsal:

    74Jirka:
    No nic proti, ale dnešní závod nuda.
    Diváci na okruhu si to určitě taky užívají, těch 11 aut na okruhu s odstupy…. Opravdu je to vrchol motorsportu?!

    Nerad ti beru iluze, ale ano, je to vrchol motorsportu a ze statistického pohledu se dnes v Austrálii neodehrálo nic neobvyklého, spíše naopak…potíž je, že boduje moc jezdců. Jinak souhlas, byla to nuda…až na Terminátora na podiu 😀

  80. 74Jirka napsal:

    No nic proti, ale dnešní závod nuda. Mercedes si jede jinou ligu. Moc tomu nepřidal ani počet aut na startu, když k tomu vezmeme, kolik jich ještě odpadlo, tak to pomalu vypadá, kdo dojede, boduje. Pro mě zklamání. Asi bude bodovat i Button s dvěma koly ztráty, to je tedy úroveň. Stále změny, minimum testování tento sport degradují. Opravdu nevím, čím chtějí lákat diváky. Tohle mě má přesvědčit, abych si pořídil placené kanály, které nemám u svůho poskytovatele. Myslím, že je oželím a na tu bídu kouknu buď na ORF nebo na stream. Diváci na okruhu si to určitě taky užívají, těch 11 aut na okruhu s odstupy, pravda, teď „nádherný“ souboj o 8. místo mezi Ericssonem a Sainzem. Opravdu je to vrchol motorsportu?!

  81. deni napsal:

    Nevím proč spoustě lidem vždy vadil Tomášovo afektovaný komentář. Závod je nuda a dnes se bohužel nedá nic jiného říci ani o jeho komentování.Probuď se Tomáši, tedy doufám, že to nemáš zakázané.

  82. nesquik napsal:

    Tomáš to říkal, ale to by jsi musel poslouchat a ne spát 😀

    dj.stephano771:
    no tak ceskej komentar je uplna nuda, zadny informace, proc startovalo jen 14 aut ti nikdo v primem prenosu nerekne, kamery na autach asi vyhrabali odnekud z roku 1990

  83. dj.stephano771 napsal:

    no tak ceskej komentar je uplna nuda, zadny informace, proc startovalo jen 14 aut ti nikdo v primem prenosu nerekne, kamery na autach asi vyhrabali odnekud z roku 1990

  84. Dallas napsal:

    To jsme dopadli. Sledovat formule na kostičkovaném streamu v cizím jazyce, kde je víc reklam než na nově… Ještě ke všemu ten závod je pěkná nuda. Že jsem radši v klidu nespal 😆

  85. Kolemman napsal:

    Nemáte někdo odkaz on-line? Na iPad?

  86. rush napsal:

    Maldonádo nezklamal 😀

  87. 74Jirka napsal:

    Buď pochváleno ORF, všem dobré ráno ;-))

  88. Marian Kozok-Kotas napsal:

    Alonso asi lituje chvíle, kdy se loni dohádal s Mattiaccim…

  89. Marian Kozok-Kotas napsal:

    Při absolutním začátku Hondy ve VC Německa byl Bucknum dost dobrý: poslední v Q, ale dojel 13. ze 14 a motor vydržel 2 hod a 12 min…uvidíme dnes.. 🙄

  90. Art007 napsal:

    Marian Kozok-Kotas:
    Honda: Když začínali ve F1 v roce 1983 – se Spiritem – při GP Velké Británie – tak to byl v kvalifikaci Johansson tehdy 14. a v závodě ujel 4 kola. Další „enter“ v roce 2000 jsem zatím nenašel, ale myslím, že to bylo lepší…

    bohužel v tehdejších „mechanických“ motorech a dnešních „počítačích“ je dost velký rozdíl a Honda maličko podcenila vývoj… obávám se, že během sezony to za ty přiblblé „žetony“ nevylepší… 🙁

  91. Marian Kozok-Kotas napsal:

    Honda: Když začínali ve F1 v roce 1983 – se Spiritem – při GP Velké Británie – tak to byl v kvalifikaci Johansson tehdy 14. a v závodě ujel 4 kola. Další „enter“ v roce 2000 jsem zatím nenašel, ale myslím, že to bylo lepší…

  92. Art007 napsal:

    Art007:
    Všechny ty „kecy“ o tom že má někdo na vývoj „jen“ rok… to je podle mě na nic… Honda by si pomalu zasloužila zažalovat za ten paskvil co McLarenu dodala… to je šílené…

    … na druhou stranu tohle je přesně ukázka nesmyslného „vývoje“ F1 – netestuje se, není kde vyvíjet a tunely a počítače nenahradí klasický vývoj na dráze.

  93. rush napsal:

    Počítam s tim že ani Buton nedojede a problem budou mít i týmy s motory Renault 😆

  94. Art007 napsal:

    Všechny ty „kecy“ o tom že má někdo na vývoj „jen“ rok… to je podle mě na nic… Honda by si pomalu zasloužila zažalovat za ten paskvil co McLarenu dodala… to je šílené… 🙁

  95. rush napsal:

    Tak první Mcl skončil ještě než stačil dojet na startovní rošt 😀

Napsat komentář