FIA vydala zmírněný seznam zakázaných témat komunikace

Na základě stížností jezdců a týmů Mezinárodní automobilová federace zmírnila omezení komunikace mezi týmy a jezdci.

2 Štítky: FIA Pravidla Zveřejněno 19. 09 2014 — Jan Pastorek

Na základě stížností jezdců a týmů Mezinárodní automobilová federace zmírnila omezení komunikace mezi týmy a jezdci.

FIA chce, aby jezdci nevypadali jako loutky, které řídí podle toho, jak jim inženýři diktují do vysílačky. Proto se rozhodla zakázat určité druhy zpráv, které můžou týmy jezdcům sdělovat během jízd. Původní seznam byl velmi rozsáhlý, ale protože vznikly obavy o bezpečnost, došlo k jeho redukci.

Jezdci se obávali potenciálních problémů například s přehříváním brzd, nadměrným opotřebením pneumatik nebo přehříváním komponent motoru a ERS. Na ty by je podle původního omezení týmy upozorňovaly jen těžko, teď už to možné bude.

Zakázaná témata komunikace směrem z boxů do vozů

  • Jakou jízdní stopu má jezdec volit
  • Jak má nebo nemá přejíždět obrubníky
  • Nastavení vozu pro konkrétní zatáčky
  • Relativní nebo absolutní časy v sektorech jiného jezdce
  • Rychlost v zatáčkách ve srovnání s jinými jezdci
  • Řazení ve srovnání s jiným jezdcem
  • Řazení rychlostních stupňů obecně
  • Brzdné body
  • Brzdění ve srovnání s jiným jezdcem
  • Stabilita vozu při brzdění
  • Práce s plynovým pedálem ve srovnání s jiným jezdcem
  • Práce s plynovým pedálem obecně
  • Využívání DRS ve srovnání s jiným jezdcem
  • Používání jakéhokoliv tlačítka pro předjíždění
  • Jezdecká technika obecně

Tím došlo k zachování původní myšlenky, aby jezdci řídili sami bez cizí pomoci, zároveň však budou týmy dozorovat komplexní techniku vozů a upozorňovat na potenciální problémy s ní. A inženýři budou moci dál pomáhat s nastavením vozu pro start do závodu, což byla také jedna z obav jezdců.

Diskuse k článku

Napsat komentář