FIA prošetří odlomení ochranného lemu při Magnussenově nehodě
Kevin Magnussen v uplynulé Velké ceně Belgie ošklivě havaroval na výjezdu ze zatáčky Raidillon. Jeho auto bylo velmi poškozené, jezdci samotnému se však kromě drobného poranění nic nestalo. Na nehodu si přesto posvítí Mezinárodní automobilová federace. V průběhu této bouračky v šestém kole závodu však došlo i na něco nečekaného, co by se stávat nemělo. Ochranné lemování,…
Kevin Magnussen v uplynulé Velké ceně Belgie ošklivě havaroval na výjezdu ze zatáčky Raidillon. Jeho auto bylo velmi poškozené, jezdci samotnému se však kromě drobného poranění nic nestalo. Na nehodu si přesto posvítí Mezinárodní automobilová federace.
V průběhu této bouračky v šestém kole závodu však došlo i na něco nečekaného, co by se stávat nemělo. Ochranné lemování, které se na monopostech F1 nachází kolem hlavy pilota (po koncích závodů je možné sledovat, jak ho jezdci sundávají), se při nárazu do bariér uvolnilo a odlétlo.
#F1 Nació de nuevo #Magnussen . Increible palo pic.twitter.com/4vuC1nTxXi
— Gustavo Saldaña (@gustsaldana_) 28. srpna 2016
Podle bezpečnostních regulí Mezinárodní automobilové federace má být tento „límec“ pevně přidělán k monokoku. Jediný způsob, jak ho sundat, je současně zmáčknout dva knoflíky určené k této operaci za jezdcovou hlavou. K samovolným oddělením by nemělo docházet.
Komisaři FIA budou zkoumat poškozený ochranný lem a snažit se odhalit příčinu bezpečnostního selhání na Magnussenově renaultu. I přes tento problém však bezpečnostní opatření odvedla svou práci, protože Dán si z havárie, která se odehrála v rychlosti přes 250 km/h, odnesl jen zranění kotníku. Není těžké si představit, jaké následky by podobný incident měl před takovými dvaceti roky…
Čtěte dále: Co nabídla Velká cena Belgie?
Diskuse k článku