FIA potvrdila zrušení dvojitých bodů, pevných restartů a schválila další změny
Světová rada motorsportu schválila na svém dnešním zasedání řadu změn v pravidlech 2015.
Světová rada motorsportu schválila na svém dnešním zasedání řadu změn v pravidlech 2015.
Sportovní pravidla
Body
Dvojité body byly zrušeny.
Pevné restarty
Po konzultacích s týmy, které vyjádřily obavy o bezpečnost, byly pevné restarty závodů po výjezdech safety caru zrušeny.
Virtuální safety car
Po testech v roce 2014 bylo schváleno používání virtuálního safety caru v roce 2015. Používat se bude hlavně při dvojitých žlutých vlajkách, když bude ohrožena bezpečnost soutěžících nebo lidí pracujících na trati.
Přerušení závodu
Když dojde k přerušení závodu, bude uzavřen výjezd z boxů a všechny vozy musí pomalu zajet do boxové uličky, a ne na startovní rošt jako dřív. Vozy se seřadí v boxové uličce v pořadí, ve kterém do ní přijely.
Týmový personál a vybavení na startovním roštu
Pokud na startovním roštu zůstane při signálu 15 sekund někdo z týmu nebo týmové vybavení, dotčený jezdec musí startovat do závodu z boxové uličky. Kdo se tomu nepodřídí, dostane trest 10 sekund stop and go.
Penalizace za pohonné jednotky
Výměna kompletní pohonné jednotky nebude sama o sobě znamenat trest, ale sečtou se tresty za jednotlivé komponenty.
Pokud jezdec dostane trest ztráty míst na startovním roštu a vzhledem ke své kvalifikační pozici je nebude moct ztratit všechny, zbytek penalizace si odslouží během závodu (tedy už ne v příští GP), a to podle toho, kolik mu bude scházet míst do vyčerpání trestu:
- 1 až 5: penalizace 5 sekund
- 6 až 10: penalizace průjezdu boxy
- 11 až 20: penalizace 10 sekund
- Víc než 20: časová penalizace
Časové penalizace
Vedle existující penalizaci 5 sekund se zavádí také 10sekundová penalizace, která bude fungovat stejným způsobem, bude tedy ji možné spojit se zastávkou v boxech.
Nebezpečné vypuštění vozu
Pokud bude vůz během závodu vypuštěn z boxového stání v nebezpečném stavu, dostane příslušný jezdec penalizaci 10 sekund stop and go. Další trest dostane jezdec, který podle názoru stewardů pokračuje v jízdě, i když ví, že jeho vůz byl vypuštěn z boxu v nebezpečném stavu.
Kvalifikační procedura
Pokud bude ve startovním poli 24 vozů, v Q1 a Q2 jich bud vyřazeno sedm. Při celkové počtu 22 vozů se jich bude vyřazovat v Q1 a Q2 šest a obdobně se bude postupovat při menším startovním poli.
Safety car – vozy o kolo zpět
Jakmile poslední vůz o kolo zpět předjede pod safety carem vedoucího jezdce, safety car se vrátí do boxů už na konci daného kola. Ředitel závodu už nebude muset čekat, až se všechny vozy o kolo zpět zařadí zpět na konec startovního pole.
Technická pravidla
- Hmotnost vozu bez paliva nesmí být během závodního víkendu nikdy nižší než 702 kg (původně 701 kg).
- Došlo ke změnám pravidel pro testování v aerodynamickém tunelu.
- Všechny systémy zavěšení předních kol musí být postavené tak, že budou reagovat pouze na změnu zátěže způsobenou předními koly.
- Všechny systémy zavěšení zadních kol musí být postavené tak, že budou reagovat pouze na změnu zátěže způsobenou zadmíni koly.
- Zylonové bezpečnostní panely na obou stranách kokpitu budou prodlouženy nahoru k horní hraně kokpitu a vedle jezdcovy hlavy.
Diskuse k článku