FIA najednou považuje propojené systémy zavěšení kol za nelegální. Zákaz je otázkou času
Mezinárodní automobilová federace přišla s překvapivým krokem, letité systémy sofistikovaných zavěšení kol označila za nelegální.
Mezinárodní automobilová federace přišla s překvapivým krokem, letité systémy sofistikovaných zavěšení kol označila za nelegální.
Pro co nejlepší výkonnost aerodynamiky se týmy dlouhodobě snaží udržet konstantní světlou výšku vozu za jízdy. Jedním ze systémů, který k tomu pomáhá, je tak zvaný FRIC (Front and Rear Interconnected Suspension), který spojuje zavěšení předních a zadních kol, přičemž mezi nimi zajišťuje spolupráci, která omezuje naklánění vozu do stran a dopředu a dozadu.
Nejedná se o žádnou novinku, první systém tohoto druhu nasadil už Renault v roce 2008. Od té doby ho týmy samozřejmě zdokonalovaly a má se za to, že ho používají minimálně všechny větší stáje. Letos funguje nejlépe údajně Mercedesu.
Nyní ovšem napsal technický delegát FIA Charlie Whiting všem týmům dopis, ve kterém sdělil, že podle názoru federace je legalita takových systémů zpochybnitelná, přičemž se odvolal na článek 3.15 Technických pravidel, který zakazuje pohyblivé díly ovlivňující aerodynamiku vozu. Informaci přinesl Autosport.
FIA by chtěla tyto systémy zavěšení zakázat už v nadcházející Grand Prix Německa, ale protože uznává, že letošní vozy byly navrženy kolem nich, dává týmům možnost odhlasovat odsunutí zákazu na rok 2015.
Ovšem souhlas týmů by musel být jednomyslný, což může být jako vždy problematické. Ty nejmenší stáje FRIC buď vůbec nemají, nebo mají v relativně primitivní formě, takže v jeho zákazu můžou vidět šanci přiblížit se těm vpředu. Jedná se tedy o záležitost, která by mohla ovlivnit průběh letošní sezóny.
Diskuse k článku