Ferrari: V Číně to budeme mít těžší, v Malajsii nám pomohlo horko

Technický šéf Ferrari James Allison naznačil, v čem vidí výhodu vozu SF15-T ve srovnání s Mercedesem W06.

2 Štítky: Ferrari Zveřejněno 30. 03 2015 — Jan Pastorek

Technický šéf Ferrari James Allison naznačil, v čem vidí výhodu vozu SF15-T ve srovnání s Mercedesem W06.

Zlepšení Ferrari bylo patrné od zimních testů, ale málokdo čekal, že by už v druhém závodě mohlo tak suverénně porazit Mercedes. Podle Allisona to ale nutně neznamená nové rozložení sil.

„Znám jen jednu stranu rovnice, a to je naše auto. Vím, že máme velmi slušné chlazení, za což si zaslouží velké uznání tým pro chlazení v aerodynamickému tunelu, také tým v kanceláři návrhů, dali dohromady poměrně inovativní komplet na našem voze. To nám umožňuje fungovat i v těchto vysokých teplotách, aniž bychom auto museli hodně otevřít.“

„Trať je dost drsná a horká, což je tvrdé pro pneumatiky, a my máme štěstí, že je naše auto celkem šetrné ke svým pneumatikám. Jaké problémy jsou na straně Mercedesu, to nevím. Ale jsem si jistý, že v Číně budeme muset být naprosto perfektní, abychom mohli dokázat něco tak působivého, jako tady.“

„Je před námi hodně práce, než budeme moct přijet na závod a od prvního tréninku věřit, že budeme bojovat o vítězství.“

Allison potvrdil, že mělo Ferrari lepší závodní rychlost než Mercedes, ale nebýt safety caru a jiné strategie, asi by ji nedokázalo využít.

„V závodě jsme asi byli o chlup rychlejší než oni, ale když se Mercedes ocitl v provozu, který byl o 1,5 sekundy pomalejší než oni, těžko se jim předjíždělo. Takže když jste o desetinu nebo dvě rychlejší, což byl asi náš případ, tak je super těžké předjíždět a super těžké předjet dva vozy.“

„Oni by mohli rozdělit svoji strategii, aby nás porazili alespoň s jedním vozem. Safety car nám nabídl příležitost dostat se před ně relativně bezbolestně.“

Diskuse k článku

Napsat komentář