Ferrari trest za šifrovanou komunikaci nehrozí, i když jednalo ilegálně

Během úvodního závodu v Austrálii Ferrari propašovalo zakódovanou zprávu k Sebastianu Vettelovi. Takovou komunikaci ale současné znění pravidel zakazuje. Maranellu však žádný postih nehrozí. Od nynější sezony platí přísnější pravidla omezující rádiovou komunikaci mezi boxy a piloty. Týmy se navíc nesmějí pokusit propašovat k jezdcům zakázané zprávy jinými způsoby. Ale při Grand Prix Austrálie zaznamenal jeden z konkurenčních…

6 Štítky: Ferrari FIA Zveřejněno 7. 04 2016 — Josef Nekvinda

Během úvodního závodu v Austrálii Ferrari propašovalo zakódovanou zprávu k Sebastianu Vettelovi. Takovou komunikaci ale současné znění pravidel zakazuje. Maranellu však žádný postih nehrozí.

Od nynější sezony platí přísnější pravidla omezující rádiovou komunikaci mezi boxy a piloty. Týmy se navíc nesmějí pokusit propašovat k jezdcům zakázané zprávy jinými způsoby. Ale při Grand Prix Austrálie zaznamenal jeden z konkurenčních týmů možné překročení „autové čáry“ ze strany Ferrari. Předmětem doličným se v tomto případě stala informační tabule, kterými týmy pilotům signalizují informace z boxové zdi. Ta Ferrari obsahovala „-3.2, LFS6 P1.“ Možná si říkáte, co je to za zprávu. A právě v tom je zakopaný pes. Celá událost se odehrála po restartu závodu, kdy mělo Vettelovo auto problémy s displejem volantu.

Nově je totiž zakázáno komunikovat i skrze šifrované zprávy, a právě tímto vzkazem podle jednoho z týmů Maranellští porušili regule. FIA se proto tímto případem musela zabývat a zahájit náležité investigativní kroky. Ferrari na druhou stranu muselo podat vysvětlení, po kterém i s přihlédnutím na fakt, že pravidlo bylo do sportu zaneseno nedlouho před startem sezony, je výsledkem celé kauzy pouhé „zproštěno viny.“ Navíc prý šlo o předem schválenou záležitost ze strany automobilové federace.

„Při takových případech máme kameru, která zachycuje všechny tabule, takže pokud spatříme něco neobvyklého, pak se možná budeme muset ptát na důvody. Myslím, že týmy se budou snažit k jezdci dostat maximum informací, ale doufám, že to budou dělat i nadále čestným způsobem,“ uvedl v kontextu těchto zpráv ředitel závodů Charlie Whiting.

Podle informací webu Motorsport šlo zřejmě o pokyny k nastavení volantu, na němž se nachází tlačítko označené jako FS6. Taková sdělení jsou pochopitelně v rozporu se současným zněním pravidel, jak již ale bylo nastíněno, vedení sportu neustále pracuje na nastavování mantinelů regulí, přičemž může vznikat zmatek. Do rukou FIA se proto díky narychlo spíchnutým inovacím v pravidlech dostalo hned několik podobných žádostí o přezkoumání.

Čtěte dále: Na kolik peněz si letos přijdou týmy ve formuli 1? Ferrari dostane víc než Mercedes

Působení Sebastiana Vettela v GP Austrálie zřejmě bylo proti pravidlům. Dostal totiž zakázané informace

Působení Sebastiana Vettela v GP Austrálie zřejmě bylo proti pravidlům. Dostal totiž zakázané informace. Trestu se však vyhnul

Diskuse k článku

Napsat komentář