Ferrari na domácí půdě propadlo ve všech směrech
Kromě obvyklých problémů maranellských vozů, které spočívají v nedostatku rychlosti a přilnavosti, se na Monze přidal jeden nový, a sice nespolehlivost.
Kromě obvyklých problémů maranellských vozů, které spočívají v nedostatku rychlosti a přilnavosti, se na Monze přidal jeden nový, a sice nespolehlivost.
Velká cena Itálie představuje pro Scuderii tradičně nejprestižnější závod sezony. Právě zde se na ni totiž každoročně upínají oči tisíců tifosi přítomných na okruhu v naději, že uvidí vítězství svého oblíbeného týmu. Letos však k němu Ferrari mělo nejdále za posledních několik let.
Z domácího závodu si tým z Maranella odváží pouhé dva body. Ten pro něj získal Kimi Räikkönen, jenž projel cílem na desáté pozici, díky penalizaci Kevina Magnussena si však o jednu příčku polepšil. Jeho týmový kolega Fernando Alonso dnešní klání pro technické problémy nedokončil, čímž přerušil šňůru patnácti velkých cen, v nichž skončil na bodech.
„Samozřejmě nejsme před našimi lidmi s výsledkem spokojeni. Mít mechanickou závodu není nikdy pěkné, protože tým pracuje velmi tvrdě, a když některé součástky nejsou schopny dokončit závod, je to pro kluky těžké,“ řekl Alonso.
„Fanouškům jsme žádný speciální výsledek nedali. Zejména včera jsme nebyli dostatečně rychlí a dnes jsme se potýkali s potížemi okolo sedmé, osmé, deváté pozice, nebo tak. Tohle nebylo naším cílem.“
„Nacházíme se v obtížné sezoně, od čtvrtka nás tady nicméně každý maximálně podporoval a tuhle lásku v dobrých i špatných chvílích jsme cítili,“ doplnil Španěl.
Podle Kimiho Räikkönena dnes monopost F 14T ztrácel ve dvou stěžejních oblastech:
„Žádné problémy, jen jsme postrádali přilnavost a rychlost. Mohl jsem se přiblížit ostatním jezdcům, ale nemohl jsem za nimi jet v těsnosti.“
„Bylo velmi záludné snažit se předjíždět, rychlost na rovinkách chyběla,“ posteskl si Iceman.
A pochopitelně ani Marco Mattiacci nemohl být s dnešním výsledkem spokojen. Zvláště proto, že Ferrari propadlo tam, v čem bylo až do tohoto závodu letos jako jediné nepřemožitelné. Samotného Alonsa zradila technika naposledy v roce 2010.
„Doposud jsme na tom, co se týče spolehlivosti, byli dobře, ale pravděpodobně jsme museli něčím přispět do statistiky,“ nechal se slyšet šéf Scuderie.
„Měli jsme problém s ERS – nikdy předtím jsme tento problém neměli. Stává se to. Každý kromě Ferrari měl v tomto roce potíže se spolehlivostí, takže jsme se do této skupiny přidali. Nelíbí se mi to, není to nic komfortního,“ dodal Mattiacci.
Diskuse k článku