„Fernando je rychlejší než ty“. Zpráva, která Massu navždy změnila.
Felipe Massa byl v průběhu GP Německa 2010 nepřímo požádán o to, aby před sebe pustil tehdejšího týmového kolegu u Ferrari, Fernanda Alonsa. Příkaz byl odůvodněn tím, že Alonso byl v danou chvíli rychlejším jezdcem, Massu však tato slova podle jeho závodního inženýra Roba Smedleyho navždy změnila. Během sezony 2010 byla zakázána implementace týmové režie během závodů,…
Felipe Massa byl v průběhu GP Německa 2010 nepřímo požádán o to, aby před sebe pustil tehdejšího týmového kolegu u Ferrari, Fernanda Alonsa. Příkaz byl odůvodněn tím, že Alonso byl v danou chvíli rychlejším jezdcem, Massu však tato slova podle jeho závodního inženýra Roba Smedleyho navždy změnila.
Během sezony 2010 byla zakázána implementace týmové režie během závodů, takže Smedley musel Massu k výměně pozic vybídnout strohým: „Felipe, Fernando je rychlejší než ty“. Brazilec, který v danou chvíli vedl závod, uposlechl a okolo celého případu se zvedla obrovská vlna kontroverze.
Rob Smedley, který Massovi dělal závodního inženýra několik let nejen ve Ferrari, zpozoroval, že být členem Ferrari pro něj bylo poté čím dál těžší, když viděl, jak jsou v týmu vyloženy karty. „Myslím, že to pro něj bylo od té doby těžké. Byl to takový bod zlomu, pochopil, na koho se tým více soustředil. Nebudu komentovat, zda to bylo správně, nebo ne.
A to si myslím, že Fernando je výborný jezdec, říkal jsem to opravdu mnohokrát. Můžeme se bavit o tom, zda počínání Ferrari v té době bylo správné, ale jasné je, že pro Felipeho bylo velmi těžké se z toho vzpamatovat,“ vrací se o šest let zpátky britský inženýr.
I pro samotného Smedleyho bylo rozhodnutí Ferrari těžké, cítil se prý pak znevýhodněn tím, že jemu a jeho jezdci nebylo dovoleno vyhrát závod. „Kvůli svým prohlášením nemusím znít úplně jako týmový hráč, ale ve Ferrari jsem jím byl, a to hodně. Byla jasně nastavená pravidla, takže jsem neměl problém být týmový. Pak ale přišlo ke změně pravidel během závodu, s tím bylo těžké se vyrovnat.
Je to jako kdyby ve fotbale v milánském derby Interu proti AC hráč AC vzal míč do ruky, hodil ho do sítě a rozhodčí by gól uznal kvůli náhlé změně pravidel.“
Felipe Massa ukončil na konci letošní sezony kariéru ve formuli 1. Teď však nyní s Williamsem jedná o nečekaném návratu v návaznosti na stále reálnější přestup Valtteriho Bottase do Mercedesu.
Čtěte dále: Alonso se přede mnou vždy choval lépe než v mojí nepřítomnosti, říká Massa

Z vítězství ve Velké ceně Německa 2010 se radoval Fernando Alonso, vedení mu však přenechal kolega Felipe Massa
LoebFan Zeleenda Lewis je taky dost kontroverzní osobnost. Oba jsou rychlí, jak Fernando tak Lewis. A Lewisovo zavírání Nica mně taky dost štvalo a v prvních zatáčkách se to stávalo často. Takže bych to viděl trochu jinak.
Jakkoliv mohlo být rozhodnutí Ferrari kontroverzní a proti pravidlům, byl to podle mě správný krok. Ferrari mělo tehdy velkou ztrátu na čelo šampionátu, a pokud chtělo ještě o něj zabojovat, muselo začít podporovat jednoho pilota. A zcela logicky to byl Fernando, byl na tom lépe v šampionátu. Osobně si myslím, že zlomem v Massově kariéře byla spíš ta nehoda v Maďarsku 2009.
Zeleenda tak na Hamiltona fakt Alonso nemá vůbec v ničem! A nikdy neměl ani náznakem.. Jinak s tou karmou – to není karma – je to zmetek – co zasadí to taky sklidí.. Naprosto v pořádku.
Osobně Alonsa považuji za nejlepšího a nejkomplexnějšího pilota F1, ale uznám, že jeho počínání nebylo vždy úplně férové, popř. bylo velmi kontroverzní, což samozřejmě pro úspěch v F1 musíte být.
Nicméně, co chci napsat je, že ta karma v jeho případě doopravdy funguje a čím dal víc jsem přesvědčen, že nějaký velký úspěch, asi uz těžko zaznamená…
Alonso by bez podrazů, lhaní, spygate, crashgate a týmových režií nevyhrál ani závod.
Ten případný návrat nechápu.
wapman Mám to taky tak, Filipemu ten návrat přeju.
Kdyby se vrátil byl bych docela rád. Nemám žádného jezdce jako favorita, mám to nějak divně rozdělené na ty co jim přeju a na ty co mě nějak nezajímají podle toho jak se chovají / chovali. Dva fakt vůbec nemusím Vettel a Alonso.