V sobotu byl v Barceloně nejrychlejší Hamilton
Hamilton v podvečer nasadil měkkou směs a zajel nejrychlejší čas. Za ním zůstali Massa a Räikkönen. Nejvíce kol odjel Hülkenberg, Magnussena zastavil únik oleje.
Hamilton v podvečer nasadil měkkou směs a zajel nejrychlejší čas. Za ním zůstali Massa a Räikkönen. Nejvíce kol odjel Hülkenberg, Magnussena zastavil únik oleje.
Shrnutí
Jezdci dnes na Circuit de Barcelona-Catalunya v Montmelu u Barcelony absolvovali třetí den posledních předsezonních testů. Teplota vzduchu se ráno pohybovala okolo dvou stupňů Celsia, během dne se vyšplhala na patnáct a ke konci znovu klesla na deset. Oproti původním plánům usedl za volant vozu Force India Hülkenberg místo Péreze. Alonsa, který se zotavuje po nehodě z předchozích testů, u McLarenu nahradil Magnussen, na vůz dostal i své startovní číslo 20. Zřejmě naposledy před startem sezony dnes testovali Hamilton, Räikkönen, Massa, Grosjean, Hülkenberg, Sainz a Ericsson.
Zatímco dopoledne se piloti soustředili spíše na kratší úseky, odpoledne se většina zaměřila na závodní simulace, popřípadě alespoň delší výjezdy. Hamilton si zkrátil dopolední i odpolední část. Na měkké směsi vyjel až odpoledne, kdy Mercedes nasadil experimentální nastavení. Obhájce titulu zajel nejrychlejší čas dne, ale za včerejším maximem svého týmového kolegy Rosberga zaostal o více než 0,2 sekundy. Hamiltonův náskok na soupeře sice nebyl tak výrazný, ale je třeba připomenout, že za ním následující Massa a Räikkönen si své nejrychlejší časy připsali na super měkkých gumách krátce před obědem, kdy byla vyšší teplota vzduchu i tratě.
Nejvíc kol odjel Hülkenberg. Force India tak mohla vyzkoušet různá nastavení a především spolehlivost svého monopostu VJM08, který poprvé nasadila teprve včera. Nejméně kol absolvoval Magnussen. Na měkkých pneumatikách sice zajel slušný čas, ale po úniku oleje v boxové uličce už nevyjel a přišel tak prakticky o celý odpolední program.
Testy proběhly v klidu, až v závěrečné hodině došlo ke dvěma krátkým přerušením, když na trati ve stejné zatáčce postupně zůstali stát Ericsson a Sainz. Týmy v Barceloně pokračují zítra posledním dnem.
Testy - Barcelona, 28. 2. 2015
P. | Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola |
---|---|---|---|---|---|
1 | L. Hamilton | Mercedes | 1:23.022 | - | 76 |
2 | F. Massa | Williams | 1:23.262 | 0.240 | 102 |
3 | K. Räikkönen | Ferrari | 1:23.276 | 0.254 | 136 |
4 | C. Sainz | Toro Rosso | 1:24.191 | 1.169 | 132 |
5 | R. Grosjean | Lotus | 1:24.200 | 1.178 | 116 |
6 | M. Ericsson | Sauber | 1:24.477 | 1.455 | 123 |
7 | N. Hülkenberg | Force India | 1:24.939 | 1.917 | 158 |
8 | K. Magnussen | McLaren | 1:25.225 | 2.203 | 39 |
9 | D. Ricciardo | Red Bull | 1:25.742 | 2.720 | 128 |
[wppa type=”filmonly” album=”136″]Any comment[/wppa]
18:00 – konec
V podvečer se v Montmelu ochladilo na 11 stupňů Celsia. Räikkönen pokračoval v závodní simulaci. Vyzkoušel i neoznačené pneumatiky, zřejmě se jednalo o prototyp nové střední směsi od Pirelli. Hülkenberg každý stint své simulace přerušoval delší zastávkou v boxech. U Force Indie, která nasadila nový vůz teprve včera, zřejmě chtěli zkoušet změny v nastavení. Závodní simulace, popřípadě alespoň delší výjezdy zkoušela většina pilotů.
Až před 15:45 se na trati znovu objevil Hamilton, brzy se zařadil na třetí místo. Hodinu před koncem testovacího dne úřadující mistr světa nasadil měkkou směs a hned zajel nejrychlejší čas dne. McLaren přiznal, že z jeho vozu v boxové uličce unikal olej, Magnussen už poté na trať nevyjel.
O desetiminutové přerušení se v poslední hodině postaral Ericsson, jehož vůz zůstal stát ve třetí zatáčce. Tam zhruba o deset minut později zastavil také Sainz a červené vlajky byly vyvěšeny znovu. Těsně před koncem dnešního testovacího dne byly ještě vozy znovu puštěny na trať, vyjeli jen Ericsson a Hülkenberg, ale brzy už vlál šachovnicový prapor. Nejrychlejší zůstal zásluhou svého odpoledního času Hamilton před Massou a Räikkönenem, kteří svá maxima stihli zajet ještě v před obědem.
15:00
Před přestávkou na oběd někteří jezdci nasadili měkkou a posléze super měkkou směs, vyzkoušeli si tak kvalifikační podmínky a hned se posunuli do popředí výsledkové listiny. Massa se jako první dostal pod 1:24 min, následoval ho Räikkönen, který se mu přiblížil na 0,014 s. Výrazně zrychlil i Magnussen, ale ještě se před něj dostali Ericsson a Hülkenberg.
Hamilton už v závěrečné hodině první části programu nevyjel a neobjevil se ani v první hodině odpoledního programu, Mercedes údajně na odpoledne připravuje experimentální nastavení.
Po přestávce se Massa s Räikkönenem pustili do plánované závodní simulace. Fin zajížděl konzistentní časy, před 15. hodinou začal s testováním závodní vzdálenosti také Hülkenberg, který má zatím dnes na svém kontě nejvíce odjetých kol a ukazuje tak spolehlivost nového vozu Force India VJM08. Ricciardo si zatím místo závodní simulace vyzkoušel alespoň patnáct konzistentních kol v kuse. Oteplil se i vzduch, nyní v Montmelu bylo 15 stupňů Celsia.
P. | Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola |
---|---|---|---|---|---|
1 | F. Massa | Williams | 1:23.262 | - | 73 |
2 | K. Räikkönen | Ferrari | 1:23.276 | 0.014 | 86 |
3 | M. Ericsson | Sauber | 1:24.477 | 1.215 | 60 |
4 | N. Hülkenberg | Force India | 1:24.939 | 1.677 | 86 |
5 | K. Magnussen | McLaren | 1:25.225 | 1.963 | 39 |
6 | L. Hamilton | Mercedes | 1:25.471 | 2.209 | 36 |
7 | D. Ricciardo | Red Bull | 1:25.742 | 2.480 | 77 |
8 | C. Sainz | Toro Rosso | 1:26.330 | 3.068 | 64 |
9 | R. Grosjean | Lotus | 1:27.736 | 4.474 | 51 |
12:00
Všichni jezdci mezi desátou a dvanáctou hodinou zlepšili své časy. Nejrychlejší byl nadále Hamilton, za něj se posunuli Ricciardo a Hülkenberg, který ovšem své maximum zajel na měkčí směsi. Měřená kola si stihla připsat i čtveřice Ericsson, Sainz, Grosjean a Magnussen, která zatím uzavírá výsledkovou listinu.
Teplota vzduchu se v Montmelu stále pohybovala jen okolo deseti stupňů Celsia, ale trať se ohřála na 22 stupňů Celsia. Většina pilotů nasadila střední směs, akorát Hülkenberg, který je zatím s více než padesáti koly nejpilnějším jezdcem dne, vyzkoušel také tvrdé a měkké obutí. U Hamiltona se dá očekávat, že měkčí směs využije odpoledne, stejně jako včera Rosberg.
P. | Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola |
---|---|---|---|---|---|
1 | L. Hamilton | Mercedes | 1:25.471 | - | 36 |
2 | D. Ricciardo | Red Bull | 1:25.879 | 0.408 | 37 |
3 | N. Hülkenberg | Force India | 1:26.137 | 0.666 | 53 |
4 | F. Massa | Williams | 1:26.160 | 0.689 | 32 |
5 | K. Räikkönen | Ferrari | 1:26.532 | 1.061 | 30 |
6 | M. Ericsson | Sauber | 1:27.710 | 2.239 | 35 |
7 | C. Sainz | Toro Rosso | 1:27.800 | 2.329 | 30 |
8 | R. Grosjean | Lotus | 1:27.950 | 2.479 | 28 |
9 | K. Magnussen | McLaren | 1:28.689 | 3.218 | 25 |
10:00
Před zahájením testů se teplota vzduchu vyšplhala na čtyři stupně Celsia. Přestože McLaren ujišťoval, že problémy s elektronikou, které v závěru včerejšího dne zastavily Buttona, se podařilo vyřešit, Magnussen vyjel na trať jako poslední až 45 minut po deváté hodině.
Grosjean testoval aerodynamiku. Hamilton na středních pneumatikách jako první zaznamenal platný čas, brzy ho překonal Massa. V závěru první hodiny se Hamilton, který byl v té době nejpilnější co do počtu odjetých kol, vrátil na první místo. Měřené kolo zatím neabsolvovali Magnussen, Sainz, Grosjean a Ericsson.
P. | Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola |
---|---|---|---|---|---|
1 | L. Hamilton | Mercedes | 1:26.110 | - | 20 |
2 | F. Massa | Williams | 1:27.271 | 1.161 | 8 |
3 | K. Räikkönen | Ferrari | 1:27.840 | 1.730 | 17 |
4 | D. Ricciardo | Red Bull | 1:27.911 | 1.801 | 10 |
5 | N. Hülkenberg | Force India | 1:29.449 | 3.339 | 16 |
6 | K. Magnussen | McLaren | 0:00.000 | - | 2 |
7 | C. Sainz | Toro Rosso | 0:00.000 | - | 7 |
8 | R. Grosjean | Lotus | 0:00.000 | - | 10 |
9 | M. Ericsson | Sauber | 0:00.000 | - | 4 |
Diskuse k článku