Dojem z nových pneu: testoval se vzhled, ne výkon
Italský výrobce pneumatik Pirelli navíc uvedl, že jejich zavedení je možné nejdříve v sezoně 2017.
Pirelli první testy s novými osmnáctipalcovými pneumatikami absolvovalo spíše s cílem ověřit vzhled na autě, než samotný výkon pneumatik. Italský výrobce navíc uvedl, že jejich zavedení je možné nejdříve v sezoně 2017.
Nové pneumatiky během oficiálních testů na okruhu Silverstone vyzkoušel záložní pilot týmu Lotus Charles Pic na svém E22. Jedná se o prototyp pneu, a pokud se týmům bude nová pneumatika líbit, Pirelli bude pokračovat ve vývoji.
“Již nyní jsme obdrželi spoustu názorů, ty budeme v následujících týdnech a měsících nadále sbírat,” řekl šéf Pirelli Motorsport Paul Hembery. “I když nebyl výkon pneumatik vůbec předmětem testů, fungovaly přesně podle našeho očekávání. Jelikož nebudou pravidla kolem kol a pneumatik ještě několik let změněna, máme prostor pro kvalitní vývoj.”
Výhodou nízkoprofilových pneumatik jsou pevnější bočnice, což umožňuje držet jejich strukturu při příčném přetížení. Navíc daleko lépe drží stálejší tlak v důsledku menšího objemu vzduchu v nich.
Nová osmnáctipalcová pneumatika, která je ve skutečnosti větší než současná třináctipalcová, má blíže k pneu na luxusních autech běžného silničního provozu. Také proto Pirelli investuje do současného testu prototypu. Stejné pneumatiky jsou běžné v jiných závodních sériích, například v nové Formuli E nebo ve sportovních prototypech Le Mans.
Šířka prototypu a stávající pneu je stejná: 245 milimetrů vepředu, 325 milimetrů vzadu. Poloměr je větší o 30 mm. Nová pneu je přibližně o 4 kg lehčí.
Pro případné zavedení nových osmnáctipalcových pneumatik neexistuje žádný konkrétní termín a ani o něm není rozhodnuto. Podle zástupců Pirelli ale v úvahu přichází nejdříve sezona 2017.
Diskuse k článku