Dlouhé rovinky jako v Číně McLarenu nesvědčí. Button přesto věří v body

Okruh v Číně představuje první opravdu velký test pro McLaren, protože svojí konfigurací má daleko k tomu, co britský tým považuje pro svůj vůz za ideál. Také proto si Jenson Button neklade příliš velké cíle. Očekává, že forma nebude zrovna nejlepší, a to hlavně kvůli slabšímu motoru Honda, který potřebuje doladit rychlost na rovinkách. McLaren…

Štítky: Jenson Button Zveřejněno 14. 04 2016 — Marie Tomšíková

Okruh v Číně představuje první opravdu velký test pro McLaren, protože svojí konfigurací má daleko k tomu, co britský tým považuje pro svůj vůz za ideál. Také proto si Jenson Button neklade příliš velké cíle. Očekává, že forma nebude zrovna nejlepší, a to hlavně kvůli slabšímu motoru Honda, který potřebuje doladit rychlost na rovinkách.

McLaren i Honda udělaly přes zimu kus práce. V Bahrajnu se jim podařilo získat bod, ale pravý potenciál se ukáže až v Číně. Součástí okruhu jsou dvě velmi dlouhé rovinky. Jedna z nich měří 1 170 metrů a je nejdelší v kalendáři. Právě tato skutečnost nehraje McLarenu do karet, protože jeho pohonná jednotka ztrácí hlavně na konci dlouhých rovinek.

“Tato trať klade velký důraz na pneumatiky i pohonné jednotky, ale doufám,  že díky našemu balíčku vylepšení nebudeme tak trpět. Klíčem bude příprava a hlavně nastavení. Od pátku musíme vyrovnat aerodynamiku a každou novou pneumatiku využít na maximum. Nebude to pro nás jednoduché, protože tady jsou podmínky velmi odlišné od prvních dvou závodů. Můžeme otestovat chování MP4-31 na chladnější trati,” komentoval Jenson Button.

Vraťme se k závodu v Bahrajnu. Z výsledků měl McLaren smíšené pocity. Stoffel Vandoorne sice získal první bod, ale Jenson Button odstoupil kvůli technickým potížím a v Číně musí nasadit nový spalovací motor. Nyní britský pilot doufá, že problémy se spolehlivostí jsou téměř vyřešeny.

“Závodní víkend v Bahrajnu měl hořkosladkou příchuť. Rozhodně jsme viděli další výkonnostní krok v před. Pořád se učíme, získáváme nové informace o vlastnostech vozu. Pro každý závod musíme přijít s nějakým vylepšením, a to do okamžiku, kdy budeme moci říct, že jsme s vozem spokojeni.

Doufám, že v naší snaze pokročíme i v Šanghaji a podaří se nám vytěžit maximum z toho, co máme. Jako vždy musíme tvrdě pracovat na naší spolehlivosti. V této oblasti vidíme jisté zlepšení, ale dokud nemáme sto procent, tak nemůžete být spokojení. Musíme využít pokroku a získat body, které si za naše úsilí zasloužíme,“ dodal mistr světa z roku 2009.

Čtěte dále: Honda už spolehlivost považuje za vyřešenou, zaměří se na výkon

McLarenu čínský okruh zrovna nevyhovuje, přesto věří v zisk bodů

McLarenu čínský okruh zrovna nevyhovuje, přesto věří v zisk bodů

Diskuse k článku

Napsat komentář