Dennis: McLaren stále pyká za chyby z roku 2013

Fatální chyby britské stáje z roku 2013 se promítají do současné výkonnosti týmu z Wokingu. Tvrdí to Ron Dennis, podle kterého je ale vše na nejlepší cestě k tomu, aby McLaren v sezoně 2016 nalezl ztracenou rychlost. Samozřejmě, lví podíl na neúspěchu McLarenu měla v letošním roce Honda, jejíž motor nebyl ani zdaleka konkurenceschopný. Je ale otázkou, jak by se…

2 Štítky: McLaren Ron Dennis Zveřejněno 15. 12 2015 — Lukáš Štěrovský

Fatální chyby britské stáje z roku 2013 se promítají do současné výkonnosti týmu z Wokingu. Tvrdí to Ron Dennis, podle kterého je ale vše na nejlepší cestě k tomu, aby McLaren v sezoně 2016 nalezl ztracenou rychlost.

Samozřejmě, lví podíl na neúspěchu McLarenu měla v letošním roce Honda, jejíž motor nebyl ani zdaleka konkurenceschopný. Je ale otázkou, jak by se britské stáji dařilo s jiným dodavatelem pohonné jednotky.

Protože ani předchozí ročník s Mercedesem nebyl zdaleka ideální. Podle Rona Dennise je to daň za rozhodnutí, které stáj učinila dva roky nazpět, kdy se i přesto, že v pravidlech nedošlo k výrazným změnám, rozhodl McLaren postavit zbrusu nový vůz, který však byl krokem vedle.

„McLaren neměl úspěšnou sezónu, ať už tuhle nebo tu předcházející, ale lidé rychle zapomínají na dominanci, kterou jsme dříve oplývali. Někdy se prostě vydáte zcela špatným směrem. Když postavíte auto se zásadní slabinou, je velice těžké se z takové situace dostat. Na konci roku 2012 jsme byli suverénně nejrychlejší. Jelikož nebyla žádná změna v pravidlech, bylo chybou postavit pro další sezonu úplně nové auto,“ přiznal Dennis.

Tým se však po špatném prvním závodě v roce 2013 nevyvaroval další kritické chyby. „Rovněž jsme neměli hned po úvodním podniku nového ročníku přejít zpět ke staré specifikaci vozu. To byl skutečný bod, ve kterém naše firma chybovala. Měli jsme se vrátit k novému vozu a vylepšovat jej. Pak bychom se neztratili ve vývoji. Namísto toho stále vidím, jak tyto chyby ovlivňují současný tým.“

McLaren pro rok 2013 trpěl aerodynamickým problémy. Přestože se tým vrátil k úspěšné verzi z předcházející šampionátu, od té doby nevyhrál jediný závod. Tomu byl na hony vzdálený i v sezoně 2015.

„Byl to náročný rok, ale neřekl bych, že byl hrozný. Stále jsme tým, co má absolutní přesvědčení o tom, že může vyhrát šampionát. K tomu je potřeba stoprocentní podpory ze strany jednoho ze čtyř dodavatelů motorů,“ vysvětluje předseda představenstva týmu z Wokingu.

„Proto jsme extrémně šťastní, že máme Hondu, která se přesně takto angažuje. Samozřejmě, že jsme měli potíže, ale neřekl bych, že je to pouze vina Hondy. Jsme jeden tým. Sezonu si ale musíme zanalyzovat. Víme, kde jsme, a máme velkou jistotu v tom, kde budeme příští rok.

Musíme si sáhnout až na dno, přijmout kritiku a pracovat tvrději. Ale vše jde správným směrem – ať už na testovacích stolicích v Japonsku, ve větrných tunelech a tak dále. Jsme velmi soustředěni a máme v úmyslu dodržet slib týkající se zlepšení, který jsme všem dali,“ dodal Ron Dennis.

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2015, Grand Prix of Hungary, #14 Fernando Alonso (ESP, McLaren Honda), *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Diskuse k článku

Napsat komentář