Data Mercedesu versus Hamilton. Britovi se nezdá, že výkon motoru ho stál jen dvě desetiny sekundy
Lewis Hamilton během závodu v Baku ztrácel kvůli technice, otázkou je kolik. Neshody panují i v samotném Mercedesu. Jeho šéf tvrdí, že ona ztráta činila dvě desetiny sekundy plus rozladěnost pilota. Hamilton si je jistý, že to skrze motor bylo daleko více. Napínavé okamžiky na nově vybudované trati v centru Baku chyběly. Dramaticky vypadal snad jen pokles…
Lewis Hamilton během závodu v Baku ztrácel kvůli technice, otázkou je kolik. Neshody panují i v samotném Mercedesu. Jeho šéf tvrdí, že ona ztráta činila dvě desetiny sekundy plus rozladěnost pilota. Hamilton si je jistý, že to skrze motor bylo daleko více.
Napínavé okamžiky na nově vybudované trati v centru Baku chyběly. Dramaticky vypadal snad jen pokles výkonu Lewise Hamiltona a následná rádiová komunikace s jeho inženýrem. Místo toho, aby vůz současného mistra světa energii vydával, tak ji v některých pasážích okruhu shromažďoval. To byl klíčový prvek zejména v zatáčkách dvě a tři.
Hamilton se proto domáhal pomoci od svého týmu, jenže tu dostat nemohl. Současná pravidla umožňují překročit meze hranic povolené komunikace pouze v případě nouze. To jest takový stav, kdy dochází ohrožení samotného jezdce nebo dalších zúčastněných.
Britovi se nicméně zdálo, že ohrožený byl, což lze vyčíst i z odpovědi na otázku, jak se v autě cítil. „Nebezpečně. Soustředil jsem pohled většinu svého kola na volant. Po celou tu rovinku jsem koukal jen na volant. Jediné, co mi mohli říct, bylo, že je přepínač ve špatné poloze. Při pohledu na každý z nich jsem si říkal ‚Jsem tady za idiota? Udělal jsem něco špatně?‘ Díval jsem se znovu a znovu, prošel všechny polohy, ale nebylo nic, co by vypadalo neobvykle,“ uvedl Hamilton.
Brit se musel s problémem vypořádat sám, přičemž každé kolo ztrácel důležitý čas. Kolik přesně? Tým okolo šéfa Tota Wolffa odhaduje ztrátu na dvě desetiny sekundy, což na druhou stranu zase tak dramaticky nevypadá. Nicméně v kombinaci s psychickým rozhozením jezdce může podobný problém navodit pocit daleko větší porce ztráty času.
„Nevíme, kolik to přesně je, musíme to zanalyzovat. Data ukazují, že by to mohly být dvě desetiny na kolo. Hamiltonův pocit samozřejmě naznačoval, že je to mnohem více, protože motor jako by stávkoval v zatáčkách dvě a tři, kde potřeboval nejvíce výkonu,“ sdělil Toto Wolff. Brit bojoval s odlivem štěstí, ale i frustrací rostoucí úměrně s tím, jak se snažil dostat své auto zpět do správného nastavení. Reálná situace a situace na papíře přesto nabyla výraznějších kontur, než uvedl Wolff.
Samotný Hamilton popírá, že by rozdíl byl takto malý, a za pravdu mu dávají i časy před a po vyřešení problému. Navíc, jak podotýká, vše přišlo už se startem závodu. „Jsem si jistý, že jsem se s těmi potížemi musel potýkat už od začátku. Cítil jsem, jako bych měl slabý výkon. Všiml jsem si toho na cílové rovince, kde jsem ztrácel půdu pod nohama a měl jsem problémy předjet jezdce přede mnou. Jakmile se mi vrátil výkon, udělal jsem rychlé kolo. Tým mi přesto tvrdil, že ta ztráta nebyla tak velká, ale rozdíl v časech byl půl sekundy, takže samozřejmě byla,“ podotkl Lewis Hamilton.
Wolff však vysvětlil, že rozdíl byl způsobený i dalšími faktory, než jen úpadkem výkonu. Tím nejdůležitějším prý byla rozladěnost samotného Hamiltona. Tolik mu neublížilo ani samotné rozptýlení při nastavování přepínačů a pohled na volant.
Čtěte dále: Oba mercedesy měly v Baku stejný problém. Rosberg jej vyřešil hned, Hamilton se závodem protrápil
Toto Wolff calls on #F1 to reconsider radio ban after events in Baku https://t.co/FbfoLMgvYq pic.twitter.com/cLNKhHrrhI — ESPN F1 (@ESPNF1) 20. června 2016
Diskuse k článku