Čtvrtek v Monaku: Tempo udává Mercedes s Red Bullem v zádech
Předpovědi, podle kterých by Red Bull v klikatých monackých uličkách mohl přeskočit Mercedes, se zatím nepotvrzují.
Předpovědi, podle kterých by Red Bull v klikatých monackých uličkách mohl přeskočit Mercedes, se zatím nenaplňují. Ve druhém tréninku se díky Alonsovi blýsklo Ferrari.
Tréninky se v Monaku tradičně jezdí již ve čtvrtek. Ráno jelo za sucha a tempo udávali suveréni dosavadního průběhu sezony, tedy piloti Mercedesu. Nejrychlejší byl Hamilton před Rosbergem. Odpolední trénink byl výrazně ovlivněn deštěm. Na osychající trati si nejlepší čas připsal Alonso, Hamilton byl hned za ním.
Mercedes (Hamilton 1./2. místo – Rosberg 2./20.)
Hamilton byl pokračující formou svého týmu pochopitelně potěšen. „Bylo to super. Vážně mě překvapilo, že to začalo tak dobře. Máme neuvěřitelné auto, které jsme zlepšovali krok za krokem. I trať je parádní. Mám pocit, že se mi na ní jede mnohem lépe než před rokem.“ Nico Rosberg si ve druhém tréninku připsal až dvacátý čas. Neznačí to však žádné problémy, německý závodník neviděl smysl v jízdě na trati se zcela jinými vlastnostmi. „Bylo prostě nemožné, abych na té trati něco zjistil. Ráno byla naprosto jiná. Nechtěl jsem to přehánět, když pneumatiky i trať byly příliš studené,“ řekl vítěz úvodního závodu sezony.
Red Bull Racing (Vettel 5./3. – Ricciardo 3./9.)
Daniel Ricciardo byl velmi potěšen rychlostí vozů Red Bullu a věří, že by rudí býci mohli v neděli být vyrovnanými soupeři Mercedesu. „Pokud v příštích čtyřiadvaceti hodinách uděláme několik užitečných změn na autě, můžeme je pěkně prohnat. Pokudd je někde možné Mercedes porazit, pak je to tady.“ Sebastian Vettel zatím stále favorizuje soupeře ve stříbrném. „Možná jim tu jsme o něco blíže, ale momentálně jsou to všechno jenom dohady. Myslím, že velkou výhodou téhle trati je to, že tu není mnoho rovinek, ale musíme si počkat a uvidíme,“ prozradil opatrný Vettel.
Ferrari (Alonso 4./1. – Räikkönen 6./22.)
Räikkönenovu poslední pozici ve druhém tréninku vysvětlují trable s převodovkou. Vedení týmu však věří, že technické potíže nezkomplikují Finovu situaci v sobotu. Räikkönenův kolega Alonso díky kolu na nejměkčí suché směsi ve druhém tréninku opanoval výsledkovou listinu. Alonso ovšem připomíná, že v Monaku je v trénincích důležitější něco zcela jiného: „Na téhle trati je hlavní najet co nejvyšší počet kol. Je to velmi speciální okruh a je nutné, abyste se tu v autě cítili dobře. I přes déšť se nám podařilo naplnit plánovaný program. Ať už tu jedete s turbem či bez něho, komplexita tratě zůstává stejná. Dobrá kvalifikace proto bude klíčová,“ tuší Španěl.
McLaren (Button 11./8. – Magnussen 9./10.)
Jenson Button si pochvaluje nový asfalt, který byl položen na mnoha částech monacké trati. Obavy, které vyjadřovali někteří piloti, se ukázaly být liché. „Ze zdejšího asfaltu by si mnoho okruhů mohlo vzít příklad. Vzhledem k tomu, že je nový, jsem se bál, že bude mít špatnou přilnavost, hlavně tedy na mokru. Bylo tomu ale naopak, právě nové části byly nejhladší a poskytovaly nejlepší přilnavost,“ pochvaloval si Button. Také jemu se jízda s novými vozy na úzké a klikaté trati velice zamlouvá. Rovněž Kevin Magnussen si jízdu v Monaku užívá. „Byla to zábava. Elektronika sice zapříčinila, že tu tolik necítíte vliv turba, takže to není tak úplně jako za starých časů, ale opravdu se těším na jízdu s malým množstvím paliva a čerstvými pneumatikami v kvalifikaci,“ řekl dánský závodník.
Williams (Massa 16./11. – Bottas 7./5.)
Valtterimu Bottasovi se volné tréninky náramně povedly. Není divu, že si čtvrteční jízdy velmi pochvaloval. „Je skvělé být zase tu v Monaku. Se současnými vozy je tu jízda opravdu zábavná. Ještě potřebujeme udělat několik vylepšení a déšť trochu limitoval naše plány, ale přesto máme slušný objem dat, ze kterého můžeme čerpat,“ prohlásil Bottas. Zato Felipe Massa tolik důvodů k nadšení neměl. „Dnes to bylo dost perné. Ráno mi dělal problémy senzor na pohonné jednotce, což omezovalo mojí jízdu. Odpoledne bylo pro změnu mokro a když už jsem se ocitl na trati, dostal jsem se do provozu,“ postěžoval si zkušený Brazilec.
Lotus (Maldonado 14./14. – Grosjean 13./16.)
Tým Lotus se po velmi pozitivním představení ve Španělsku v Monaku drží spíše ve druhé polovině pole. Jak Pastor Maldonado, tak i Romain Grosjean jsou nicméně s chováním svých vozů spokojeni. Oba však pochopitelně litují mokrých odpoledních jízd. „Alespoň ke konci jsme mohli odjet několik kol na superměkkých pneumatikách. Díky tomu máme porovnání obou suchých směsí. Ráno to bylo dobré, přestože trať ještě nebylo v úplně optimálním stavu,“ řekl Venezuelan Maldonado.
Toro Rosso (Vergne 15./4. – Kvjat 18./12.)
Daniil Kvjat zažívá v Monaku svůj debut na městské trati. Ač se to může zdát u jezdce formule 1 neuvěřitelné, talentovaný Rus skutečně dosud neměl šanci svézt se na okruhu postaveném na městských silnicích. „Užíval jsem si, že jsem konečně mohl jet v Monaku. Za dnešek se mi poměrně dobře podařilo naučit se zdejší trať. Takové vlastně byly instrukce od týmu, který mi nakázal najet co největší počet kol,“ řekl Kvjat. Jeho zkušenější kolega Jean-Eric Vergne se odpoledne blýskl pěkným čtvrtým místem. Francouzský jezdec by v neděli rád bojoval o body. „Na této trati hraje jezdec větší roli než jinde. Z tohoto důvodu hodlám být za všech okolností 100% koncentrovaný a dám tomu všechno,“ nechal se slyšet Vergne.
Force India (Hülkenberg 10./7. – Pérez 8./6.)
Časy Sergia Péreze ve čtvrtečních trénincích vypadaly velmi slibně, pilot Force Indie ale nechce být unáhlený. „Ve voze se cítím dobře, v obou trénincích jsme byli v první osmičce, což je pozitivní. O totéž bychom se měli snažit v sobotu, protože kvalifikace tu je velmi důležitá. Stále ale existuje mnoho neznámých, protože se mi nepodařilo zajet závodní simulaci. Všichni to ale měli podobné,“ řekl Pérez. Nico Hülkenberg potvrdil slova šéfa týmu. Vidžaj Mallya chtěl, aby jeho jezdci kvůli hrozbě deště v prvním tréninku najeli co nejvíce kol. Hülkenberg připomíná, že hlavní bude soustředit se na kvalifikaci.
Sauber (Sutil 17./13. – Gutiérrez 12./15.)
Sauber stále čeká na zlepšení, které by mu umožnilo získat první body v sezoně. Švýcarský tým zažil poměrně poklidný čtvrtek, tedy až na menší kontakt Adriana Sutila se zdí. „Ovladatelnost se musí zlepšit. Při akceleraci a brzdění je stále těžké udržet vůz pod kontrolou. V prvním tréninku mě postihla přetáčivost, načež jsem se dotkl bariéry. Pneumatiky nebyly zahřáté a nebylo snadné mít auto v rukou. Byla to ale má chyba,“ přiznává Sutil. Esteban Gutiérrez je s tréninky spokojen a doufá, že poznatků získaných ve čtvrtek bude Sauber těžit už v sobotní kvalifikaci, která je v Monaku důležitější než kdekoliv jinde.
Marussia (Bianchi 19./18. – Chilton 22./19.)
Svěřenci ruského týmu Marussia nebyli průběhem tréninkového dne extrémně nadšeni. I kvůli vrtochům počasí nestihli nasbírat tolik dat, kolik by si přáli. Našli ale i jistá pozitiva. „Potěšilo mě, že se tu po povedených testech v Barceloně auto chovalo tak dobře. Máme méně dat, než jsme chtěli, ale základy jsou dobré,“ věří Jules Bianchi. Nepomohly ani hodiny Maxe Chiltona v Mirabeau. Britský jezdec kvůli tomu přišel o většinu prvního tréninku.
Caterham (Kobajaši 21./17. – Ericsson 20./21.)
Marcus Ericsson v Monaku nosí speciální design přilby, kterým vzdává hold svému krajanovi Ronniemu Petersonovi. Kamuj Kobajaši si čtvrtek i přes komplikace způsobené deštěm velmi užil. „Přestože déšť trochu pokazil odpolední trénink, byl to docela pozitivní den. Mnoho věcí, které jsme zkoušeli na testech v Barceloně, jsme si přivezli i sem. Jsem si jistý, že v neděli je budeme moci předvést v akci.“
Diskuse k článku