Boje o pole position se na Interlagosu týmů středu pole netýkaly

Kvarteto stájí ve složení Force India, Sauber, Toro Rosso a Lotus se musí spokojit s umístěním v hloubi startovního pole, nejrychlejším z něj byli Švýcaři.

Štítky: Adrian Sutil Esteban Gutiérrez Force India Jean-Eric Vergne Lotus Nico Hülkenberg Pastor Maldonado Romain Grosjean Sauber Sergio Pérez Toro Rosso Zveřejněno 8. 11 2014 — Tomáš Bohuslav

Kvarteto stájí ve složení Force India, Sauber, Toro Rosso a Lotus se musí spokojit s umístěním v hloubi startovního pole, nejrychlejším z něj byli Gutiérrezovou zásluhou Švýcaři.

Sauber

Tým Petera Saubera navázal na povzbudivý výkon z Grand Prix USA a díky skvělé rychlosti Estebana Gutiérreze má zítra další reálnou šanci na zlomení prokletí a připsání si prvních bodů v letošní sezoně.

„Jedenácté místo je uspokojivým výsledkem pro tým a také pro mě. Kvůli nějakým technickým potížím jsem včera ztratil spoustu času na trati, ale tým odvedl v noci skvělou práci, jelikož dal vůz pro dnešek dohromady. Podařilo se mi zajet několik dobrých kol, takže máme v zítřejším závodě skvělou příležitost. Budu bojovat od začátku do konce, abych získal body, které si zasloužíme,“ řekl Mexičan.

Také Adrian Sutil měl z dnešního výsledku celkem dobrý pocit:

„Kvalifikace dnes nebyla jednoduchá. Alespoň jsme se dostali do Q2, a myslím si, že třinácté místo je dobrou startovní pozicí. Na zítřejší závod se těšíme a doufáme, že se nám podaří se posunout blíž špičce. Cílem je získat první body.“

Force India

Tradičně silná Force Indie se v posledních kvalifikacích spíše trápí, a nejinak tomu bylo i dnes v Brazílii. Maximem týmu Vidžaje Mallyi byla dvanáctá pozice, o kterou se zasloužil Nico Hülkenberg.

„Byl to celkem přímočarý den a vlastně i celý víkend byl na mé straně garáže hladký,“ konstatoval Němec. „Jen jsme nebyli tak konkurenceschopní, jak bychom rádi, a z různých důvodů není vůz v naprosté harmonii s tratí. Bylo obtížné najít rytmus a být konzistentní – takže z tohoto úhlu pohledu je dvanáctá pozice asi maximem, čeho jsme dnes mohli dosáhnout. Myslím si, že si zítra můžeme dělat nároky na body a počasí možná věci trochu zamíchá.“

Pro Sergia Péreze byl úvod závodního víkendu v Sao Paulu velmi znepokojivý. V prvním volném tréninku musel svůj vůz přenechat Danielu Juncadellovi, který jej ovšem rozbil o bariéru, a to tak, že Mexičan nemohl zasáhnout ani do druhých volných jízd. Z tohoto důvodu jej tedy v sobotní kvalifikaci čekal nelehký úkol. Tak či tak by stejně s největší pravděpodobností startoval z hloubi pole, neboť si s sebou do Brazílie přivezl penalizaci za způsobení kolize během VC USA.

„Není to pro nás jednoduchý víkend a věděli jsme, že dnes budeme mít potíže kvůli nedostatku jezdění v pátek. Takže naše pozornost celou dobu směřovala k závodu, a myslím si, že jsme v posledním tréninku udělali celkem velký pokrok, když jsme se soustředili raději na dlouhé jízdy než kvalifikaci. Závod tady na Interlagosu je vždycky celkem nepředvídatelný, takže pořád věřím, že můžeme zítra dosáhnout dobrého výsledku a odjet odsud s nějakými body,“ poznamenal na startu poslední Mexičan.

Toro Rosso

Jeana-Erika Vergneho zradila během včerejších jízd technika, což mělo negativní dopady také na jeho výkon v sobotu odpoledne.

„Vzhledem k tomu, že jsem před dnešní kvalifikací nenajel příliš mnoho kilometrů, nemohl jsem z vozu, který se velmi obtížně řídil, vytěžit maximum. Tohle není jednoduchá trať a je tu pár zatáček, ve kterých můžete ztratit opravdu hodně času, když nemáte správné vyvážení. Když zvážíte nedostatek najetých kilometrů a skutečnost, že jsme měli problémy s pneumatikami po celý víkend, prostě se nám nepodařilo nastavit vůz dle mého gusta. Ale závod je samozřejmě zítra a stát se může cokoliv, zejména tady. Udělám maximum!“ slíbil Vergne, který do nedělního závodu odstartuje jako čtrnáctý.

Daniel Kvjat se sice na rozdíl od svého týmového kolegy do druhé části kvalifikace dostal, na trati se nicméně z celkem pochopitelných důvodů neobjevil:

„Zítra budu startovat z konce roštu (ze sedmnáctého místa), kvůli penalizaci, kterou jsem dostal během Grand Prix USA (za nasazení sedmého motoru), ale v Monze a Austinu jsme dokázali, že můžeme bodovat o body i navzdory obtížné startovní pozici. V Q1 jsem zajel dobré kolo, ale vzhledem k penalizaci jsme se rozhodli v Q2 nejezdit, i když si myslím, že jsme rozhodně mohli bojovat o Q3. Někdy musíte učinit obtížná rozhodnutí, ale to je součástí závodění. Během závodu se může stát cokoliv a já jsem přesvědčen, že pořád máme šanci zítra bojovat o body.“

Lotus

Týmu z Enstone se během včerejších volných jízd na Interlagosu relativně dařilo. V sobotu však na svůj výkon nenavázal, oba jeho jezdci skončili již v úvodní části kvalifikace.

„Věděli jsme, že tahle odpolední kvalifikace bude velmi vyrovnaná, a vypadá to, že některé týmy dnes nalezly větší rychlost, než jakou jsme měli my, což znamená, že jsme se tak úplně nedostali z Q1. Tým odvedl přes noc na mém voze spoustu práce, a ten se dnes ráno choval už o poznání lépe – ještě to není 100% tam, kde chci být, ale jde to správným směrem. Ohledně zítřku, uděláme maximum a měli bychom být schopni se zlepšit. Nevypadá to, že by měkké pneumatiky měly tuto trať příliš rády, takže zvládnout je v závodě bude důležitým kritériem. Poté na to musíme na těch středních už jen tlačit,“ nechal se slyšet na startu čtrnáctý Romain Grosjean.

To jeho týmový kolega Pastor Maldonado si v dnešním souboji s časem připsal na své konto jeden velmi nelichotivý primát – skončil v něm úplně poslední. Po Kvjatově penalizaci nicméně do zítřejší Velké ceny Brazílie odstartuje jako sedmnáctý.

„Soudě podle času na kolo v kvalifikaci to asi tak nevypadá, ale myslím si, že tady máme dobré auto, rozhodně co se týče závodu,“ pronesl Venezuelan. „Dneska jsme nebyli schopni všechno poskládat dohromady a je to trochu znepokojivé, ale záleží až na závodě. Je to velmi dlouhý závod a obvykle velmi náročný. S tím, jakého výkonu náš vůz dosahoval během volných tréninků, si myslím, že můžeme bojovat o body. Pokud bude pršet, myslím si, že pořád můžeme být konkurenceschopní, a když uvážím, odkud na roštu startujeme, tak by pro nás déšť možná mohl být dobrý.“

Diskuse k článku

Napsat komentář