Bianchiho hlava prošla při nárazu obrovským přetížením 92 G

Německý Auto Motor und Sport získal data o nehodě Julesa Bianchiho z Grand Prix Japonska.

6 Štítky: Jules Bianchi Zveřejněno 14. 10 2014 — Jan Pastorek

Německý Auto Motor und Sport získal data o nehodě Julesa Bianchiho z Grand Prix Japonska.

Bianchiho otec Philippe prozradil, že lékaři považují za zázrak, že jeho syn nehodu vůbec přežil. Ve světle nových čísel není čemu se divit. Podle senzoru v uchu prošla totiž jezdcova hlava přetížením 92 G.

V extrémních případech motorsportu občas přicházejí i vyšší čísla, ale ta bývají ze senzorů z vozu a většinou dané přetížení trvá jen zlomek sekundy. Ve skutečnosti tak samotní jezdci projdou menším přetížením. V případě Bianchiho se ale jedná o číslo, které se týká přímo hlavy, která nezpomaluje stejným způsobem jako vůz, protože má určitý prostor k pohybu, a na ni je 92 G extrémní hodnota.

Bianchiho monopost se v době nárazu pohyboval podle odhadů téměř 200kilometrovou rychlostí a po nárazu do devítitunovéhotraktoru, který se zvedl půl metru do vzduchu, se zastavil na pěti metrech.

Paradoxem je, že byl francouzský pilot vyproštěn z vozu bez viditelných zranění, protože ta byla vnitřní. Auto bylo roztrhané, ale kokpit zůstal neporušený, takže žádný vnější předmět nezpůsobil žádné povrchové zranění.

Nejblíž v moderní historii formule 1 je Bianchiho nehodě havárie Luciana Burtiho ve Spa, který prožil přetížení přes 80 G (ne přímo hlava), ale „jen“ na zlomek sekundy. Tehdy v roce 2001 vyvázl s otřesem mozku.

 

Diskuse k článku

Napsat komentář