Alonso by zvážil uzavřený kokpit, podle Grosjeana a Massy by Bianchimu asi nepomohl

Ve světle Bianchiho nehody jezdci v Soči polemizují nad možnostmi, jak zvýšit bezpečnost ve formuli 1.

1 Štítky: Bezpečnost Jules Bianchi Zveřejněno 9. 10 2014 — Jan Pastorek

Ve světle Bianchiho nehody jezdci v Soči polemizují nad možnostmi, jak zvýšit bezpečnost ve formuli 1.

Nejohroženější částí těla pilota formule 1 je logicky hlava, a proto by Fernando Alonso považoval za užitečné dál se věnovat možnosti zakrýt kokpity.

„Asi bych souhlasil s tím, že bychom ten nápad měli zkontrolovat nebo vyzkoušet. Všechny velké nehody v motorsportu posledních let byly spojené s poraněním hlavy, takže je to asi jedna z oblastí, ve které nejsme s bezpečností na vrcholu. Dokonce i v mém případě v roce 2012 ve Spa jsem asi mohl v první zatáčce umřít, kdyby to (Grosjeanův vůz) bylo o 10 centimetrů blíž mé hlavě.“

Uzavřené kokpity nebo ochranné rámy ale znamenají ochranu především před externími předměty, které můžou jezdce zasáhnout. Ovšem v případě Bianchiho šlo o sílu nárazu, respektive o velké přetížení při něm, a v takových případech by uzavřený kokpit moc nepomohl.

„U nehody, jakou jsme viděli v neděli, si nejsem jistý, jestli by něco změnil, vzhledem k tomu nárazu a jeho síle,“ komentoval Grosjean.

Massa, který sám utrpěl vážné zranění v roce 2009, když ho na Hungaroringu do hlavy trefila poskakující pružina, je stejného názoru. „Pro moji nehodu by to (uzavřený kokpit) bylo perfektní. Pro Julesa nevím.“

Také šéf Mercedesu Paddy Lowe vyjádřil přesvědčení, že by krytý kokpit nebo ochranný rám Bianchimu nepomohl. Naopak by mohl situaci ještě zhoršit, protože by ochranná struktura nevydržela stejně jako zbytek vozu a mohla by ho zasáhnout přímo do hlavy.

Jezdci se ale shodují v tom, že otevřený kokpit je jedním ze základních rysů formule 1, který při jízdě dává mimořádné pocity.

„Tohle je formule 1, otevřený kokpit měla vždy, takže by to pro tento sport byla velká změna,“ zhodnotil Button.

Sergio Pérez vidí jako nejdůležitější opatření výjezd safety caru pokaždé, když je třeba odklidit jakýkoliv vůz z okruhu.

Diskuse k článku

Napsat komentář