Alonso argumentuje, proč jsou závody s umělým předjížděním bezcenné

Fernandovi Alonsovi se nezamlouvá způsob předjíždění v moderní formuli 1. Jedná se o předjížděcí dostihy, které ale nebaví snad nikoho. Uměle vyvolané souboje na trati už nejsou atraktivní, a k tomu všemu ještě vejdou v platnost pravidla, o kterých nikdo neví, co s sebou přinesou. Jak tohle dopadne? Minulý měsíc bylo při závodu v Číně…

1 Štítky: Fernando Alonso Zveřejněno 10. 05 2016 — Josef Nekvinda

Fernandovi Alonsovi se nezamlouvá způsob předjíždění v moderní formuli 1. Jedná se o předjížděcí dostihy, které ale nebaví snad nikoho. Uměle vyvolané souboje na trati už nejsou atraktivní, a k tomu všemu ještě vejdou v platnost pravidla, o kterých nikdo neví, co s sebou přinesou. Jak tohle dopadne?

Minulý měsíc bylo při závodu v Číně zaznamenáno 128 předjížděcích manévrů. Co na tom, posteskl si před blížící se domácí Velkou cenou Fernando Alonso. Jde sice o neuvěřitelné číslo, které ale vyobrazuje uměle vytvořenou situaci. Obrovskou zásluhu na tomto počtu mají pneumatiky a těžko si lze představit, co s tím teprve udělají nová pravidla.

Ta přijdou již v příštím roce a předpokládá se, že vozy budou konstrukčně vypadat trochu odlišně, díky tomu budou rychlejší a na druhou stranu dostanou odolnější obutí. Poskládá-li se toto všechno dohromady, pak výsledek je takový, že nikdo neví, co to přesně udělá. A neshodnou se na tom ani ti nejpovolanější. Někteří jsou názoru, že zvýšený aerodynamický přítlak znesnadní ovladatelnost auta a tudíž samotné předjíždění, jiní zase, že lepší pneumatiky vytvoří lepší podmínky k závodění.

„Vzpomínám si na závod v Imole v dubnu v roce 2005, kdy jsem bojoval s Michaelem Schumacherem. O rok později se situace opakovala jen s opačným výsledkem. Byly to velmi zajímavé závody, ale s pouhými třemi nebo čtyřmi předjetími během celého závodu, a přesto šlo o skvělou show,” uvedl Fernando Alonso.

V závodě v Imole roku 2005 bylo ve skutečnosti napočítáno deset předjížděcích manévrů. O drama se ale postarali právě Alonso se Schumacherem, kteří spolu závodili prakticky kolo na kolo. To je to, co by Španěl rád vrátil na závodní okruhy. Žádné uměle vyvolané manévry za přispění pneumatik a DRS. Nyní se ale zdá, že není způsob jak z toho ven. Sezony okolo roku 2000 zkrátka zůstanou těmi nejzábavnějšími, kdy právě tehdy byl i střed pole schopen bojovat o vítězství v závodě.

Čtěte dále: Ecclestone by chtěl dostat Londýn na mapu F1, možná už příští rok

Závody kolo na kolo, to by do F1 chtěl zavést asi nejen Fernando Alonso

Závody kolo na kolo, to by do F1 chtěl zavést asi nejen Fernando Alonso

Diskuse k článku

Napsat komentář