Aerodynamika, Achillova pata Ferrari
Scuderii nepovedená sezona 2016 pomohla identifikovat její hlavní problém – aerodynamiku. Podle prezidenta Marchionneho bude Ferrari pracovat na zlepšení v této oblasti a nenechá kámen na kameni. Ferrari v roce 2016 mělo bojovat o titul, ale nakonec se po nadějném začátku sezony propadlo výkonnostně až za Red Bull. Maranellu tak zůstala role třetího nejlepšího týmu, se kterou…
Scuderii nepovedená sezona 2016 pomohla identifikovat její hlavní problém – aerodynamiku. Podle prezidenta Marchionneho bude Ferrari pracovat na zlepšení v této oblasti a nenechá kámen na kameni.
Ferrari v roce 2016 mělo bojovat o titul, ale nakonec se po nadějném začátku sezony propadlo výkonnostně až za Red Bull. Maranellu tak zůstala role třetího nejlepšího týmu, se kterou určitě spokojeno není. Scuderia zaostala ve vývoji vozu, stejně tak se jí nepovedly některé strategické kroky v samotných závodech.
Právě nedostatečný vývoj vozu během sezony je jedním z faktorů, které by prezident Ferrari Sergio Marchionne chtěl pro příští rok napravit. „Nejdůležitější poznatek, který tým učinil během sezony, byl jasná identifikace problémů. Jedním z nich je výkonnost na trati, druhým a důležitějším rychlost vývoje u jiných týmů.
Podle mého Red Bull na začátku roku 2016 alespoň papírově na Ferrari neměl. Na konci sezony už to byl životaschopný soupeř. Nebylo to díky výkonu pohonné jednotky, ale díky práci, kterou odvedli na aerodynamice a šasi. To poukázalo pravděpodobně na největší mezeru ve strategickém vývoji Ferrari za posledních pár let,“ přiznává Marchionne.
„Zkusíme napravit tento problém. Neznamená to, že pohonná jednotka nebude rozhodující, budeme pracovat na obou frontách. Ale myslím, že největší problém, který jsme letos objevili, leží v oblasti aerodynamiky. Není podle mého možné odhadovat rozložení sil pro příští ročník, ale můžu slíbit, že nenecháme kámen na kameni,“ dodává prezident Ferrari.
Čtěte dále: Video: F1 poprvé na slavném oválu aneb Ferrari zavítalo do Daytony
Diskuse k článku