Nová trať v Baku? Chrám rychlosti, ale i strašák v podobě zatáčky číslo osm
Okruh v Ázerbajdžánu nabídne podle Charlieho Whitinga jednak vysoké rychlosti, jednak nebezpečnou osmou zatáčku, ve které se skoro stoprocentně dočkáme nejedné kolize. Už jen necelý měsíc dělí formuli 1 od Velké ceny Evropy, která se letos bude premiérově konat v Ázerbajdžánu, a to konkrétně v Baku. Městský závod nabídne podle Charlieho Whitinga, technického delegáta a ředitele závodů, úchvatnou…
Okruh v Ázerbajdžánu nabídne podle Charlieho Whitinga jednak vysoké rychlosti, jednak nebezpečnou osmou zatáčku, ve které se skoro stoprocentně dočkáme nejedné kolize.
Už jen necelý měsíc dělí formuli 1 od Velké ceny Evropy, která se letos bude premiérově konat v Ázerbajdžánu, a to konkrétně v Baku. Městský závod nabídne podle Charlieho Whitinga, technického delegáta a ředitele závodů, úchvatnou podívanou. Čím konkrétně?
„Myslím, že výjezd ze zatáček dvanáct až patnáct bude velmi rychlý a nájezd do patnácté zatáčky bude divácky hodně atraktivní. Pak velmi dlouhá rovinka, která začíná po šestnácté zatáčce a pokračuje zatáčkami osmnáct, devatenáct a dvacet – které se všechny jedou na plný plyn –, to bude úžasná podívaná.
DRS zóna bude před první a třetí zatáčkou. Největší podobnost bude asi s tratí v Singapuru, ale podle mého bude průměrná rychlost v Baku podstatně vyšší,“ prohlásil čtyřiašedesátiletý Brit.
Úzké uličky historického centra města přímo vybízejí k otázkám ohledně bezpečnosti jezdců. „Nemyslím si, že existují o moc větší důvody k obavám o bezpečnost v jakékoliv části okruhu, než je tomu u jiných velkých cen. Postarali jsme se o bezpečnost každého elementu trati, hodně jsme to diskutovali. Všechna opatření, která jsme žádali, byla zavedena.“
Přesto však existuje jedno místo, které už teď vzbuzuje mezi jezdci i odborníky respekt. Osmá zatáčka je široká tak akorát na jeden vůz a dá se skoro vsadit na to, že během závodu tam skončí hned několik monopostů.
„Samozřejmě, že pokud dojde k incidentu v této zatáčce, konkrétně na vnějšku, tak bude odstranění vozu obtížné. Ale zase se to tak moc neliší například od osmnácté zatáčky v Singapuru, kde se zatáčí pod tribunu a vždycky tam nastane nějaký problém. Zatáčka osm v Baku bude, myslím, v tomto velmi podobná,“ dodal Whiting.
Čtěte dále: Video: Trať v Baku pod drobnohledem
Diskuse k článku