Reklama na alkohol ve formuli 1 je nelegální, tvrdí Eurocare
Asociace pro prevenci a snížení užívání alkoholu se obrátila na prezidenta FIA Jeana Todta se stížností.
Asociace pro prevenci a snížení užívání alkoholu se obrátila na prezidenta FIA Jeana Todta se stížností.
Eurocare – European Alcohol Policy Alliance sdružující 57 evropských organizací zabývajících se problematikou alkoholu se domnívá, že formule 1 propaguje alkohol způsobem, který je v rozporu s evropskou legislativou, napsala to v otevřeném dopise.
Jmenovala značky Smirnoff (Force India), Johnnie Walker (McLaren) a Martini (Williams), které jsou během přenosů závodů velmi viditelné nejen na vozech, ale také na billboardech. Podle Eurocaru reklama na alkohol ve formuli 1 umožňuje sponzorům vytvořit pozitivní asociace mezi sportem a jejich výrobky.
Eurocare se domnívá, že je tento způsob propagace v přímém rozporu s evropskou směrnicí 2010/13EU, která říká, že by reklama na alkohol neměla být spojována s řízením. Navíc podle něj ani nezapadá do konceptu „zodpovědného pití“, který propaguje samotný průmysl zabývající výrobou a prodejem alkoholu.
Eurocare proto požaduje změnu a zákaz propagace alkoholu ve formuli 1. Dopis byl v kopii zaslán také Berniemu Ecclestonovi, několika evropským komisím a Světové zdravotnické organizaci.
Diskuse k článku