Motorsports: FIA Formula One World Championship 2013, Grand Prix of Australia

Warwick: O vizuálně působivé formuli 1 bychom neměli hovořit, jen ji dělat

Bývalý pilot a pravidelný steward Derek Warwick si myslí, že je škoda, když se veřejně hovoří o tom, jak zatraktivnit formuli 1. Mělo by se prostě jen udělat.

1 Štítky: Technika Zveřejněno 5. 05 2014 — Jan Pastorek

Bývalý pilot a pravidelný steward Derek Warwick si myslí, že je škoda, když se veřejně hovoří o tom, jak zatraktivnit formuli 1. Měla by se prostě jen udělat.

Týmy diskutují s FIA a možnostech, jak učinit projevy monopostů atraktivnější, patří mezi ně častější jiskření či viditelné žhavé kotouče brzd. Warwick ale řekl Autosportu, že se tyto informace neměly dostat na veřejnost.

„Myslím, že by formule 1 měla být vždy na vrcholu, musí mít náskok v technologiích. A to v tuto chvíli máme. Ale je třeba se neustále zabývat podívanou? Jistě. Protože to zaujme diváka.“

„Fanoušci potřebují přijít sem (na okruh) a při příchodu dostat husí kůži. Věci jako jiskry a srážející se voda za vozem do toho patří. Ale my bychom prostě neměli hovořit o těchto věcech veřejně.“

„Je to ten typ věcí, které když fanoušci přijedou do Španělska, najednou uvidí, jak auta jiskří. Tak by se to mělo dít, protože to tak bude mít větší dopady.“

Do sady návrhů, o které se diskutuje, patří také aktivní (elektronikou řízené) zavěšení kol. Ale o tom Warwick silně pochybuje.

„Aktivní, to je podle mě špatný krok. Tato auta jsou už teď moc technická, moc těžká na sestavení. V Bahrajnu jsem strávil hodně času ve všech garážích a je vidět, že do žádného auta nestrčíte ani prst, jak je to všechno teď těsně poskládané.“

„Už máme velmi technické vozy. Potřebujeme aktivní zavěšení? Já si to nemyslím.“

Diskuse k článku

  1. Ferda 5.5.2014 (16:49)

    S Warwickem souhlasím, především s tím, že aktívní zavěšení je nesmysl.

    K jiskrám za vozem a rozžhavených brzdových kotoučích bych napsal asi tolik, že divák na trati téměř nemá žádnou šanci si takových detajlů všimnout. Vozy jsou tak moc rychlé, že lidské oko má co dělat, aby v zorném poli udrželo alespoň vůz a na detajly už nemá schopnosti.
    Z vlastní zkušenosti; když jely těsně za sebou tři vozy a já se chtěl z prvního podívat na druhý, tak jsem neměl šanci a byl jsem rád, když jsem stihl alespoň třetí vůz.
    Nutno dodat, že jsem byl poměrně blízko tratě, cca 50 metrů.

    Co nedokáže lidské oko dnes nahrazuje technika. Kamery jsou dnes na vysoké úrovni a pro diváky u televize jsou tyhle efekty opravdová pastva pro oši.

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.