Vše co potřebujete vědět o pneumatikách Pirelli pro sezonu 2017

Pirelli v Monaku představilo první prototyp pneumatik pro rok 2017. Ty jsou o 25 % širší než současná specifikace gum. Jejich úkolem bude navýšení mechanické přilnavosti monopostů tak, aby se opět o něco usnadnilo předjíždění a jízda v závěsu za jiným soupeřem. Změn ale doznají i samotné vozy. Ty se v nadcházející sezóně rovněž rozšíří (o 11 %…

3 Štítky: Pirelli Pneumatiky Zveřejněno 31. 05 2016 — Lukáš Štěrovský

Pirelli v Monaku představilo první prototyp pneumatik pro rok 2017. Ty jsou o 25 % širší než současná specifikace gum. Jejich úkolem bude navýšení mechanické přilnavosti monopostů tak, aby se opět o něco usnadnilo předjíždění a jízda v závěsu za jiným soupeřem.

Změn ale doznají i samotné vozy. Ty se v nadcházející sezóně rovněž rozšíří (o 11 % překročí současnou hodnotu 1,8 metrů, čímž se dostanou na šířku 2 metrů) a vzhledem se tak přiblíží k devadesátým létům, do doby než tehdejší prezident Mezinárodní automobilové Federace Max Mosley představil užší vozy a drážkované pneumatiky.

Dalo by se tak říci, že formule 1 se oblékne do ‚retro‘ stylu. Nová pravidla mají za úkol snížit hodnotu časů na kolo a dodat vozům agresivnější vzhled. Současně má však narůst i aerodynamický přítlak, což kritici označují za problém, který by naopak mohl předjíždění zase o něco ztížit.

Nové pneumatiky budou na zadní nápravě širší o 80 milimetrů a celkem se tak jejich šířka vyšplhá na 405 milimetrů. Přední náprava bude osazena pneumatikami širokými 305 milimetrů oproti současným 245 milimetrům. Konečná váha jednoho kousku ‚černého zlata‘ by se měla zvednout přibližně o jeden kilogram. S vyšší přilnavostí rovněž vzrostou i síly působící na pneumatiky.

Pirelli bude nové výrobky testovat během 25 testovacích dní a poslouží mu k tomu vůz s motorem V8 i blíže neurčitá hybridní specifikace. Testování začne v srpnu (nové gumy by si nejdříve měly vyzkoušet týmy Ferrari, Red Bull a Mercedes).

A co lze od změn očekávat? Damon Hill, mistr světa z roku 1996, který zažil zatím poslední éru širokých monopostů a pneumatik, prohlásil, že úpravy pravidel schvaluje a že pro jezdce je důležité, aby byli v harmonii s vozem, zkrátka si jízdu s ním užívali. Podle něj se tak teď neděje a negativismus se ze závodníků skrze média přenáší i na fanoušky.

Když už je řeč o fanoušcích: Do diskuze na téma pneumatiky se můžete zapojit i vy. Pirelli totiž na sociálních sítích využívá hashtag #Fit4F1, skrze který komunikuje s fanoušky právě na téma nových gum.

Zajímavé je, že Monako navštívili i zástupci Michelinu, který se neúspěšně účastnil výběrového řízení na pozici dodavatele pneumatik F1 pro roky 2017-2019. Stále existují určité diskuze, podle kterých by se s ohledem na zpoždění podpisu smlouvy s Pirelli mohl francouzský výrobce vrátit. Jenže se tak zřejmě nestane za vlády Bernieho Ecclestona, který upřednostňuje právě Pirelli.

Čtěte dále: Hamilton kritizuje Pirelli: V Monaku potřebujeme tak čtyřikrát měkčí pneumatiky!

Změny jsou markantní na první pohled

Změny jsou markantní na první pohled

Foto: f1fanatic.co.uk

Diskuse k článku

Napsat komentář