Vsadili byste si na vítězství Red Bullu i v GP Monaka?

Red Bull se vítězstvím ve Španělsku namlsal a vše navíc umocnily povedené barcelonské testy nové pohonné jednotky Renault (TAG-Heurer). Dokáže prý smazat ztrátu čtyř desetin sekundy a její nasazení možná přijde už v Monaku. Plní optimismu. Red Bull si ve Španělsku dojel pro nečekané vítězství a nadšení tryská na všechny strany. Není divu. Roli černého koně…

2 Štítky: Red Bull Zveřejněno 20. 05 2016 — Josef Nekvinda

Red Bull se vítězstvím ve Španělsku namlsal a vše navíc umocnily povedené barcelonské testy nové pohonné jednotky Renault (TAG-Heurer). Dokáže prý smazat ztrátu čtyř desetin sekundy a její nasazení možná přijde už v Monaku.

Plní optimismu. Red Bull si ve Španělsku dojel pro nečekané vítězství a nadšení tryská na všechny strany. Není divu. Roli černého koně může potvrdit při další zastávce v Monaku, kde samotný výkon motoru jde stranou a do popředí se dostávají schopnosti pilota a aerodynamika vozu. Red Bull tu sice nevyhrál od roku 2012, kdy se naposledy prosadil Mark Webber, ale takové Ferrari je na tom ještě hůře. Rudý vůz naposledy v Monaku zvítězil v roce 2001.

Rakouský tým navíc vzhlíží k inovované pohonné jednotce, kterou Renault vyzkoušel při posledních testech v Barceloně a jež údajně umaže ztrátu v podobě 0,4 sekundy. Ve formuli 1 jde o obrovské číslo, které budí respekt. V Číně to v kvalifikaci dělalo 0,505 sekundy ztráty na Mercedes, ale závodní tempo již poukázalo na odstup pouhých 0,4 sekundy. Pokud tedy prognózy o nové pohonné jednotce budou pravdivé, dočkáme se nečekaného. Samotní soupeři se však shodují, že zlepšení jejich motoru je minimálně v řádech desetin sekund.

Vedení Renaultu zatím nepotvrdilo, zda nový motor stihne uvést již v Monaku – vzhledem k tomu, že prvoplánově se počítalo s nasazením až v Kanadě. Tedy na okruhu, který je specifickými svými rovinkami spolu s nároky na aerodynamiku v šikanách. Tam už se tedy s jistotou dočkáme reálného srovnání.

Klíčové je ale nyní Monako. Poslední sektor okruhu Catalunya se vyznačuje podobnými rysy nadcházejícího závodu a tam Lewis Hamilton zaznamenal čas 28,736 sekundy, zatímco Daniel Ricciardo 28,931 sekundy. Rozdíl 0,195 sekundy. Mercedes tudíž stále žije v domnění, že disponuje nejlepším šasi a zároveň i nejlepší pohonnou jednotkou v současné F1. Nicméně není pochyb o tom, že Red Bull učinil v obou směrech krok kupředu a v Monaku bude Stříbrným šípům zle zatápět.

Z pohledu strategie to i přes nasazení ultra měkké sady pneumatik vypadá na pouhou jednu zastávku v boxech. Tudíž pokud se podaří Red Bullu ohrozit Mercedes v kvalifikaci, má napůl vyhráno, neboť oba jeho jezdci zvládají šetřit své pneumatiky. Záležet ovšem bude na samotných výkonech Daniela Ricciarda a zejména Maxe Verstappena, který v loňské VC Monaka havaroval a navíc pojede teprve svůj druhý závod v barvách Red Bullu.

Tak co, vsadili byste si?

Čtěte dále: Srovnání šasi po testech v Barceloně: Startovnímu poli vládne Red Bull

Jak to bude vypadat s pořadím v letošní Velké ceně Monaka?

Jak to bude vypadat s pořadím v letošní Velké ceně Monaka?

Diskuse k článku

Napsat komentář