Střed pole: Pérez lituje penalizace, bez ní mohl být ještě výš

Pérez dokázal po startu z šestnáctého místa dokončit GP Rakouska 2014 na šestém místě. Mexičan lituje penalizace, bez ní mohl stát ještě výš.

1 Štítky: Adrian Sutil Daniil Kvjat Force India Jean-Eric Vergne Lotus Nico Hülkenberg Pastor Maldonado Romain Grosjean Sauber Sergio Pérez Toro Rosso Zveřejněno 22. 06 2014 — Zuzana Kulichová

Sergio Pérez dokázal po startu z šestnáctého místa dokončit Velkou cenu Rakouska 2014 na šestém místě. Mexičan lituje penalizace, bez ní mohl stát ještě výš.

Lotus

Romain Grosjean měnil před Velkou cenou Rakouska 2014 převodovku, takže do závodu odstartoval z boxů. I tak se mu ale podařilo závod dokončit na čtrnáctém místě. „Dnešek nebyl jednoduchý,“ přiznává Francouz.

„Během závodu jsme měli různé problémy, které se ještě přidávaly k našim celkovým obtížím s rychlostí. Byla to tedy docela výzva. Velmi brzy jsme stavěli pro měkké pneumatiky, ale bohužel se nám hodně brzy začaly drolit. To nám zbytek závodu ztížilo,“ vysvětlil.

Grosjeanův týmový kolega Pastor Maldonado dokončil GP Rakouska 2014 na místě dvanáctém. „Pro mě to z pohledu auta byl docela dobrý víkend,“ pochvaluje si. „Závod jsme dokončili, a to je pozitivní. Z balíku, který jsme dneska měli, jsme dostali skoro všechno.

V pomalých zatáčkách jsme hodně ztráceli, takže se budeme muset ještě hodně zlepšovat, aby nám šly tak jako vysokorychlostní zatáčky. Bohužel jsme navíc dneska měli už od počátku závodu problémy s brzdami, nemohl jsem tedy bojovat s ostatními kolem mě. I tak ale bylo příjemné, že jsem během závodu jel v první desítce,“ říká Maldonado.

Toro Rosso

Příliš úspěšný závod za sebou nemá Toro Rosso, neboť oba jezdci závod v Rakousku nedokončili. „Od začátku závodu jsem se trápil s brzdami,“ stěžuje si Vergne. „Je náročné řídit vůz, u kterého se takhle výrazně blokují zadní kola. Není to dobré z pohledu pneumatik a obecně i pro vyvážení. Byl to tedy hodně ošidný závod. Dělal jsem všechno, co šlo, abych závod alespoň dokončil, ale nakonec jsem auto k šachovnicové vlajce dovézt nedokázal,“ lituje Francouz.

Optimismem po Velké ceně Rakouska 2014 neoplývá ani Daniil Kvjat. „Samozřejmě jsem zklamaný z toho, jak dnešek proběhl. Hlavně proto, že všechno po celý víkend fungovalo dobře a vypadalo to na slibný závod,“ říká pilot ruské národnosti. „Naše rychlost byla silná, vylepšení i strategie s pneumatikami fungovala dobře.

Start byl těžký, ztratil jsem pár pozic, jednu se mi ale podařilo získat zpátky. Od toho okamžiku jsem na to pak tvrdě tlačil a zdálo se, že budeme mít silný závod. Okolo šestadvacátého kola jsem si všiml, že se mi vyfouklo zadní kolo, takže jsem byl donucen zastavit. Nejsem si úplně jistý, co se stalo. Všechno teď pečlivě analyzujeme a zjistíme, kde dneska vznikl problém,“ dodává Kvjat.

Sauber

Adrian Sutil dokončil Grand Prix Rakouska 2014 na třináctém místě, jeho týmový kolega Esteban Gutiérrez byl klasifikován na místě devatenáctém.

„Z pohledu řízení to byl dobrý závod,“ říká Sutil. „Dobře jsem odstartoval a dokázal tak získat dvě pozice už během prvního kola. Až do patnáctého kola, do mého prvního pitstopu, šlo všechno podle plánů. Pak jsem ale najednou dostal přes vysílačku instrukci, abych vůz okamžitě zastavil. Ta radiová komunikace však nebyla pro mě, ale pro Estebana. Když mi to řekli, okamžitě jsem v závodě pokračoval. Kvůli tomu incidentu jsem ale ztratil hodně času,“ lituje pilot.

Radost ze svého prvního formulového závodu na Red Bull Ringu však nemá Esteban Gutiérrez. V závodě se mu nedařilo a po jeho skončení dostal ještě penalizaci deseti míst na startu do Velké ceny Velké Británie za to, že ho mechanici vypustili z boxů s neupevněným kolem.

„Nebyl to zrovna uspokojivý závod,“ říká. „Během první zastávky v boxech jsme udělali chybu, na pravém zadním kole nebyla dobře upevněná matice. Musel jsem tedy zastavit v pit lane a mechanici mě museli odtáhnout zpátky. Pak jsem dostal penalizaci deset sekund stop and go,“ popisuje svůj nevydařený závod Gutiérrez.

Force India

Sergio Pérez se během Velké ceny Rakouska 2014 dokázal perfektně vyrovnat s penalizací z GP Kanady a závod na Red Bull Ringu dokončil na šestém místě. „Tým dneska dokázal získat hodně pozitivní výsledek, a to obzvlášť když vezmeme v úvahu, kde jsme dneska odpoledne začínali,“ pochvaluje si Mexičan.

„Když startujete na šestnáctém místě, je vždycky náročné vzpamatovat se z toho. Měl jsem ale hodně dobrý start a získal pár pozic. Bylo obzvlášť důležité předjet Jensona, protože ten byl na podobné strategii jako já. To byl klíčový moment závodu. A strategie fungovala,“ vysvětluje Pérez.

Pérezův týmový kolega dokončil závod na rakouské půdě na místě devátém. „Bylo to docela náročné odpoledne, mnohem těžší, než jsem předpokládal. Uvnitř auta jsem se hodně trápil s vyvážením, které snižovalo naši rychlost a mělo dopad i na pneumatiky. Myslím, že šlo hlavně o obecný nedostatek rychlosti, to mi zabránilo získat lepší výsledek,“ vysvětluje Hülkenberg.

Diskuse k článku

Napsat komentář