Ricciardo opět bavil diváky na pódiu, Verstappen označil kritiku své jízdy za lživou

Velká cena Belgie přinesla naprosto rozdílné emoce na obou stranách garáže rakouského týmu. Daniel Ricciardo stanul potřetí v řadě na stupních vítězů a ziskem druhého místa byl jediným, kdo dokázal rozdělit oba mercedesy. Naopak Max Verstappen po startu z první řady zažil závod hodný zapomnění. Osud Rudých býků ve Spa se psal převážně na startu.…

2 Štítky: Daniel Ricciardo Max Verstappen Red Bull Zveřejněno 28. 08 2016 — Dominik Lob

Velká cena Belgie přinesla naprosto rozdílné emoce na obou stranách garáže rakouského týmu. Daniel Ricciardo stanul potřetí v řadě na stupních vítězů a ziskem druhého místa byl jediným, kdo dokázal rozdělit oba mercedesy. Naopak Max Verstappen po startu z první řady zažil závod hodný zapomnění.

Osud Rudých býků ve Spa se psal převážně na startu. Max Verstappen v sobotu překonal další rekord a získal umístění v první řadě na roštu. Při rozjezdu mu však proklouzla kola a v prvních metrech ztratil pozice ve prospěch jezdců Ferrari. Při snaze zachránit situaci se posunul na vnitřek a do první zatáčky se „potopil“ pod Kimiho Räikkönena. Tomu ale z vnějšku zavřel dveře Sebastian Vettel, kvůli čemuž celá situace skončila kolizí a poškozením vozů všech tří jezdců.

Incident paradoxně pomohl Danielu Ricciardovi, kterému se otevřel prostor ke třetí pozici. Díky červené vlajce po nehodě Magnussena se poté dostal na místo druhé, které i navzdory tlaku od Hamiltona udržel až do cíle. Na stupních vítězů tak znovu hýřil úsměvy na všechny strany a diváky bavil mimo jiné australskou tradicí shoey, když šampaňské v botě tentokrát nabídl svému krajanovi Marku Webberovi, který prováděl pozávodní rozhovory.

„Ze začátku bylo důležité se vyhnout potížím na čele. Ve skutečnosti jsme však utrpěli nějaká poškození od úlomků z Maxova vozu a obou ferrari, kvůli čemuž jsem měl poškozené přední křídlo. Až do červené vlajky jsem se trápil. Ta nám ale umožnila přední křídlo vyměnit.

Od té doby jsem se snažil vyvíjet tlak na Nika, ale byl prostě příliš rychlý. Poté to bylo už jen o tom udržet Lewise za sebou, což se povedlo. Myslím, že jsme tak dosáhli maxima. Jsem šťastný a velmi spokojený.“

To Max Verstappen měl po závodě jiné pocity. Není to poprvé, co je kritizován za svoji agresivní jízdu. Stejně jako v Maďarsku mu nepěkné poznámky adresoval Kimi Räikkönen. Nejdříve došlo ke kolizi mezi oběma závodníky v první zatáčce po startu, poté se potkali i v pozdějších fázích závodu. Při snahách o předjetí musel Iceman opustit trať, aby zabránil kolizi, později nebyl spokojen s Nizozemcovými úhybnými manévry. Co na ostrá slova, která zazněla ve Finově rádiové komunikaci, říká mladý talent Red Bullu?

„Je to směšné. Tyhle nadávky jsou dobré tak pro televizi. Měl to říct po první zatáčce, kde mi udělal něco velmi podobného. Já nebudu vzdávat svoji pozici tak lehce. Upřímně si myslím, že je to velká lež (Räikkönenovo tvrzení, pozn. red). Pouze bráním svoji pozici. Pokud se to někomu nelíbí, tak je to jeho problém.“

Verstappenův závod negativně ovlivnil především start, který byl základ pro jeho budoucí trápení v závodě a konečné jedenácté místo v cíli. „Start nebyl skvělý. Poté jsem zaujal vnitřní stranu, v nájezdu jsem nezablokoval kola a zatáčku bych jednoduše projel. Ale ferrari mě prostě zmáčkla. Byl jsem na vnitřku, Kimi mě zmáčkl a Sebastian zatočil do nás obou.

Zatočil do zatáčky, ve které již byly dva vozy. Tím jsem si poškodil přední křídlo a očividně i podlahu. Od této chvíle bylo po závodě,“ prohlásil Nizozemec, který rovněž přiznal, že se v pozdější fázi závodu snažil úmyslně blokovat pokusy o předjetí od obou jezdců Ferrari za to, že mu zničili závod v první zatáčce.

Čtěte dále: Hamilton nemůže pódiovému umístění uvěřit, Rosberg měl závod pod kontrolou

Jedno z hlavních témat Velké ceny Belgie je rozhodně souboj Maxe Verstappena s Kimim Räikkönenem

Jedno z hlavních témat Velké ceny Belgie je rozhodně souboj Maxe Verstappena s Kimim Räikkönenem

Diskuse k článku

Napsat komentář